Bekijk volle/desktop versie : Trouwen voor marokkaanse wet ...bij consulaat als je al een kind hebt.



30-09-2010, 16:00
hallo dames,

ik vroeg mij af of er hier dames zijn die ook pas nadat ze een kind of kinderen hebben gekregen zijn getrouwd voor de marokkaanse wet bij het consulaat??

doen ze dan moeilijk??.. moet je dan iets extra meenemen qua gegevens??

het is toch zo dat je eerst getrouwd moet zijn voordat je je kind kunt aangeven bij het consulaat. ofniet?/

en oja kan je dat gewoon allebei op dezelfde dag doen?? dus ''trouwen'' en kind aangeven.


en oja ben een paar jaar geleden al getrouwd voor de Nl'se wet en natuurlijk voor de islamitische wet!



mijn dank is groot en wie mijn wat info kan verschaffen krijgt groen!

30-09-2010, 16:02


Vind het nogal een rare volgorde, maar goed, zal wel. Je moet het gewoon even navragen. Maar voor de Marokkaanse wet is je relatie buitenechtelijk hebben zowel jij als je kind nergens recht op als je man komt te overlijden. Dat je het even weet..

30-09-2010, 16:05

Citaat door lela_3robiaaa:
hallo dames,

ik vroeg mij af of er hier dames zijn die ook pas nadat ze een kind of kinderen hebben gekregen zijn getrouwd voor de marokkaanse wet bij het consulaat??

doen ze dan moeilijk??.. moet je dan iets extra meenemen qua gegevens??

het is toch zo dat je eerst getrouwd moet zijn voordat je je kind kunt aangeven bij het consulaat. ofniet?/

en oja kan je dat gewoon allebei op dezelfde dag doen?? dus ''trouwen'' en kind aangeven.


en oja ben een paar jaar geleden al getrouwd voor de Nl'se wet en natuurlijk voor de islamitische wet!



mijn dank is groot en wie mijn wat info kan verschaffen krijgt groen!



Volgens mij ligt dat eraan of je een nederlandse trouwakte hebt, en of ze die dan erkennen of niet en of je kinderen dus binnen dat huwelijk van de nl weet zijn geboren of niet dan is het aantoonbaar.

30-09-2010, 16:15

Citaat door Beaumonde:
Vind het nogal een rare volgorde, maar goed, zal wel. Je moet het gewoon even navragen. Maar voor de Marokkaanse wet is je relatie buitenechtelijk hebben zowel jij als je kind nergens recht op als je man komt te overlijden. Dat je het even weet..



dat weet ik.. daarom wil ik het zsm regelen.. ben pas bevallen trouwens.


ik ben gewoon islamitisch getrouwd dus dat de marokkaanse wet dit ziet als een buitenechtelijke relatie dat deert mij niet

30-09-2010, 16:18



Citaat door miss_ml:
Volgens mij ligt dat eraan of je een nederlandse trouwakte hebt, en of ze die dan erkennen of niet en of je kinderen dus binnen dat huwelijk van de nl weet zijn geboren of niet dan is het aantoonbaar.


jahoor die trouwakte kan ik gewoon bij de gemeente krijgen en mijn kindje is gewoon geboren nadat ik ben getrouwd voor de nl'se wet... dus kan het aantonen

30-09-2010, 16:22
mag ik dan vragen waarom je niet meteen voor de marokkaanse wet trouwde???
het scheelt heel veel werk en gedoe... want die consulaten zijn gewoon een ramp, ze moeten van alles een probleem maken

30-09-2010, 16:27

Citaat door sousia12:
mag ik dan vragen waarom je niet meteen voor de marokkaanse wet trouwde???
het scheelt heel veel werk en gedoe... want die consulaten zijn gewoon een ramp, ze moeten van alles een probleem maken




door omstandigheden helaas.


ja ik weet het dat ze echt heel moeilijk kunnen doen.. terwijl dat nergens voor nodig is. zie er nu al tegenop om naar dat wanstaltige gebouw te moeten met die arrogante chagrijnige mensen die daar werken.

maar vandaar mijn topic .. dan weet ik een beetje wat ik kan verwachten alhoewel je dat nooit van tevoren weet als je naar consulaat moet

30-09-2010, 16:32

Citaat door lela_3robiaaa:
door omstandigheden helaas.


ja ik weet het dat ze echt heel moeilijk kunnen doen.. terwijl dat nergens voor nodig is. zie er nu al tegenop om naar dat wanstaltige gebouw te moeten met die arrogante chagrijnige mensen die daar werken.

maar vandaar mijn topic .. dan weet ik een beetje wat ik kan verwachten alhoewel je dat nooit van tevoren weet als je naar consulaat moet

dat weet je nooit, eerlijk gezegd ik moet mijn carte national ook verwisselen en ik zie er tegen op. laat staan jou probleem, nou succes ermee, ik heb verder geen ervaring met jou probleempje kan je alleen veel geluk wensen

30-09-2010, 16:33
consulaat amsterdam:

Benodigde documenten voor het verkrijgen van een trouwboekje voor Gehuwd koppel met kinderen :
Kopie gewaarmerkt conform afschrift van de huwelijks- of scheidingsakte
Kopie van de nationale identiteitskaart van beide echtgenoten (recto verso)
2 foto’s van de aanvrager
Integrale kopie van de geboorteakte van de aanvrager of kopie van het trouwboekje van de vader
Verklaring op erewoord dat u nooit eerder een trouwboekje gehad heeft
Integrale kopie van de geboorteakte van de echtgenote (register) als zij in Marokko geboren is of
een uittreksel van de geboorteakte of een kopie van het trouwboekje van de vader als ze in Nederland geboren is
Geboorteuittreksel van elk van de kinderen .
Dit Consulaat kan enkel trouwboekjes afgeven aan personen die in Nederland geboren zijn.

http://www.consulaatmarokkoamsterdam.nl/trouwboekje.html


kind aangeven kan niet tegelijk. Hiervoor heb je een trouwboekje nodig en die krijg je niet meteen mee namelijk!

30-09-2010, 16:35

Citaat door sousia12:
dat weet je nooit, eerlijk gezegd ik moet mijn carte national ook verwisselen en ik zie er tegen op. laat staan jou probleem, nou succes ermee, ik heb verder geen ervaring met jou probleempje kan je alleen veel geluk wensen



bedankt!

30-09-2010, 16:37

Citaat door steelpannetje:
consulaat amsterdam:

Benodigde documenten voor het verkrijgen van een trouwboekje voor Gehuwd koppel met kinderen :
Kopie gewaarmerkt conform afschrift van de huwelijks- of scheidingsakte
Kopie van de nationale identiteitskaart van beide echtgenoten (recto verso)
2 foto’s van de aanvrager
Integrale kopie van de geboorteakte van de aanvrager of kopie van het trouwboekje van de vader
Verklaring op erewoord dat u nooit eerder een trouwboekje gehad heeft
Integrale kopie van de geboorteakte van de echtgenote (register) als zij in Marokko geboren is of
een uittreksel van de geboorteakte of een kopie van het trouwboekje van de vader als ze in Nederland geboren is
Geboorteuittreksel van elk van de kinderen .
Dit Consulaat kan enkel trouwboekjes afgeven aan personen die in Nederland geboren zijn.

http://www.consulaatmarokkoamsterdam.nl/trouwboekje.html


kind aangeven kan niet tegelijk. Hiervoor heb je een trouwboekje nodig en die krijg je niet meteen mee namelijk!



bedankt hier kan ik wat mee!