Bekijk volle/desktop versie : Wie heeft dit ook en is het overdreven?



Pagina's : [1] 2 3

04-10-2010, 20:08
[Ik knap heel erg af op jongens die geen maagd meer zijn (voor het huwelijk).. hoe goed/mooi/leuk/gezellig -en alle positieve dingen bij elkaar- hij ook is.]

Is dit normaal?

[Ik kan er niets aan doen, de gedachte dat hij het bed met iemand anders heeft gedeeld voor het huwelijk is gewoon te erg en ik vind de jongen dan meteen ook lelijk. Wie heeft dit ook?
Overdrijf ik nu of wat.. aangezien het bijna onmogelijk lijkt[ om een jongen te vinden die wel gewoon netjes wacht.]

04-10-2010, 20:12


Ieder zn ding.

04-10-2010, 20:13
Ik heb dat ook gehad.. Maar Lhamdoelilah ben ik er nu overheen. Ik heb het geaccepteerd dat iedereen fouten maakt (de een wat grotere fouten dan de ander). Het verleden zegt niet veel over een persoon, het gaat erom hoe diegene op dat moment is.

04-10-2010, 20:13

Citaat door Angelwings.:
Ieder zn ding.

Jij vindt het wel oké..

04-10-2010, 20:14



Citaat door sdhghfiuhguiofg:
[Ik knap heel erg af op jongens die geen maagd meer zijn.. hoe goed/mooi/leuk/gezellig -en alle positieve dingen bij elkaar- hij ook is.]

Is dit normaal?

[Ik kan er niets aan doen, de gedachte dat hij het bed met iemand anders heeft gedeeld voor het huwelijk is gewoon te erg en ik vind de jongen dan meteen ook lelijk. Wie heeft dit ook?
Overdrijf ik nu of wat.. aangezien het bijna onmogelijk lijkt om een jongen te vinden die wel gewoon netjes wacht.]


Je knapt af op jongens die geen maagd meer zijn. Maar dat hoeft niet te betekenen dat alle mannen een relatie hebben gehad. Een gescheiden man is ook geen maagd meer, maar hoeft niet een persoon te zijn die geen maagd was voor zijn eerste huwelijk. Dat zijn twee verschillende dingen in mijn ogen. Los daarvan kan een ander niet beoordelen wat overdreven is of niet. Ieder zijn eigen keuzes.

04-10-2010, 20:15

Citaat door to_the_point:
Ik heb dat ook gehad.. Maar Lhamdoelilah ben ik er nu overheen. Ik heb het geaccepteerd dat iedereen fouten maakt (de een wat grotere fouten dan de ander). Het verleden zegt niet veel over een persoon, het gaat erom hoe diegene op dat moment is.

Nou ik vind dat niet alhamdulilah. Zou zo een man een ontmaagde kans geven? Nee ik ga dus never nooit met een ontmaagde. Ik vind het maar een vies idee...
En weetje ik geloof dat alleen goede mannen the guts hebben maagd te durven blijven voor het huwelijk. De mannen/jongetjes die het gewn doen , doen het meestal om stoer te doen...

04-10-2010, 20:16

Citaat door Misz_Eendje:
Je knapt af op jongens die geen maagd meer zijn. Maar dat hoeft niet te betekenen dat alle mannen een relatie hebben gehad. Een gescheiden man is ook geen maagd meer, maar hoeft niet een persoon te zijn die geen maagd was voor zijn eerste huwelijk. Dat zijn twee verschillende dingen in mijn ogen. Los daarvan kan een ander niet beoordelen wat overdreven is of niet. Ieder zijn eigen keuzes.
Foutje ik bedoelde natuurlijk zina/overspel (voor het huwelijk).

04-10-2010, 20:17
Ik heb ook zoiets van: hoe kan die jongen nou zo 'goed' zijn als hij met iemand het bed deelde?


Waar is de schaamte? tegenover Allah
Waar is de zelfrespect? tegenover die vrouw en jezelf...

04-10-2010, 20:17
inschallah zal jij jou gelijke vinden, hoe onmogelijk het ook kan lijken. qadaroe allah.

ik deel je mening en het is niet alleen het ontmaagd zijn op zich maar de gedachtegang die daartoe leid. ik zou zo'n dame niet willen die ooit het idee heeft gehad dat dat allemaal maar kan en mag en daarboven er nog van genoot.

met alle respect aan zij die berouw hebben getoond

04-10-2010, 20:19

Citaat door sdhghfiuhguiofg:
Foutje ik bedoelde natuurlijk zina/overspel (voor het huwelijk).




