Bekijk volle/desktop versie : Voor de mannen.



Pagina's : [1] 2

02-10-2010, 19:08

Voor de mannen die getrouwd zijn en of nog gaan trouwen.




“Laat een gelovige man geen afschuw hebben van (zijn) gelovige vrouw, en als hij één van haar gedragingen niet kan uitstaan, laat hem dan tevreden zijn met één van haar andere (goede) gedragingen.”

(Moeslim)



___________________________



“Degene onder de gelovigen met het meest volledige geloof is degene met de beste gedragscode. En de beste onder jullie is degene die zich het beste gedraagt tegenover zijn vrouwen.”

(Aboe Dawoed en at-Tirmidhi)



___________________________



“De Boodschapper van Allah heeft nooit ofte nimmer iets met zijn hand geslagen, nog een vrouw, nog een bediende…”

(Moeslim en Ibnoe Maadjah)



___________________________



De Profeet (vrede zij met hem) zei tegen Moecaawiyah ibnoe Haydah toen hij naar de rechten van de vrouw informeerde: “Sla haar niet!”

(Aboe Dawoed, Ibnoe Maadjah en sahih verklaard door al-Albaanie)



___________________________



“En de beste onder jullie is degene die zich het beste gedraagt tegenover zijn vrouwen.”

(Aboe Dawoed en at-Tirmidhi'



___________________________



“Iedere vorm van tijdsverdrijf waar de man zich mee bezig houdt, is nutteloos, behalve het temmen van zijn paard, het boogschieten en het flirten met zijn vrouw.”

(Ahmad en sahih verklaard door al-Albaani)


02-10-2010, 19:13



Citaat:
... en het flirten met zijn vrouw.
I love Islaam.

02-10-2010, 19:14
Al-hamdoelillaah

02-10-2010, 19:17

Citaat door Miss_Elwafa:
I love Islaam.


Me 2

02-10-2010, 19:20



Citaat door Acer25:
Me 2



Een man die elke dag met zijn vrouw loopt te flirten, . Pff.. en ook andersom.

02-10-2010, 19:20
Hey, Acer en Waffa: GET A ROOM! (Eerst even tekenen.. )

02-10-2010, 19:21
Rabbanaa faaghfir lanaa dhoenoebanaa wa kaffir 3anna sayyi’aatinaa wa tawaffanaa ma3a al-aabraar Aamien.

02-10-2010, 19:22
Hij is te jong, .

02-10-2010, 19:26

Citaat door Miss_Elwafa:
Hij is te jong, .
Hoor haar dan!

Ik ben ouder en groter dan jij (Veel groter)

Citaat door Vydushki:
Hey, Acer en Waffa: GET A ROOM! (Eerst even tekenen.. )
No thanks. Ik zou haar enkel willen voorzien van een goed pak slaag.

Citaat door Miss_Elwafa:
Een man die elke dag met zijn vrouw loopt te flirten, . Pff.. en ook andersom.



Daar maak ik mij niet druk om, dat is iets wat vanzelfsprekend is :/

02-10-2010, 19:27

Citaat door Aboe_Adam:
Rabbanaa faaghfir lanaa dhoenoebanaa wa kaffir 3anna sayyi’aatinaa wa tawaffanaa ma3a al-aabraar Aamien.

Allahoema Ameen.

Baraka Allah oe fiek.

02-10-2010, 19:28
Wa feek agh al kareem.

02-10-2010, 19:46
Het is inderdaad een prachtige hadith in shaa Allaah zullen de broeders de overleveringen ook in praktijk brengen.

02-10-2010, 19:52


, Maa shaa e Allaah..

02-10-2010, 19:53

Citaat door Ssmile:
inshaAllah, niemand is perfect. als de goede eigenschappen maar overheersen

Correct.

02-10-2010, 20:22
Toevoeging;

De man behoort rust te vinden in het samenzijn met zijn vrouw, en de vrouw behoort rust te vinden in het samenzijn met haar man. In rechten ten opzichte van elkander zijn man en vrouw gelijk:
"[I]En zij (de echtgenotes) hebben rechten (over hun echtgenoten) gelijk (hun echtgenoten) over hen, in alle redelijkheid." (Zie de vertaling van de betekenissen van de Koran, soerah al Baqarah, vers 228)

Als advies aan de echtgenoot heeft de profeet (saw) gezegd:
"Behandel de vrouwen vriendelijk, want de vrouw is geschapen van een rib en het meest kromme deel van de rib is haar bovenkant, en als jullie proberen haar recht te buigen (de vrouw te laten worden zoals de man het wenst) dan zal deze breken ... Dus behandel de vrouwen vrouwen vriendelijk"

Met andere woorden, de man moet proberen de vrouw te vormen naar zijn wensen, maar eerder hij moet de vrouw accepteren zoals ze is. En de profeet heeft gezegd:
"Een gelovige man mag niet een gelovige vrouw haten; als hem een van haar eigenschappen niet bevalt, hem zullen andere van haar eigenschappen wel bevallen."Dus de man moet zich niet blindstaren op wat hem niet bevalt in zijn vrouw, maar laat hem in gedachten houden wat hem wel bevalt aan zijn vrouw.

En de profeet heeft gezegd:
"De besten onder jullie zijn diegenen die hun vrouwen het best behandelen"
Van de profeet is bekend dat hij zijn best deed om goede relaties te onderhouden met zijn vrouwen. Met 'Aiesha was hij (saw) gewoon te spelen om haar liefde voor hem te winnen. En na slaat al 'Isha was hij gewoon een beetje te kletsen met zijn vrouwen alsvorens te gaan slapen, om goede verstandhouding en rust het huwelijk te verzekeren. [/I]

Pagina's : [1] 2