Bekijk volle/desktop versie : help mij aub.



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

30-09-2010, 20:29
Ik heb heel graag jullie advies nodig aub ik kan niet meer;


Voordat ik trouwde moest ik voor een persoon een behoorlijk bedrag lenen
bij de bank en aan die gene geven;

Ik kon niet anders in die tijd puur om geen ellende te bezorgen voor mij ouders;
kort daarna ben ik getrouwd niemand weet van die lening af nu moet ik elke maand rente betalen en ik los niets af;
want ik kan het niet tegen mij man zeggen en mij man beheert ook onze administratie enz ik kan moeilijk bedragen over maken;


nu weet ik niet wat ik moet doen het bedrag stijgt als maar;
diegene die mij dit heeft aangedaan zal echt wel gestraft worden ben er helemaal kapot van ik moet mij zweet alleen betalen aan rente en ik weet dat rente ook haram is maar ik kon niet anders


wat kan ik nu doen graag aub jullie advies

30-09-2010, 20:32


Je kunt niet veel doen dan de waarheid zeggen en misschien helpt je man bij het aflossen.

30-09-2010, 20:34
ja maar ik ben bang dat hij gaat vragen waarom zoveel en aan wie heb je het geld gegeven.

ik ben bang dat onze liefde niet meer het zelfde wordt

30-09-2010, 20:34
hey meid zo een ramp is dat toch niet? Zeg het gewoon aan je man, het is trouwens voor je huwelijk gebeurd! Misschien kan je het bedrag gelijk over maken en dan hoef je geen rente meer te betalen.

30-09-2010, 20:35


Dit had je aan je man meoten vertellen voordat jullie het huwelijksbootje instapte. Als een man dit mij zou flikken zou ik woedend zijn.

30-09-2010, 20:37
Heb je het aan een man uitgeleend?

30-09-2010, 20:38

Citaat door omkallthom21:
Ik heb heel graag jullie advies nodig aub ik kan niet meer;


Voordat ik trouwde moest ik voor een persoon een behoorlijk bedrag lenen
bij de bank en aan die gene geven;

Ik kon niet anders in die tijd puur om geen ellende te bezorgen voor mij ouders;
kort daarna ben ik getrouwd niemand weet van die lening af nu moet ik elke maand rente betalen en ik los niets af;
want ik kan het niet tegen mij man zeggen en mij man beheert ook onze administratie enz ik kan moeilijk bedragen over maken;


nu weet ik niet wat ik moet doen het bedrag stijgt als maar;
diegene die mij dit heeft aangedaan zal echt wel gestraft worden ben er helemaal kapot van ik moet mij zweet alleen betalen aan rente en ik weet dat rente ook haram is maar ik kon niet anders


wat kan ik nu doen graag aub jullie advies



Als je man jou administratie beheert, dan moet hem dat toch wel opgevallen zijn

30-09-2010, 20:39

Citaat door omkallthom21:
ja maar ik ben bang dat hij gaat vragen waarom zoveel en aan wie heb je het geld gegeven.

ik ben bang dat onze liefde niet meer het zelfde wordt



je kan het niet blijven verzwijgen.. opbiechten en als hij boos gaat worden moet je dat maar voor lief nemen..

of moest jij die lening doen uit chantage omdat jij iets had gedaan wat niet zo goed is...

30-09-2010, 20:39
ik kon niet mij huwelijk zou in gevaar lopen als ik het had gezegd;
het is echt een lang verhaal waarom en wat.

het ergste van al me man heeft andere plannen met zijn geld en als ik het zeg word hij woedend om zijn spaarcenten over te maken;


het gaat om 6000 EURO

30-09-2010, 20:42
Iemand heeft je gechanteerd en kan dat zo weer doen. Je had het echt voor het huwelijk moeten opbiechten, maar zou het zeker alsnog doen. Denk niet dat iemand hier voor jou een andere oplossing heeft.

30-09-2010, 20:42
Salam meid,

Ik zou het gewoon eerlijk zeggen tegen je man, waarom geheim houden daar schieten jullie beiden niets mee op toch??? en waarom betaald die andere persoon aan wie je het geleend/ gegeven hebt niet mee.....

30-09-2010, 20:44
ik maak de rente over via de bank van een vriendin en dat ziet hij niet;

ja voor een ma maar het is heeel gemeen gegaan; allah swt zal hem strafen hiervoor;

30-09-2010, 20:45



Citaat door omkallthom21:
ik kon niet mij huwelijk zou in gevaar lopen als ik het had gezegd;
het is echt een lang verhaal waarom en wat.

het ergste van al me man heeft andere plannen met zijn geld en als ik het zeg word hij woedend om zijn spaarcenten over te maken;


het gaat om 6000 EURO



Misschien zal ie inderdaad niet zo happy reageren, dat is toch niet zo gek....... Ik ken je man verder niet , maar denk je nou echt dat hij je niet zal begrijpen???????

30-09-2010, 20:49
Begrijp ik nou goed dat je bent gechanteerd? Iets dergelijks?
Je gaat hoe dan ook niet onder dat bedrag uit komen. Wat je wel kan doen is de juridische weg bewandelen. Je kunt een advocaat in de arm nemen en die kan de lening wegens bedreiging, bedrof of door misbruik van omstandigheden vernietigen. En dan die persoon juridisch aanspreken. Het lijkt me niet dat je dit gaat doen, omdat je dus bang bent dat je man erachter komt.

Maar hoe je het wendt of keert, je kunt niet zomaar huppakee er vanaf komen.

Tenzij je dat bedrag van je ouders, kennissen, broers, zussen kan lenen. Je betaalt de bank in één keer af. Dan moet je bij je familie gaan aflossen en werken natuurlijk. Want ik begrijp uit je tekst dat je geen baan hebt?

30-09-2010, 21:17
Wat is er gebeurd dat je wordt gechanteerd?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11