Bekijk volle/desktop versie : Turkse man & Marokkaanse vrouw.



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

01-10-2010, 22:45
Of omgekeerd. Wat zijn jullie meningen hierover? Ben benieuwd naar jullie meningen.

Mijn mening:

Het doet er niet toe. Zolang diegene veel waarde hecht aan zijn/haar geloof, en niet de regels van de cultuur volgt maar van de Islam vind ik het de normaalste zaak van de wereld.

Jullie?

01-10-2010, 22:45


Als het maar een godvrezende man is, van mijn part is hij chinees.

01-10-2010, 22:46
ik snap niee?

01-10-2010, 22:48
uitstekend, Turkse vrouwen zijn goede vrouwen.

01-10-2010, 22:48


Hmmm, ligt aan een hoop dingen. Maar het grootste probleem is toch de mentaliteit, dat is echt anders.

01-10-2010, 22:52

Citaat door BintMuhammed:
Als het maar een godvrezende man is, van mijn part is hij chinees.

Ik ben het volledig met je eens! Heel goed meid.

Citaat door rude.girl:
ik snap niee?

Zou jij ooit met een Turkse man kunnen trouwen? Zo nee, waarom niet? Of wat vindt je van Marokkaanse meiden die met een Turkse man trouwen?

Citaat door killerinstinct2:
uitstekend, Turkse vrouwen zijn goede vrouwen.



Citaat door Slaz:
Hmmm, ligt aan een hoop dingen. Maar het grootste probleem is toch de mentaliteit, dat is echt anders.

Daarom moet je iemand hebben die Godvrezend is. Die denkt vanuit de Islam en niet de eigen regeltjes maakt. Ik zou nooit met iemand kunnen trouwen die de regels volgt van de cultuur bijv. Ik wil iemand die denkt vanuit het geloof, inchaAllah. Dat is belangrijkste toch?

01-10-2010, 22:53
Nee, ik wil niet iemand met een andere cultuur. En een cultuur heeft geen regels :\
Ik denk gewoon dat je meer dingen dan met elkaar gemeen hebt. En elkaar beter kunt begrijpen.

01-10-2010, 22:53

Citaat door Noor_:
Daarom moet je iemand hebben die Godvrezend is. Die denkt vanuit de Islam en niet de eigen regeltjes maakt. Ik zou nooit met iemand kunnen trouwen die de regels volgt van de cultuur bijv. Ik wil iemand die denkt vanuit het geloof, inchaAllah. Dat is belangrijkste toch?

Ook al is het gebaseerd op geloof.
Velen turken staan niet open voor andere meningen inzake het geloof van een niet-turk. Zij volgen bijvoorbeeld de hanafi wetschool. Marokkanen de maliki wetschool. Je wilt niet weten hoeveel discussies dat gaat veroorzaken.

01-10-2010, 22:56

Citaat door floes:
Nee, ik wil niet iemand met een andere cultuur. En een cultuur heeft geen regels :\
Ik denk gewoon dat je meer dingen dan met elkaar gemeen hebt. En elkaar beter kunt begrijpen.

Ik ben zoiezo geen cultuur mens. Heb er niets mee. Maar dat kan inderdaad.

Citaat door Slaz:
Ook al is het gebaseerd op geloof.
Velen turken staan niet open voor andere meningen inzake het geloof van een niet-turk. Zij volgen bijvoorbeeld de hanafi wetschool. Marokkanen de maliki wetschool. Je wilt niet weten hoeveel discussies dat gaat veroorzaken.


Mag ik vragen wat een hanafi wetschool is? En een maliki wetschool?
Ik begrijp bepaalde dingen niet, serieus. Er is één Koran! Er is één Islam en nog zoveel onnodige discussies. Vind dat zo jammer.

01-10-2010, 22:57

Citaat door Noor_:
Of omgekeerd. Wat zijn jullie meningen hierover? Ben benieuwd naar jullie meningen.

Mijn mening:

Het doet er niet toe. Zolang diegene veel waarde hecht aan zijn/haar geloof, en niet de regels van de cultuur volgt maar van de Islam vind ik het de normaalste zaak van de wereld.

Jullie?


A.U.B. ZEG........ een turk????? BRRRRRRRR,,,, Daar krijg ik de KRIEBELS van

01-10-2010, 23:01
Laten we niet generaliseren, zie de mens als een individu.

01-10-2010, 23:01

Citaat door leleboeja:
A.U.B. ZEG........ een turk????? BRRRRRRRR,,,, Daar krijg ik de KRIEBELS van


Hahahah.

Of een andere afkomst. In elk geval, geen Marokkaans. Hoezo krijg je de kriebels van Turken? Het zijn aardige mensen. Natuurlijk zitten er minder goede mensen tussen, maar die hebben we ook genoeg in de Marokkaanse maatschappij toch?

01-10-2010, 23:02



Citaat door Noor_:
Ik ben zoiezo geen cultuur mens. Heb er niets mee. Maar dat kan inderdaad.


Mag ik vragen wat een hanafi wetschool is? En een maliki wetschool?
Ik begrijp bepaalde dingen niet, serieus. Er is één Koran! Er is één Islam en nog zoveel onnodige discussies. Vind dat zo jammer.

http://en.wikipedia.org/wiki/Madhhab
http://www.ummah.com/forum/showthread.php?29695-Maliki-Hanafi-Hanbali-Shaf-i-Explanations-please.

01-10-2010, 23:07
Kzou niet met een turk kunnen trouwen,andere mentaliteit/cultuur. Ja cultuur met een uu,nee geen diepe turkse uu.

01-10-2010, 23:09

Citaat door Slaz:
http://en.wikipedia.org/wiki/Madhhab
http://www.ummah.com/forum/showthread.php?29695-Maliki-Hanafi-Hanbali-Shaf-i-Explanations-please.


O, op die fiets. Ja, nu heb je een punt.

Citaat door Temsamanegirl18:
Kzou niet met een turk kunnen trouwen,andere mentaliteit/cultuur. Ja cultuur met een uu,nee geen diepe turkse uu.



We zijn het ook nergens over eens he. En als het nou iemand zou zijn die totaal niets met de cultuur heeft?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6