Bekijk volle/desktop versie : Baby kleertjes wassen



Pagina's : [1] 2

04-10-2010, 13:09
Dames,

Ik heb een vraagje wat betreft het wassen van kleertjes voor een pas geboren baby.
Tot welke maat wassen jullie de kleertjes?
Hebben jullie ook de lakentjes, waskussenhoezen etc gewassen?
Met welke zeep? Met de hand of gewoon in de wasmachine?

Tips zijn van harte welkom!

04-10-2010, 13:11


ik ben over drie weken uitgerekend en heb nog niets gewassen?

04-10-2010, 13:35
ik heb alle nieuwe kleertjes enz gewassen met LE CHAT DIE KOOP IK IN BELGIE, speciaal voor de babykleertjes

04-10-2010, 13:56
Gewone wasmiddel gebruikt en in de wasmachine, geen wasverzachter gebruiken.

Ik zou pas als je merkt dat je kind er last van krijgt met neutral of zo wassen.

Ze moeten er toch een keer aan wennen, tenzij ze geboren worden met een allergie natuurlijk.

04-10-2010, 14:00


Ik heb de kleren iets van 3 weken terug gewassen. Ik heb tot en met maat 56 gewassen en dat waren er al heel wat. Ik heb met neutral gewassen en neutral wasverzachter. Maar een [paar kleertjes heb ik gewoon met omo gewassen en lenor wasverzachter.

Ik merk het wel als de baby dat niet prettig vindt. Ik heb ook dagenlang over het strijkwerk gedaan dus ik zou er niet al te laat mee beginnen.

04-10-2010, 14:01
ik heb niets gewassen toen ik zwanger was, gelukkig heeft mij dochtertje daardoor ook niets gekregen. mij vriendin had ook niets gewassen haar tweeling kreeg wel uitslag, ze heeft alsnog alles gewasen en was hen kleren ook apart met neutral wasmiddel.

04-10-2010, 14:09
ik had wel toen ik zwanger was alles gewassen tot en met maat 62, 68 niet meer, en dingen die ik ccadeau deed, waste ik niet en me dochtertje kreeg daar geen uitslag van. bij een tweede zal ik inshAllah alleen de rompertjes gaan wassen denk ik, wel waste ik alles met neutral, nu was ik haar kleertjes nog steeds met speciale wasmiddel, want van onze eigen wasmiddel krijgt ze uitslag, ik gebruik voor haar persil sensitive, die is nieuw en speciaal voor baby's. ik vind dat hij beter schoonmaakt dan neutral

04-10-2010, 14:14

Citaat door aischa89:
ik had wel toen ik zwanger was alles gewassen tot en met maat 62, 68 niet meer, en dingen die ik ccadeau deed, waste ik niet en me dochtertje kreeg daar geen uitslag van. bij een tweede zal ik inshAllah alleen de rompertjes gaan wassen denk ik, wel waste ik alles met neutral, nu was ik haar kleertjes nog steeds met speciale wasmiddel, want van onze eigen wasmiddel krijgt ze uitslag, ik gebruik voor haar persil sensitive, die is nieuw en speciaal voor baby's. ik vind dat hij beter schoonmaakt dan neutral


Ja daarom is het toch beter om met gewone wasmiddel te starten als dat niet lukt dan neutral of iets dergelijks.

Je geeft je kind eigenlijk niet de kans om te wennen aan gewone wasmiddel, ik waste trouwens wel al haar kleertjes apart. Na een paar maanden waste ik met onze kleren mee.

04-10-2010, 14:15
heb vorige week pas alles gewassen. tot maat 62 speciale waspoeder voor babys, geen wasverzachter.
gelijk alles gestreken, de baby mag nu wel komen.

04-10-2010, 14:21
ik ging alles wassen van rompertje tot aan de boxkleed

en hmdl had ik dat al vroeg gedaan want met 35 weken lag ik al in het ziekenhuis met gebroken vliezen

Dus wacht er niet te lang op want je weet nooit wanneer de kleine wilt komen

leuk hoe ver ben je nu ?

04-10-2010, 15:39

Citaat door TaartjeFaatje:
ik ging alles wassen van rompertje tot aan de boxkleed

en hmdl had ik dat al vroeg gedaan want met 35 weken lag ik al in het ziekenhuis met gebroken vliezen

Dus wacht er niet te lang op want je weet nooit wanneer de kleine wilt komen

leuk hoe ver ben je nu ?


Volgende week ben ik met verlof en dan wil ik alles wassen,
maar was denk ik alleen kleertjes tot maat 68, toch?

Echt ook de boxkleed? Ik denk dat ik die oversla hahah, lui!!
Ik ben 35 weken zwanger.

04-10-2010, 17:19
Ik heb me zoontjes kleren allemaal gewassen.
Best lang ook appart gewassen.
Ik heb alles met Robijn gewassen.

Ik was gisteren, ff in de zolder.
De kleertjes van me zoontje, sommige heb ik bewaard
Wollah die robijn geur was er nog steeds in de kleren.
Zo heerlijk, maar geen wasverzachter ...voor de babykleertjes gebruiken.

04-10-2010, 18:37


tot welke maat raden jullie aan te wassen

04-10-2010, 19:00
Ik ben vandaag eindelijk klaar met alle babykleertjes wassen.. Heb de hele kast gewassen en wat was dat veel zeg ben helemaal uitgeput.. Heb gewoon met de hand gewassen en wel gewoon wasverzachter gebruikt.. Hoop maar niet dat hij of zij er allergisch voor is..

04-10-2010, 19:03
Ik had destyds alles zo in de wasmachine gestoken & gewassen zoals al onze kleren

in de roze doos zat er wel een gratis doosje waspoeder van le chat

schynt dat deze wel zachtaardiger is voor een babyhuidje

Pagina's : [1] 2