Bekijk volle/desktop versie : Trouwen



Pagina's : [1] 2

28-08-2004, 14:33
Salam dames,

Trouwen. Daar wil ik het even over hebben. Ik ben niet getrouwd. Heb trouwen altijd gezien (nog steeds trouwens) als een verbintenis voor het leven. Vroeger dacht ik helemaal niet aan trouwen. In tegenstelling tot veel andere dames die op mijn leeftijd (23) nu al 1 kind hebben bijvoorbeeld. Dus de tijden zijn flink veranderd merk ik. Altijd heb ik het beeld gehad van studie afmaken en andere dingen op een rijtje en dan pas die grote stap nemen. Maar tegenwoordig wordt er van alles gecombineerd, omdat men zo nodig het huwelijksbootje in wil stappen. Maar zoals ik al zei, de tijden zijn flink veranderd. Tegenwoordig kan alles gewoon, als je maar getrouwd bent. Nu is het bij mij zo dat ik nog steeds mijn gedachte van vroeger aanhoud. Dus eerst de dingen op een rij, dan pas een leuk leventje beginnen met een man. Alleen begin ik veel druk te krijgen in mijn omgeving. Ik ben tenslotte al 23 en dus had ik al getrouwd moeten zijn of zo snel mogelijk trouwen. Maar ik ben er gewoon nog niet klaar voor. Ik wil niet trouwen omdat mijn (onbekende) omgeving dat van mij verlangt, maar omdat ik het zelf wil en erachter sta. Dan gaan ze weer vergelijken van kijk die is al getrouwd en jij niet. Dat vind ik zo een achterlijke gedachte. Ik word er misselijk van, zo ben ik niet opgegroeid en opgevoed. Het lijkt wel alsof ik iedereen moet uitleggen dat het allemaal el makteb en dat doe ik nu ook al, maar niemand lijkt dat te begrijpen. Als je maar getrouwd bent, want als je niet getrouwd bent, dan ben je niets/weinig waard, want dan wil niemand je. Door zulke bekrompen gedachtes wil ik niet eens trouwen, anders doe ik het alleen maar omdat mensen praten en niet voor mezelf.
En terugkomend op het beginstukje van dit verhaal, ik begin nu te denken (zeker weten doe ik dus niet) dat veel dus niet alle meiden trouwen door die druk die er ontstaat en dat je pas iemand bent en erbij hoort als je getrouwd bent, afgezien van de meiden die wel gewoon getrouwd zijn omdat ze dat zelf wilden en er echt klaar voor waren.

28-08-2004, 20:00


ik ben het helemaal met je mee eens
en ja die mensen die vinden van dat je moet je trouwen,wegens het feit dat 23 jaar bent........die zijn gewoon in een woord ACHETRLIJK...laat ze maar stikken meid en doe gewoon waar je zin in hebt

liefs en xxxjes rehaam

28-08-2004, 22:37
inderdaad

28-08-2004, 22:57
die mensen hebben nog een ouderwetse gedachten. luister niet naar hun maar naar je hart en gevoelens, want daar gaat het immers om

29-08-2004, 09:54


23 is best wel oud.....net genoeg als je derover bent dan ben je te oud.......

29-08-2004, 10:53

Citaat:
Origineel gepost door tazaghiniagirl
23 is best wel oud.....net genoeg als je derover bent dan ben je te oud.......
Dit bedoel ik dus.
Ouderwetse gedachte voor een meisje van 15, jammer

