Bekijk volle/desktop versie : gezond eten



04-10-2010, 00:28
ik eet helemaal niet gezond.ik wil graag recepten van gezonde eten

04-10-2010, 18:16


Ik heb hier wel een salade voor je.. makkelijk & snel

benodigdheden:
- 1 komkommer
- 5 tomaten
- 1 klein uitje
- 1 rode paprika
- groene olijven
- 200 gram feta kaas
- 1 theelepel olijfolie
- 1 scheutje azijn
- 2 theelepels gedroogde oregano (kruiden)
- peper & zout


bereiding:
Schil de komkommer en snijd hem in dikke plakken en de tomaten in 6 stukjes. Snijd het uitje doormidden en vervolgens in smalle ringen. De paprika in tweeen verdelen (zaadjes weghalen) vervolgens snijd je de paprika in lange smalle repen. Doe alles bij elkaar in een saladekom en voeg hier de olijven aan toe. Vermeng de olie en de azijn en roer 1 theelepel oregano door. Gebruik dit vlak voor het opdienen als dressing. Leg de feta over de salade en bestrooi het geheel met nog een theelepen oregano.

04-10-2010, 18:26
zalmfilet op courgette (4 personen)

- 4 zalmfilet (moten van ong. 115 gr)
- sap van 1/2 citroen
- 2 eetlepels olijfolie
- 350 gram kleine courgettes
- 1 teentje knoflook
- 4 grote vleestomaten
- 1 theelepel verse tijm
- zout en peper


bereiding:
de zalmfilet schoonmaken en droogdeppen. besprenkel ze met citroensap, doe er wat zout en peper overheen en doe dit afgedekt in de koelkast. was de courgettes, verwijder de steel en snijd het vervolgens in stukjes. de knofloof even schoonmaken.
Doe kokend water over de tomaten gieten, dit kun je dan snel pelen en snijd het dan in vieren. doe de helft van de olijfolie in de pan, bak de courgettes kort en pers daarna de knoflook overheen. voeg als laatst de tomaten, meng dit door elkaar heen. breng alles op smaak met zout, peper en tijm. doe de deksel op de pan en laat dit ong. 8 minuten smoren. ondertussen doe je in een andere pan de rest van de olijf olie, laat dit eerst heet worden. nadat het heet is geworden, doe je de zalmfilet erin leggen, zet het vuur een beetje lager. bak aan elke kant vand e filet ong. 4 min.

leg eerst de saus op een bord en lag daarop de zalmfilet.


klaar is je maaltijd..

ps. het is wel wat hollands maar ik vind het persoonlijk echt lekker