Bekijk volle/desktop versie : Van welke ongedierte hebben jullie thuis last van en wat doen jullie daar tegen?



Pagina's : [1] 2 3 4 5

04-10-2010, 23:20
Boven onze voordeur hangt een lamp die om veiligheidsredenen aan moet blijven. Nou dat is echt een broeinest van spinnen en allerlei insecten. Op de grond ligt overal insectenbloed (lijkt wel). Is niet weg te poetsen.

En sinds eergisteren is bij ons een muis binnengedrongen. We dachten dat hij via een pijpleiding van de CV weg is gegaan maar gister nacht zag ik hem net uit de woonkamer komen. En verdwenen was hij weer dus mijn man dacht, we gaan hem lokken met pindakaas in een emmer vol water. Helaas was de muis niet komen opdagen.

Vandaag heeft mijn man 2 muizenvallen geplaatst met kaas, alleen vind ik dat niet zo hygiënisch. Stel de kop valt er vanaf of zo dan heb je bloedsporen in huis. Toevallig kwam ik op het internet een website tegen met ongediertebestrijder. Er schijnt zo'n Ultrasonic te zijn die geluiden maakt waar ongedierte niet tegen kunnen. Heeft iemand ervaring met zoiets?

En hoe houden jullie je woning ongediertevrij

04-10-2010, 23:26


Ik zelf heb alleen last van zilvervisjes, waar ik niet goed van word, ik zie ze echt overal woonkamer, wc slaapkamers , als ik mijn bank van de muur weg haal lopen ze gewoon erachter op de muur.
Ga denk ik deze week effe spul halen bij de dierenwinkel, en de plinten inspuiten.
Maar dan moet eerst alles weg van de muren.

Wat ik nu doe is gewoon elke dag stofzuigen en meer ook niet.

04-10-2010, 23:32

Citaat door chahidaatje:
Ik zelf heb alleen last van zilvervisjes, waar ik niet goed van word, ik zie ze echt overal woonkamer, wc slaapkamers , als ik mijn bank van de muur weg haal lopen ze gewoon erachter op de muur.
Ga denk ik deze week effe spul halen bij de dierenwinkel, en de plinten inspuiten.
Maar dan moet eerst alles weg van de muren.

Wat ik nu doe is gewoon elke dag stofzuigen en meer ook niet.



Je bedoelt deze toch?



ik zie ze de laatste tijd ook steeds vaker verschijnen. In het begin alleen in de wc maar nu zijn ze tot aan de woonkamer gekomen. En het lijkt alsof ze met de dag groter worden.

Als ik op de wc zit (A3azakoemoLlaah) en ik zie er een dan blijf ik naar hem kijken of hij op een veilige afstand zit. Ik ben namelijk bang dat hij straks zo onder mijn broek door glipt of zo. Klein, vies en eng zijn ze zeg.

04-10-2010, 23:41
Miss_Tashel7it, sommige katten jagen op muizen én op insekten.

04-10-2010, 23:45


in be hadden we weleens muizen die de veranda binnenkwamen via de achtertuin, dus we kochten muizengif, waren van die paarse bollen, ong evengroot als knikkers.. je deed er bijv 6 op een plek, je telt ze en de volgende dag ga je checken of er al weg zijn, zoniet zet je ze op een andere plek, tot je merkt dat de muis(zen) ervan gegeten heeft/ hebben.
bij ons verdwenen ze gewoon, ik denk dat ze elders gingen sterven ofzo want we hebben nooit een dode muis gevonden

05-10-2010, 00:10

Citaat door Doortje:
Miss_Tashel7it, sommige katten jagen op muizen én op insekten.


Hahahaha sorry ik wilde nog reageren op je reactie in die andere topic. Maar nee liever geen kat in huis.

05-10-2010, 00:16

Citaat door Rach_:
in be hadden we weleens muizen die de veranda binnenkwamen via de achtertuin, dus we kochten muizengif, waren van die paarse bollen, ong evengroot als knikkers.. je deed er bijv 6 op een plek, je telt ze en de volgende dag ga je checken of er al weg zijn, zoniet zet je ze op een andere plek, tot je merkt dat de muis(zen) ervan gegeten heeft/ hebben.
bij ons verdwenen ze gewoon, ik denk dat ze elders gingen sterven ofzo want we hebben nooit een dode muis gevonden


Muizengif vind ik nog te gevaarlijk in huis waar kinderen zijn. Het is wel briljant om op die manier erachter te komen waar ze zijn. Wij hebben van die geïsoleerde muren, dubbel dus en ik hoor wel eens van die muizenbewegingen achter de muur.

