Bekijk volle/desktop versie : Dat is vragen om verkracht te worden, en terecht!

Pagina's : [1] 2 3 4

11-03-2002, 16:03
Sarah (22) draagt een strakke spijkerbroek met roze versieringen. Ze rookt continu en praat snel. Vroeger bracht ze elke zomer door in Casablanca, nu in Zandvoort.

'Ik hoopte altijd dat het koud zou zijn in Nederland wanneer ik terugkwam, zodat de kinderen op school niet zouden zeggen dat ik zo wit was.' In die eerste schoolweken weigerde ze consequent te gymen, want alleen haar gezicht had een kleurtje. 'Iedereen vertelde leuke verhalen over de vakantie. Ik zat alleen maar te liegen.'

Sarah mocht in Marokko alleen naar buiten om boodschappen te doen. Elke dag ging ze minstens vier keer naar de kruidenier. Ze omschrijft haar straat als druk, met overal mensen die elkaar vanaf balkons en platte daken in de gaten houden. 'Er woonden veel leuke meisjes van mijn leeftijd in de buurt, die zag ik wanneer ik boodschappen deed of wanneer we op het dak afspraken.' Een seintje vanaf het balkon: binnen een kwartier een dak vol meiden. Om bij haar buurmeisje te komen, moest ze over een muurtje klimmen. 'Er was een meisje met tarotkaarten, mijn buurmeisje kon handlezen, en een overbuurmeisje zat alleen maar te roddelen en te roken. We praatten over jongens en over de toekomst die voorspeld was.'

Deze meiden gingen ook uit. Sommigen na onderhandelen met hun ouders, anderen in het geheim. Ze spraken rond middernacht af en gingen met de taxi. Ieder betaalde een deel van de taxikosten, en om niet herkend te worden, droegen ze djellaba's, lange overjassen, die ze voor de disco uittrokken. 'Ik ben die laatste zomer twee keer stiekem meegeweest en kon er geen genoeg van krijgen. Het was spannend. Ik zag voor het eerst een discotheek van binnen en er was een jongen uit Nederland die ik erg leuk vond.' Sarah was op slag verliefd en de jongen vertelde haar dat hij de hele zomer in die discotheek te vinden was.

De volgende dag zei haar vader plots dat ze morgen teruggingen naar Nederland, maar Sarah 'moest en zou die jongen nog een keer zien'. Ze trof voorbereidingen, ook al hadden vriendinnen gezegd dat ze nooit alleen moest gaan. 'We hadden voor het weekeinde afgesproken, maar ik had genoeg geld gepikt uit het reistasje van mijn vader om in mijn eentje te gaan.' Toen iedereen sliep vertrok ze. In djellaba, met de puntmuts over haar hoofd. Sarah was bang haar ooms of neven tegen te komen. 'Dan zou ik doen alsof ik slaapwandelde.' Toen er een taxi stopte, haalde ze opgelucht adem.

'Onderweg haalde ik mijn hoge hakken uit m'n tas en begon mijn djellaba uit te trekken - eronder had ik een roze jurkje aan. De chauffeur zei dat hij even zou stoppen zodat ik me in alle rust kon omkleden en op kon maken. Ik dacht dat hij het goed bedoelde.' De man stak een sigaret op en stapte uit. 'Toen ik klaar was, zag ik hem nergens. Ik stapte uit en het was best wel een lege, enge straat. Hij kwam aanlopen en ik dacht oké, we gaan weg, maar hij pakte me beet en heeft me verkracht. Het ging zo snel. . . Daarna vroeg hij of ik nog naar de discotheek wilde. Ik kon alleen maar huilen, hij heeft me afgezet op de plek waar hij me had opgehaald.'

Sarah durfde bijna niet te douchen toen ze weer thuis was. Ze hield het stil. 'Mijn ouders zouden me zwaar hebben gestraft en de politie zou me voor xxxx uitmaken.' Een halfjaar later liep Sarah weg. Ze voelde zich lange tijd niet bij machte contact te zoeken met haar ouders, maar ziet inmiddels haar moeder weer, in het park

og:

11-03-2002, 16:17

Citaat:
Origineel gepost door rinnoa
wacht's effe!!!! nu lees ik het kopje!!!! terrecht? hoe kom je erbij! ik kan me niet herrineren dat sarah zei: meneer de taxichauffeur wil je me verkrachten want het is terrecht!
wat bedoel je met die titel en het verhaal verklaar jezelf!
het is een waargebeurde verhaal,

en met terecht bedoel ik, wie gaat nou bij een marokkanse taxi chauffeur zo laat nog omkleden. van jelaba naar minirokje, en je moet weten hoe de hormonen van z'n man op dat moment zijn.( staan te springen vooral als ze zo'n jong grietje zien!!)

duidelijk genoeg!!!