29-08-2004, 13:30

Citaat:
Origineel gepost door Independence
Salam dames,

Trouwen. Daar wil ik het even over hebben. Ik ben niet getrouwd. Heb trouwen altijd gezien (nog steeds trouwens) als een verbintenis voor het leven. Vroeger dacht ik helemaal niet aan trouwen. In tegenstelling tot veel andere dames die op mijn leeftijd (23) nu al 1 kind hebben bijvoorbeeld. Dus de tijden zijn flink veranderd merk ik. Altijd heb ik het beeld gehad van studie afmaken en andere dingen op een rijtje en dan pas die grote stap nemen. Maar tegenwoordig wordt er van alles gecombineerd, omdat men zo nodig het huwelijksbootje in wil stappen. Maar zoals ik al zei, de tijden zijn flink veranderd. Tegenwoordig kan alles gewoon, als je maar getrouwd bent. Nu is het bij mij zo dat ik nog steeds mijn gedachte van vroeger aanhoud. Dus eerst de dingen op een rij, dan pas een leuk leventje beginnen met een man. Alleen begin ik veel druk te krijgen in mijn omgeving. Ik ben tenslotte al 23 en dus had ik al getrouwd moeten zijn of zo snel mogelijk trouwen. Maar ik ben er gewoon nog niet klaar voor. Ik wil niet trouwen omdat mijn (onbekende) omgeving dat van mij verlangt, maar omdat ik het zelf wil en erachter sta. Dan gaan ze weer vergelijken van kijk die is al getrouwd en jij niet. Dat vind ik zo een achterlijke gedachte. Ik word er misselijk van, zo ben ik niet opgegroeid en opgevoed. Het lijkt wel alsof ik iedereen moet uitleggen dat het allemaal el makteb en dat doe ik nu ook al, maar niemand lijkt dat te begrijpen. Als je maar getrouwd bent, want als je niet getrouwd bent, dan ben je niets/weinig waard, want dan wil niemand je. Door zulke bekrompen gedachtes wil ik niet eens trouwen, anders doe ik het alleen maar omdat mensen praten en niet voor mezelf.
En terugkomend op het beginstukje van dit verhaal, ik begin nu te denken (zeker weten doe ik dus niet) dat veel dus niet alle meiden trouwen door die druk die er ontstaat en dat je pas iemand bent en erbij hoort als je getrouwd bent, afgezien van de meiden die wel gewoon getrouwd zijn omdat ze dat zelf wilden en er echt klaar voor waren.
IK dacht dat een independent woman gaan man nodig had.

Maar goed, ik zou niet aan de druk toegeven. Gedwongen huwelijken zijn haram.

29-08-2004, 14:25
meid, je moet pas trouwen als je er echt klaar voor bent. 23 is echt niet oud hoor. heb vriendinnen die 27, 28 en zelfs 30 zijn en die nog niet getrouwd zijn. en ja, je omgeving, denk je dat als je gaat trouwen dat het dan ophoudt of zo??? dan gaan ze op je letten hoe je het als getrouwde vrouw er afbrengt, zeuren wanneer je nou eindelijk een kind neemt, enz enz enz. mijn zusje is 24 en wil ook nog niet trouwen. dus als ik jou was, zou ik wachten tot ik zelf echt wil. trouwen moet je toch een keer, dusssssss........

29-08-2004, 16:38
Trouwen moet je doen als je er klaar voor bent en niet eerder.


Ikzelf ben 25 en ga inshallah trouwen. Op mn 23ste had niemand het woord trouwen moeten zeggen of het was van :schok: 'no way'

Je voelt het zelf wel aan .

29-08-2004, 17:12

Citaat:
Origineel gepost door Najib26
IK dacht dat een independent woman gaan man nodig had.

Maar goed, ik zou niet aan de druk toegeven. Gedwongen huwelijken zijn haram.
Zo'n reactie had ik van jou al verwacht, van dat independent gedoe. Er staat niet dat ik independent ben, maar independence, dat betekent onafhankelijkheid en daar kun je zelf je interpretatie bij bedenken. En verder heeft iedereen een partner nodig in het leven, dat heeft niets met onafhankelijkheid te maken.

Het andere is een feit, dus heb ik niets aan toe te voegen.

29-08-2004, 17:16
Bedankt voor julie reacties dames. Ik ben het helemaal met jullie eens. Trouwen moet je doen pas als je er echt klaar voor bent en je de juiste persoon bent tegengekomen. Want je doet het tenslotte voor jezelf en niet voor je omgeving.

29-08-2004, 17:17
ik wil oook graag trouwen

29-08-2004, 17:20



Citaat:
Origineel gepost door prinsofmarok
ik wil oook graag trouwen
Wat houdt je tegen?

29-08-2004, 17:31
ik kan die dames niet betalen ze vragen veel te veeel

29-08-2004, 17:37

Citaat:
Origineel gepost door prinsofmarok
ik kan die dames niet betalen ze vragen veel te veeel
dan moet je sparen he

Pagina's : [1] 2