Bekijk volle/desktop versie : Waaraan zou je partner moeten voldoen, zodat jij niet vreemdgaat?



Pagina's : [1] 2

01-10-2010, 20:32
Zowel mannen als vrouwen gaan vreemd om diverse redenen.
Wat zou dan jouw redenen moeten zijn om dat juist niet te doen, althans dat wordt zo vaak beweerd.

01-10-2010, 20:39


uhm.. ooit gehoord van een bepaalde religie genaamd Islam?

Partner heeft niets te maken met het wel of niet vreemdgaan. Ligt aan jezelf.

01-10-2010, 20:40

Citaat door loekie:
uhm.. ooit gehoord van een bepaalde religie genaamd Islam?

Partner heeft niets te maken met het wel of niet vreemdgaan. Ligt aan jezelf.

Dus moslimmannen gaan niet vreemd?

01-10-2010, 20:41
hahahaaaaaa ik lig dubbel om die conclusie gebaseerd op... waar the hell heb je 'm op gebaseerd?!!!

01-10-2010, 21:11



Citaat door loekie:
hahahaaaaaa ik lig dubbel om die conclusie gebaseerd op... waar the hell heb je 'm op gebaseerd?!!!

Dus het vreemdgaan heeft totaal niets met religie te maken?
Toch is het vaak de overtuiging van een religie die iemand tegenhoudt om niet vreemd te gaan. Maar iemand van krachtige zedelijke beginselen heeft geen religie nodig om aan zijn morele verplichtingen te voldoen.

01-10-2010, 21:18
Mijn reden is mijn geloof. Ik zou mijzelf nooit zo diep verlagen. Ik ben als de dood voor de bestraffing in het hiernamaals. En verder vind ik het onrespectvol naar jezelf toe.

01-10-2010, 21:22
Yek labas? welke semi-intellectuelenpil heb jij geslikt?

Je trekt echt rare conclusies man, begrijp er niets van.

"toch is het vaak de overtuiging van een religie die iemand tegenhoudt om niet vreemd te gaan" Volgens mij bedoel je hier dat die overtuiging iemand tegenhoudt om wel vreemd te gaan. Als je dat inderdaad bedoeld: mee eens. Als je dat niet bedoelt: wtf?!

"maar iemand van krachtige zedelijke beginselen heeft geen religie nodig om aan zijn morele verplichtingen te voldoen." Een religie houdt meer in dan iemand weerhouden van overspel. Als iemand van zichzelf al 'krachtige zedelijke beginselen" heeft, dan is dat toch toppie.

01-10-2010, 21:25

Citaat door Nouveau:
Mijn reden is mijn geloof. Ik zou mijzelf nooit zo diep verlagen. Ik ben als de dood voor de bestraffing in het hiernamaals. En verder vind ik het onrespectvol naar jezelf toe.

Dus zonder religie zou je zedeloos zijn.

01-10-2010, 21:27
Ze moet sexy zijn, een sexy lichaam hebben, sexy kunnen koken en vooral lekker, verder moet ze lief zijn, niet zeuren... anders néuk ik wel bij de hoéren, die ouwehoeren tenminste niet.

01-10-2010, 21:27

Citaat door Verrijking:
Dus zonder religie zou je zedeloos zijn.



Dat is niet wat ik beweer. Maar als we geen structuur in het leven hebben kunnen we vaker zonder schuldgevoelens een ander kwetsen. Daarom houd ik zo veel van de Islam. De rechten van de mens komt heel duidelijk naar voren.

01-10-2010, 21:28
Hij hoeft nergens aan te voldoen, ik zou nooit vreemdgaan.

01-10-2010, 21:30

Citaat door Verrijking:
Dus het vreemdgaan heeft totaal niets met religie te maken?
Toch is het vaak de overtuiging van een religie die iemand tegenhoudt om niet vreemd te gaan. Maar iemand van krachtige zedelijke beginselen heeft geen religie nodig om aan zijn morele verplichtingen te voldoen.


Dat noem je normen hebben.

En die hebben mensen geleend van religies. Als mensen dat uit hunzelf produceerden, dan was het allemaal gebaseerd op zelfverrijkking!

01-10-2010, 21:33



Citaat door Nouveau:
Dat is niet wat ik beweer. Maar als we geen structuur in het leven hebben kunnen we vaker zonder schuldgevoelens een ander kwetsen. Daarom houd ik zo veel van de Islam. De rechten van de mens komt heel duidelijk naar voren.

M.a.w. je vindt het beter als je je gedwongen voelt om de rechte weg te bewandelen?

01-10-2010, 21:37

Citaat door Rei7aan:
Dat noem je normen hebben.

En die hebben mensen geleend van religies. Als mensen dat uit hunzelf produceerden, dan was het allemaal gebaseerd op zelfverrijkking!

Sommige kinderen worden ermee geboren. Maar waar komt dat vandaan?

01-10-2010, 21:39

Citaat door Verrijking:
Sommige kinderen worden ermee geboren. Maar waar komt dat vandaan?


Als mens heb je goedheid in jezelf zitten, je herkent wat goed en fout is (principiele dingen). Maar op latere leeftijd heb je wel een religie nodig om meer duidelijkheid te hebben in deze scheiding in minder principiele dingen.

Dit gevoel van goed/fout vervaagt naar mijn idee wel als je vaak voor het foute kiest.

Pagina's : [1] 2