11-03-2002, 16:31

Citaat:
Origineel gepost door rinnoa

yap yap duidelijk...........GLASHELDER zelfs.........maar toch kan ik er niet over uit!!! hij moest gewoon zijn handjes thuishouden klaar!!!!
ik ga toch ook niet zomaar aan iemand ongevraagd zitten of wel dan?
hormonen of geen hormonen........klaar uit!!!
dus geen smoesjes!
duidelijk
eigenschuld punt uit!!!!
eerst pikt ze geld van haar vader en daarna stikem weg gaan. dan vraag je om problemen!!\

groetjes

p.s. ach dat meisje was iets hier in NL gewend, had ze niet moeten doen in Marokko.

11-03-2002, 16:45
Die ken ik maar hij is non fictie dus vor de mensen met een minder uitgbreide vocabulair het is BULLSHIT isgarek

11-03-2002, 16:48

Dit slaat nergens op. Niemand verdiend het om verkracht te worden.
En iemand die anders beweerd is echt ZIEK.

Die taxi chauffeur zal zeker gestraft worden (insha-allah).

11-03-2002, 16:49

Citaat:
Origineel gepost door Abdenour
Die ken ik maar hij is non fictie dus vor de mensen met een minder uitgbreide vocabulair het is BULLSHIT isgarek
wat betekent isgarek??

11-03-2002, 16:51
Is berbers betekend onzin luister deze verhaal is nep haloo naife domme marokkaanen

11-03-2002, 17:07

Citaat:
Origineel gepost door Busje_207
Sarah (22) draagt een strakke spijkerbroek met roze versieringen. Ze rookt continu en praat snel. Vroeger bracht ze elke zomer door in Casablanca, nu in Zandvoort.

'Ik hoopte altijd dat het koud zou zijn in Nederland wanneer ik terugkwam, zodat de kinderen op school niet zouden zeggen dat ik zo wit was.' In die eerste schoolweken weigerde ze consequent te gymen, want alleen haar gezicht had een kleurtje. 'Iedereen vertelde leuke verhalen over de vakantie. Ik zat alleen maar te liegen.'

Sarah mocht in Marokko alleen naar buiten om boodschappen te doen. Elke dag ging ze minstens vier keer naar de kruidenier. Ze omschrijft haar straat als druk, met overal mensen die elkaar vanaf balkons en platte daken in de gaten houden. 'Er woonden veel leuke meisjes van mijn leeftijd in de buurt, die zag ik wanneer ik boodschappen deed of wanneer we op het dak afspraken.' Een seintje vanaf het balkon: binnen een kwartier een dak vol meiden. Om bij haar buurmeisje te komen, moest ze over een muurtje klimmen. 'Er was een meisje met tarotkaarten, mijn buurmeisje kon handlezen, en een overbuurmeisje zat alleen maar te roddelen en te roken. We praatten over jongens en over de toekomst die voorspeld was.'

Deze meiden gingen ook uit. Sommigen na onderhandelen met hun ouders, anderen in het geheim. Ze spraken rond middernacht af en gingen met de taxi. Ieder betaalde een deel van de taxikosten, en om niet herkend te worden, droegen ze djellaba's, lange overjassen, die ze voor de disco uittrokken. 'Ik ben die laatste zomer twee keer stiekem meegeweest en kon er geen genoeg van krijgen. Het was spannend. Ik zag voor het eerst een discotheek van binnen en er was een jongen uit Nederland die ik erg leuk vond.' Sarah was op slag verliefd en de jongen vertelde haar dat hij de hele zomer in die discotheek te vinden was.

De volgende dag zei haar vader plots dat ze morgen teruggingen naar Nederland, maar Sarah 'moest en zou die jongen nog een keer zien'. Ze trof voorbereidingen, ook al hadden vriendinnen gezegd dat ze nooit alleen moest gaan. 'We hadden voor het weekeinde afgesproken, maar ik had genoeg geld gepikt uit het reistasje van mijn vader om in mijn eentje te gaan.' Toen iedereen sliep vertrok ze. In djellaba, met de puntmuts over haar hoofd. Sarah was bang haar ooms of neven tegen te komen. 'Dan zou ik doen alsof ik slaapwandelde.' Toen er een taxi stopte, haalde ze opgelucht adem.

'Onderweg haalde ik mijn hoge hakken uit m'n tas en begon mijn djellaba uit te trekken - eronder had ik een roze jurkje aan. De chauffeur zei dat hij even zou stoppen zodat ik me in alle rust kon omkleden en op kon maken. Ik dacht dat hij het goed bedoelde.' De man stak een sigaret op en stapte uit. 'Toen ik klaar was, zag ik hem nergens. Ik stapte uit en het was best wel een lege, enge straat. Hij kwam aanlopen en ik dacht oké, we gaan weg, maar hij pakte me beet en heeft me verkracht. Het ging zo snel. . . Daarna vroeg hij of ik nog naar de discotheek wilde. Ik kon alleen maar huilen, hij heeft me afgezet op de plek waar hij me had opgehaald.'