Tegenwoordig is een goede man moeilijk te vinden. Dat soort is aan het afsterven.

04-10-2010, 20:21

Citaat door Misz_Eendje:


Tegenwoordig is een goede man moeilijk te vinden. Dat soort is aan het afsterven.


goede mannen voor goede vrouwen.

status van de man zegt onrechtstreeks ook wat over die van de vrouw en vice versa...

04-10-2010, 20:22

Citaat door sdhghfiuhguiofg:
Nou ik vind dat niet alhamdulilah. Zou zo een man een ontmaagde kans geven? Nee ik ga dus never nooit met een ontmaagde. Ik vind het maar een vies idee...
En weetje ik geloof dat alleen goede mannen the guts hebben maagd te durven blijven voor het huwelijk. De mannen/jongetjes doen het meestal om stoer te doen...



Weet je het kan mij helemaal niets schelen of de mannen een ontmaagde meisje wel een kans geven of niet. Ik kijk eigenlijk niet verder dan naar mezelf. Wat ik wel weet is dat iedereen fouten maakt. En wat nou als diegene er echt spijt van heeft? Allah vergeeft alles en iedereen zolang die maar berouw toont, dus waarom zouden wij iemands fouten niet kunnen vergeven en toch het leven met diegene delen. Sorry hoor.

04-10-2010, 20:22



Citaat door 7himi:
inschallah zal jij jou gelijke vinden, hoe onmogelijk het ook kan lijken. qadaroe allah.

ik deel je mening en het is niet alleen het ontmaagd zijn op zich maar de gedachtegang die daartoe leid. ik zou zo'n dame niet willen die ooit het idee heeft gehad dat dat allemaal maar kan en mag en daarboven er nog van genoot.

met alle respect aan zij die berouw hebben getoond

Insha'allah!!

Precies jaa. Ik vind dat je echt ziek moet zijn om zoiets in je hoofd te halen. Het gebeurt niet zomaar, zoals de meeste als excuus gebruiken. Ieder mens heeft hersens en kan nadenken wat hij/zij deed...

Citaat door Misz_Eendje:


Tegenwoordig is een goede man moeilijk te vinden. Dat soort is aan het afsterven.

Klopt, maar ik geloof in Allah en dus ook hierin; goede mannen voor de goede vrouwen, goede vrouwen voor de goede mannen.

Slechte vrouwen voor de slechte mannen en slecthe mannen voor de slechte vrouwen.

Ik ben er echt sterk van overtuigd dat je eindigt met degene die ongeveer hetzelfde als jou is..

04-10-2010, 20:24
the same here...

net als hoeveel mannen veel waarde hechten aan een maagde vrouw, hecht ik ook veel waarde aan een maagde man.. Helaas is het bij de marokkaanse gemeenschap dat mannen alles mogen en vrouwen niks, waardoor mannen die ontmaagd zijn het niks is, en het geaccepteerd wordt maar bij vrouwen? HO maar dan word je uitgemaakt van a tot z ...

en veel vrouwen accepteren dat ook die vinden het ook allemaal wel goed als een man niet meer maagd is, dat hebben wij nu ook aan onszelf te danken, wij hebben dat immers geaccepteerd...

ps voor onze broeders en zusters die ontmaagd zijn en berouw hebben getoond is een ander verhaal..zij hebben immers fout gemaakt, zonde en vergevenis gevraagd..en moge allah swt onze zondes vergeven en onze goede daden accepteren inschallah..

04-10-2010, 20:26

Citaat door to_the_point:
Weet je het kan mij helemaal niets schelen of de mannen een ontmaagde meisje wel een kans geven of niet. Ik kijk eigenlijk niet verder dan naar mezelf. Wat ik wel weet is dat iedereen fouten maakt. En wat nou als diegene er echt spijt van heeft? Allah vergeeft alles en iedereen zolang die maar berouw toont, dus waarom zouden wij iemands fouten niet kunnen vergeven en toch het leven met diegene delen. Sorry hoor.

Dat klopt, maar dat zijn uitzonderingen, degene die ECHT spijt hebben, de meeste gaan gewoon leukjes door met de daad totdat ze op een punt komen en serieus willen worden en een maagde vrouw eisen. Zulke mannen verafschuw ik. Ik neem het zekere voor het onzekere; een maagdman dan weet ik wel zekr dat ik goed zit.

-Natuurlijk kijk ook naar andere eigenschappen he.-

Pagina's : [1] 2 3