Bekijk volle/desktop versie : Moeders die op hun kind schelden

Pagina's : 1 [2] 3 4 5

01-10-2010, 09:48

Citaat door hogedrukreinige:
bedoel je hiermee dat je het ook doet omdat je het hebt meegekregen?

hogedrukreinige

denk dat ze misschien bedoelt dat ze er niet van schrikt of van op kijkt dat dit gebeurt...

01-10-2010, 09:55

Dat is zelfs heel erg haram...men o men....

01-10-2010, 10:14
De meeste Marokkanen zien dat als normaal..

01-10-2010, 10:24
Hier ook zo'n marokkaanse anita in de straat, gaat ze bij de voordeur staan en schelden met amies an dit en ammies an dat (met de dood en jood en reksjiefat, ezbel etc). En dit tegen haar zoontje, die eveneens hard terug schreeuwt naar zijn moeder.

Als we haar horen, dan zeggen we; de flodders zijn weer bezig.

01-10-2010, 10:29

Citaat door Lamyae.:
Hier ook zo'n marokkaanse anita in de straat, gaat ze bij de voordeur staan en schelden met amies an dit en ammies an dat (met de dood en jood en reksjiefat, ezbel etc). En dit tegen haar zoontje, die eveneens hard terug schreeuwt naar zijn moeder.

Als we haar horen, dan zeggen we; de flodders zijn weer bezig.

Ik zei dit laatst over mijzelf en mijn kinderen, ik was gaan winkelen met mijn moeder en kinderen. Ze begonnen opeens alle2 te janken, dus zei ik tegen mijn moeder, de flodders zijn weer buiten, mijn moeder moest heel hard lachen hihi

01-10-2010, 10:29
bij ons thuis werd noooit gescholden... en niemand doet het gelukkig hun kinderen.

01-10-2010, 10:34

Citaat door olily:
[/COLOR]

Ik zei dit laatst over mijzelf en mijn kinderen, ik was gaan winkelen met mijn moeder en kinderen. Ze begonnen opeens alle2 te janken, dus zei ik tegen mijn moeder, de flodders zijn weer buiten, mijn moeder moest heel hard lachen hihi

Hahaha ja zoiets zeggen wij thuis met zussen bij elkaar ook. Als we bij elkaar zitten, veel eten op tafel, de een haar kind krijst, de ander showt haar nieuwe takchita, het ander haar kind laat drinken op de grond vallen, de ene zus heeft een discussie die niemand beluisterd, televisie word aan en uit gedaan door de kleintjes, gewoon rwina. Dan zeggen we ; ya stelletje lhayawan dat we zijn

01-10-2010, 12:06
Echt ik kan daar zo niet tegen. Je gaat je kind toch niet op die manier uitschelden. De ergste dingen hoor je, zelfs ouders die hun kind "Jood", "Wlad hraam" of "Sjitaan" noemen.
Sorry, sta er dan niet van te kijken als je kind dit ook gaat gebruiken en misschien wel tegen jezelf.
Dat je dat uit je mond kunt krijgen, bah! Zoals iemand al zei: je hoort vaak van ouders dat "dhwawie" uit zijn gekomen maar sowieso kan het gewoon niet!!

Vooral in Marokko is het erg, en dan gaan ze er nog dood leuk om lachen, onbegrijpelijk.

01-10-2010, 12:12
Ik schrik er ook niet van, maar zou het niet doen. Het is gewoon onbeschaafd.

01-10-2010, 12:26

Citaat door hogedrukreinige:
ik begrijp sommige ouders niet
ik kan me heel goed voorstellen dat je boos wordt en gaat roepen en misschien tikjes uitdelen, maar die groffe woorden tegen een kleine kind slaan toch nergens op

hogedrukreinige

ooh ja, nee maar dan maak je het weer goed, dat je de kleintjes tikken uitdeeld door ze dan maar niet uit te schelden

Kan het ook gewoon beide NIET aub.

Off-topic: Ik heb net een filmpje onder ogen gekregen over een klaslokaal die met de stok klappen kregen van hun leraares. Klappen met een stok op de platte voeten en op de platte handen. En de kinderen gaven zich gewoon over msakien, ze gaven hun handen (wel huilend) maar ze gaven zich gewoon over......

WAAROM WAAROM!!!!!!!!!!!!!!!! kinderen slaan en uitschelden met de ergste woorden en ziektes....

01-10-2010, 12:40
Toevallig had ik het gister er nog over, dat ik mijn ouders nog nooit een scheldwoord heb horen gebruiken, mijn ma sowieso nooit en mijn vader het ergste wat wij hem hebben horen zeggen is: niet ouwe hoeren! Tegen de buren.

En dat wij helemaal in de lach schoten daarvan.

Nu hoor je alleen maar scheldwoorden, kinderen worden ermee opgevoed. Ik zou dat echt niet willen voor mijn kind. Ik heb mijn eerste scheldwoorden(marokkaanse) pas op de middelbare school geleerd.

Ik zou het heel erg vinden als ik mijn kleine zou horen schelden, maar aan de andere kant weet ik dat het onvermijdelijk is.

01-10-2010, 12:42

Citaat door CocaCola_chick:
ooh ja, nee maar dan maak je het weer goed, dat je de kleintjes tikken uitdeeld door ze dan maar niet uit te schelden

Kan het ook gewoon beide NIET aub.

Off-topic: Ik heb net een filmpje onder ogen gekregen over een klaslokaal die met de stok klappen kregen van hun leraares. Klappen met een stok op de platte voeten en op de platte handen. En de kinderen gaven zich gewoon over msakien, ze gaven hun handen (wel huilend) maar ze gaven zich gewoon over......

WAAROM WAAROM!!!!!!!!!!!!!!!! kinderen slaan en uitschelden met de ergste woorden en ziektes....

Heb jij nooit op Marokkaanse les gezeten? Je moet je handen wel geven anders komen de klappen nog erger aan

01-10-2010, 12:57

ik ben ook mee opgegroeid maar ik vindt dat ik lering moet trekke van me verleden.
Het is ziet er gewoon niet uit om dat te roepen als ouder en ten tweede is het gewoon zo kwetsend.
Pffff ik kan daar echt niet tegen als van die tokkie vrouwen dat tegen hun kind roepen, alsof ze verplicht een kind hebben genomen bah bah

01-10-2010, 13:16

Citaat door nadiak:
Heb jij nooit op Marokkaanse les gezeten? Je moet je handen wel geven anders komen de klappen nog erger aan

Ik heb zeker op marokkaanse les gezeten, maar daar werd dit niet met ons gedaan. Moesten ze eens proberen!!!!!

http://video.xxxxxxxxxxxxxxx/marokko/school-of-martelcentrum?

01-10-2010, 13:26

Citaat door CocaCola_chick:
Ik heb zeker op marokkaanse les gezeten, maar daar werd dit niet met ons gedaan. Moesten ze eens proberen!!!!!

http://video.xxxxxxxxxxxxxxx/marokko/school-of-martelcentrum?

wat erg om dit te zien

Pagina's : 1 [2] 3 4 5