Sarah durfde bijna niet te douchen toen ze weer thuis was. Ze hield het stil. 'Mijn ouders zouden me zwaar hebben gestraft en de politie zou me voor xxxx uitmaken.' Een halfjaar later liep Sarah weg. Ze voelde zich lange tijd niet bij machte contact te zoeken met haar ouders, maar ziet inmiddels haar moeder weer, in het park

og:
Salaam

Ik begrijp jouw standpunt van dat het terecht is wel, maar je moet niet te hard oordelen, per slot is het niet aan jou om mensen een cijferte geven voor hun doen of laten. De enige die dit recht heeft is Allah. Ik vind het een droevig verhaal. En ook ik heb hier een mening over. ik vind het namelijk niet correct wat het meisje deed, maar aan de andere kant kun je wat de taxichaffeur deed ook niet bepaald rechtvaardig noemen. Het meisje verdiend haar straf voor het feit dat ze zich zo laat zonder gezelschap op straat bevond. Zelfs overdag kun je niet veilig door de straten van Marokko lopen laat staan S'AVONDS laat in zulke uitdagende kleding. Ze heeft haar straf dan ook ontvangen, alleen de taxichaffeur komt er zonder kleerscheuren vanaf. Ik vind het bijzonder naiëf van dit miesje om geloof te scheppen in een vreemde man. Maar alles wordt gestraft en beloond. De één al op aarde en de ander in het hiernamaals. Niemand ontloopt zijn straf en zo ook de chaffeur noch het meisje niet. Ik vind het erg goed dat jij deze ervaring met ons heb willen delen en hoop dat andere meiden nu meer teruggeschrokken zijn voor de wereld en zijn bewoners. Want nogmaals: iedereen krijgt wat hem toekomt. Dus ook JIJ!!!!

Beslama en moge Allah jullie allen zegenen met een goed leven.

Amen!

11-03-2002, 17:13

Citaat:
Origineel gepost door Abdenour
Is berbers betekend onzin luister deze verhaal is nep haloo naife domme marokkaanen
Jeetje Abdenour....je geeft een antwoord zonder mij te beledigen.

Wauw...ik sta echt versteld...

11-03-2002, 17:18
Nou ik begrijp zijn standpunt dus helemaal niet.
Als een meisje wilt uitgaan is dat haar keuze. Ze deed alleen maar haar djelleba uit. So what??
Niemand verdiend het om verkracht te worden....zelfs niet echte prostituee....

Voor de goede orde heren (en dames) NEE betekent ook NEE.

De taak van de taxichauffeur was om haar te brengen naar de desbetreffende plek. Maar die viezerik kon zijn handen niet thuis houden. En ik hoop dat op een dag zijn p i k eraf valt.

11-03-2002, 17:25

11-03-2002, 17:28

Citaat:
Origineel gepost door Nog geen lid?

Salaam

ik weet niet of dat net op mij sloeg, maar ik bedoelde dat ik het standpunt van de SCHRIJVER begreep, niet die van de taxichaffeur!! Voor alle duidelijkheid. Moest er nog eens bij komen dat mensen mee gaan leven met een VERKRACHTER. Ben niet gestoord.

Beslama
Oh ok.....

11-03-2002, 17:54

hey rachid...stel dat je haar kent????? trrrrr.... wat ga je dan ze3hma doen????

ow voordat je denkt da ik het ben!
neee...ik kom uit TETOUAN!!!

11-03-2002, 18:22

Citaat:

og:
erkagbaahhhh , EIGEN SCHULD Biaaaaaaaaatch

11-03-2002, 20:42

Citaat:

het is een waargebeurde verhaal,

en met terecht bedoel ik, wie gaat nou bij een marokkanse taxi chauffeur zo laat nog omkleden. van jelaba naar minirokje, en je moet weten hoe de hormonen van z'n man op dat moment zijn.( staan te springen vooral als ze zo'n jong grietje zien!!)

duidelijk genoeg!!!
Niet alleen over haar kleren...maar discotheek?? zo laat?? alleen?? jongen opzoeken?? omkleden waar een man bij staat??.....ze vraagt er niet om verkracht te worden ...dat doet niemand...maar ze had het kunnen weten....in marokko...word je zelf..als je helemaal niks doet....al "betast" of ..."lieve woordjes in je oor fluisteren..en als je hier nietop reageeert..word je voor xxxx uitgemaakt..enz....Ben zelfs een keer gemept..dooor een vent die me lastig viel..en die ik negeerde!!! dus dit had ze moeten zien aankomen!! en zeg a. u.b geen miskiena...want dit vind ik haar eigen stomme fout!!!

groetjes jamila

Ik weet dat het niet echt gebeurd is...deze verhaal kreeg ik ook een tijdje geleden over mail. maarrreeee....dan mogen we toch nog wel..hierop reageren abnedour??

Pagina's : [1] 2 3 4