Bekijk volle/desktop versie : Partner uit Marokko / Partner uit Nederland



Pagina's : [1] 2 3

03-10-2010, 18:30
Salaam mu alaikoum,

Men roept van alles, dit is beter, dat is beter.
Maar wat is nou werkelijk echt het verschil?

Walaikoum a salaam.

03-10-2010, 18:36


Het verschil zit 'm in de omgeving waar de persoon is opgegroeid en de mentaliteit dat daar heerst in de samenleving waarvan die deel uit maakt. Daarnaast als je een partnet uit Marokko haalt, is de kans aanwezig dat die persoon voor jou kiest omdat jij uit een welvarend land komt. Het is niet zo dat een partner van Nederland beter is dan die van Marokko, geldt beide kanten op.

03-10-2010, 18:39
Omdat als je een partner uit marokko hebt je niet zeker kunt weten of ie voor jou gaat of voor de papieren.

03-10-2010, 18:41

Citaat door Misz_Eendje:
Het verschil zit 'm in de omgeving waar de persoon is opgegroeid en de mentaliteit dat daar heerst in de samenleving waarvan die deel uit maakt. Daarnaast als je een partnet uit Marokko haalt, is de kans aanwezig dat die persoon voor jou kiest omdat jij uit een welvarend land komt. Het is niet zo dat een partner van Nederland beter is dan die van Marokko, geldt beide kanten op.


Maar ze hebben toch 1 geloof, dus dan zou je denken ze komen er wel uit?


Citaat door Ghzalaa:
Omdat als je een partner uit marokko hebt je niet zeker kunt weten of ie voor jou gaat of voor de papieren.



Maar wat als het een vrome man is?

03-10-2010, 18:51



Citaat door BintMuhammed:
Maar ze hebben toch 1 geloof, dus dan zou je denken ze komen er wel uit?



Ik ben ook niet van mening dat het niet samen gaat. Het hangt af van de persoon in hoeverre de verschillen komen te botsen.

03-10-2010, 18:53

Citaat door Ghzalaa:
Zie pm.


Soukran.


Citaat door Misz_Eendje:
Ik ben ook niet van mening dat het niet samen gaat. Het hangt af van de persoon in hoeverre de verschillen komen te botsen.


Ik vind het moeilijk hoor, want ons geloof verteld ons wat anders.
En toch hechten sommige mensen te veel waarde aan cultuur waardoor je eigenlijk niet samen kunt leven.

03-10-2010, 18:56
Dat verschilt ook gewoon per persoon,
Ik vind niet dat je zomaar vooroordelen moet hebben over degene uit Marokko.

03-10-2010, 18:57
Ik zou echt nooit met iemand uit Marokko trouwen..
We zitten dan gewoon op een totaal andere lijn.. Ze denken daar heeel anders dan hier en ik zou het fijn vinden als m'n man dezelfde taal spreekt als ik (en ik kan geen Marokkaans praten of verstaan).. :$

03-10-2010, 19:15

Citaat door BintMuhammed:


Ik vind het moeilijk hoor, want ons geloof verteld ons wat anders.
En toch hechten sommige mensen te veel waarde aan cultuur waardoor je eigenlijk niet samen kunt leven.


Bij de Marokkaanse gemeenschap zie je bij sommige dat cultuur en geloof worden gemengd. Terwijl er sommige dingen zijn dat uit cultuur wordt gedaan, maar in het geloof niet eens is toegestaan. Zo zijn er nog vele andere dingen op te noemen. Maar wat jou maktab is, een persoon uit Nederland of Marokko, kan je niet veranderen.

03-10-2010, 19:15

Citaat door Chaima321:
noti..

Wat?

03-10-2010, 19:17

Citaat door Misz_Eendje:
Bij de Marokkaanse gemeenschap zie je bij sommige dat cultuur en geloof worden gemengd. Terwijl er sommige dingen zijn dat uit cultuur wordt gedaan, maar in het geloof niet eens is toegestaan. Zo zijn er nog vele andere dingen op te noemen. Maar wat jou maktab is, een persoon uit Nederland of Marokko, kan je niet veranderen.



Het is el makteb of je wel of niet gaat trouwen, maar niet met wie.

03-10-2010, 19:18

Citaat door Misz_Eendje:
Bij de Marokkaanse gemeenschap zie je bij sommige dat cultuur en geloof worden gemengd. Terwijl er sommige dingen zijn dat uit cultuur wordt gedaan, maar in het geloof niet eens is toegestaan. Zo zijn er nog vele andere dingen op te noemen. Maar wat jou maktab is, een persoon uit Nederland of Marokko, kan je niet veranderen.


precies,
Daarom vind ik ook niet dat we van die vooroordelen moeten hebben over marokkanen uit Marokko. Het verschilt gewoon per persoon hoe men is, denkt enz. Natuurlijk speelt omgeving wel een grote rol hierin, maar dat wil nog niet zeggen dat het niet zou klikken met iemand uit Marokko.

03-10-2010, 19:32



Citaat door BintMuhammed:
Het is el makteb of je wel of niet gaat trouwen, maar niet met wie.



Daarin verschillen wij.

03-10-2010, 19:33

Citaat door sweat_me:
precies,
Daarom vind ik ook niet dat we van die vooroordelen moeten hebben over marokkanen uit Marokko. Het verschilt gewoon per persoon hoe men is, denkt enz. Natuurlijk speelt omgeving wel een grote rol hierin, maar dat wil nog niet zeggen dat het niet zou klikken met iemand uit Marokko.


Helemaal mee eens!

03-10-2010, 19:46
Ik neem de gulden middenweg en neem een partner uit Belgie, inshaa'Allah

Pagina's : [1] 2 3