Bekijk volle/desktop versie : De afscheidspreek van onze geliefde Profeet (sallallahoe 'alayhi wa sallam).



Pagina's : [1] 2 3

02-10-2010, 19:36
Aboe Nadjieh al-cIrbaad ibnoe Saariyah overlevert:

“De Profeet sprak ons eens toe waardoor de harten sidderden en de tranen plengden. Toen zeiden wij (de metgezellen): ,,O Boodschapper van Allah, dit heeft veel weg van een afscheidspreek. Geef ons daarom advies. Hij zei: ,,Ik adviseer jullie godsvruchtig te zijn, gehoor te geven en te gehoorzamen, zelfs al wordt een slaaf als leider over jullie aangesteld. Waarlijk, wie van jullie (na mij) in leven zal zijn, zal veel verschillen waarnemen. Houdt jullie dan ook vast aan mijn handelswijze en de handelswijze van de rechtgeleide en rechtschapen kaliefen. Bijt jullie erin vast met de (achterste) kiezen en waakt jullie voor nieuwlichterijen. Want waarlijk elke (religieuze) innovatie is een afdwaling.”

(Overgeleverd door Aboe Daawoed en at-Tirmidhi, die zei dat het een goede en authentieke overlevering is.)


02-10-2010, 19:42


sallallahoe 'alayhi wa sallam

02-10-2010, 19:43
Mashaa Allaah.

02-10-2010, 19:47
Geen Buchari/moeslim overlevering?

02-10-2010, 19:49


djazaak allaho gairan, masha allah!!

02-10-2010, 19:50

Citaat door Miss_Elwafa:
Geen Buchari/moeslim overlevering?


Geen idee of ie ook door Bukhari/Muslim is overgeleverd lakeen deze hadith kotmt de 40 ahadith van imam an nawawie rahimahoellaah.

02-10-2010, 19:51

Citaat door tmezigt_girl:
djazaak allaho gairan, masha allah!!

Wa ijaaki.

02-10-2010, 19:55

Citaat door Aboe_Adam:
Geen idee of ie ook door Bukhari/Muslim is overgeleverd lakeen deze hadith kotmt de 40 ahadith van imam an nawawie rahimahoellaah.



Imam an nawawie Rahimahoelaah, heeft ook da3eef hadith in zijn boeken hé. Zie bijvoorbeeld; De oprecht der Tuinen.

02-10-2010, 19:59

Citaat door Miss_Elwafa:
Imam an nawawie Rahimahoelaah, heeft ook da3eef hadith in zijn boeken hé. Zie bijvoorbeeld; De oprecht der Tuinen.


Jazaaki Allaah van het laatste ben ik op de hoogte heb de revisie doorgenomen van al-Imaam Aboe ‘Abdir-Rahmaan Mohammad Naasiroed-Dien al-Albaanie rahimahoellaah maar het boek Riyaad as-Saalihien is en blijft een sterk boek alhamdoelillaah.

02-10-2010, 20:00
“Bij Degene in Wiens Handen mijn ziel ligt, niemand van jullie zal (volledig) geloven, totdat hij meer van mij houdt dan van zijn eigen vader en kinderen.” En in een andere overlevering van Anas ibnoe Maalik, voegt hij daaraan toe: “en de algehele mensheid.”

[al-Boechaari]


02-10-2010, 20:02

Citaat door Aboe_Adam:
Jazaaki Allaah van het laatste ben ik op de hoogte heb de revisie doorgenomen van al-Imaam Aboe ‘Abdir-Rahmaan Mohammad Naasiroed-Dien al-Albaanie rahimahoellaah maar het boek Riyaad as-Saalihien is en blijft een sterk boek alhamdoelillaah.



Wa djzaak gayran.

Klopt.

02-10-2010, 20:02
“Voorzeker, er is een Boodschapper tot jullie gekomen uit jullie eigen midden. Zwaar voor hem is jullie (te zien) lijden, vurig wenst hij voor jullie het goede, voor de gelovigen is hij liefdevol en barmhartig.”

[soerat at-Tawbah: 128]


02-10-2010, 20:05


“En Wij hebben jou (O Mohammed) slechts gezonden als barmhartigheid voor de werelden.”

[soerat al-Anbiyaa’: 107]


03-10-2010, 02:37
Waarlijk, wie van jullie (na mij) in leven zal zijn, zal veel verschillen waarnemen.

Sallallahoe alaihie wassallam.

03-10-2010, 02:38
Daarom moeten wij de islam praktiseren op de manier van de Sahaba.

Pagina's : [1] 2 3