05-10-2010, 00:22
Wat komen die zilvervisjes vandaan? Gadverdamme wat zien ze er eng uit zeg.

Wij hebben gelukkig nergens last van behalve van die enge grote huisspinnen.

05-10-2010, 00:30

Citaat door chahidaatje:
Ik zelf heb alleen last van zilvervisjes, waar ik niet goed van word, ik zie ze echt overal woonkamer, wc slaapkamers , als ik mijn bank van de muur weg haal lopen ze gewoon erachter op de muur.
Ga denk ik deze week effe spul halen bij de dierenwinkel, en de plinten inspuiten.
Maar dan moet eerst alles weg van de muren.

Wat ik nu doe is gewoon elke dag stofzuigen en meer ook niet.



ooooh heten ze zilvervisjes ik noem ze baby slangen
Over dag zie ik ze nooit Maar in de avond zijn ze over al te vinden.

05-10-2010, 00:34

Citaat door Ne7noe-Qadimoon:
ooooh heten ze zilvervisjes ik noem ze baby slangen
Over dag zie ik ze nooit Maar in de avond zijn ze over al te vinden.


Die vieze beesten kom ik vaak bij me tante tegen, waar komen die op af. Ik vind ze echt eng jakkes.

05-10-2010, 00:37

Citaat door Ne7noe-Qadimoon:
ooooh heten ze zilvervisjes ik noem ze baby slangen
Over dag zie ik ze nooit Maar in de avond zijn ze over al te vinden.


ik wist ook niet dat ze zo genoemd werden maar baby slangen? hahahaha leuke naam. ik noemde ze snelle mini slakken

05-10-2010, 00:41
huis spinnen heb ik ook wel vaker last van wat kan je er aan tegen doen

05-10-2010, 00:50



Citaat door ongelukkigggg:
huis spinnen heb ik ook wel vaker last van wat kan je er aan tegen doen

Huisspinnen zijn echt gruwel, ze zijn snel en groot. Maar toch heb ik liever huisspinnen dan die vieze zilvervisjes.

Toen ik bij me tante ging logeren kwam ik die beesten vaak tegen in de wc en in de hal, ik begon sterk te twijfelen aan mijn tante, ik dacht WAT IS DAT TOCH !! Toen vertelde me tante dat ze er niets aan konden doen omdat de buren dat mee hadden genomen (het is een plaag van de buren), ze vertelde me ook dat ze weleens uit de afzuigkap komen en pletsss recht op het fornuis, gruwel stel eens voor dat het in de eten terecht komt ofzo gadverdamme.

05-10-2010, 01:11

Citaat door al-9owwah:
Huisspinnen zijn echt gruwel, ze zijn snel en groot. Maar toch heb ik liever huisspinnen dan die vieze zilvervisjes.



ik heb ze liever allebei niet ik vind de spinnen vies eng vooral die zwarte kleur had gisteren al een gepakt en daarvoor een week geleden, en ze blijven maar komen weet niet waar
was er maar zo n middel om voorgoed van de spinnen af te komen

05-10-2010, 01:13

Citaat door ongelukkigggg:
huis spinnen heb ik ook wel vaker last van wat kan je er aan tegen doen



misschien is dit een goede oplossing

Geen last meer van hinderlijke insecten.
Wat voor ons onhoorbaar is, kan een mug doen vluchten. Maar ook vliegen, spinnen en andere insecten maken dat ze wegkomen voor het ultrasone geluid in een voor ons onhoorbaar bereik (40.000 tot 42.000 Hz). Tot in een omtrek van 120 m² worden de insecten verjaagd. Werkt op een eenvoudige 9-volt batterij (apart verkrijgbaar). Afmeting 10,5 cm Ø, 2 cm dik.



Pagina's : [1] 2 3 4 5