Bekijk volle/desktop versie : een eigen taart maken helpppp



30-09-2010, 15:10
Salam dames,

Ik wil een eigen taart maken maar ik heb alleen nog een recept van botercreme nodig en een recept om het te bekleden. Als het goed owrdt het of met fondant of met marsepein bekleedt maar weet het verschil niet precies


Kan iemand mij hier aub bij helpen?

Taart wordt 24 cm.

30-09-2010, 15:11


Ik up met je mee

30-09-2010, 15:42
recept van savannah

Botercreme om af te smeren:

200 gram roomboter
200 gram poedersuiker

Mix de boter zacht
Zeef de poedersuiker en voeg deze toe
Mix lang, zeker 10 minuten!
Voeg naar keuze een smaakje toe.

Cupcakes topping:

90 g bloem
480 ml melk
400 g ongezouten Boter
400 g fijne kristalsuiker
10 ml (2 tsp) vanille essence

Klop de bloem en het melk samen in een steelpannetje. Aan de kook brengen (goed blijven roeren over de bodem) en 10 - 15 minuten laten doorkoken. Hierna afdekken met bakpapier en af laten koelen tot kamertemperatuur.
Boter flink smeuig en luchtig kloppen. Langzaam de suiker toevoegen en tot slot de vanille. Als alles goed is gemengd de afgekoelde melk/bloem-mix erbij en dan 5 minuten op medium/hoog kloppen. Afdekken en 15 minuten in de koelkast.

30-09-2010, 15:43
in deze topic 'show je taart'vind je een heleboel recepten, tips en fotos van verschillende taarten die geplaatst zijn door leden

succes

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=2545541

30-09-2010, 16:19


ik up ook mee, want ik will ook gauw beginnen met mijn eerste taart!

30-09-2010, 20:48

Citaat door Stiertje24:
recept van savannah

Botercreme om af te smeren:

200 gram roomboter
200 gram poedersuiker

Mix de boter zacht
Zeef de poedersuiker en voeg deze toe
Mix lang, zeker 10 minuten!
Voeg naar keuze een smaakje toe.

Cupcakes topping:

90 g bloem
480 ml melk
400 g ongezouten Boter
400 g fijne kristalsuiker
10 ml (2 tsp) vanille essence

Klop de bloem en het melk samen in een steelpannetje. Aan de kook brengen (goed blijven roeren over de bodem) en 10 - 15 minuten laten doorkoken. Hierna afdekken met bakpapier en af laten koelen tot kamertemperatuur.
Boter flink smeuig en luchtig kloppen. Langzaam de suiker toevoegen en tot slot de vanille. Als alles goed is gemengd de afgekoelde melk/bloem-mix erbij en dan 5 minuten op medium/hoog kloppen. Afdekken en 15 minuten in de koelkast.


Salam, dank je wel voor het plaatsen. Die botercreme he is dat ook je vulling of alleen voor de zijkant en er op de cake? en is dat voor een taart van 24 cm?

Ik heb al op die andere site gekeken maar als starter is het best ingewikkeld

01-10-2010, 12:59
Ik vond deze voor een 24cm vorm van Savannah, deze wilde ik dit weekend gaan uitproberen:

om te beginnen is dit het basisrecept voor de biscuit (luchtige cake) en is goed voor een ronde vorm van 24 cm

5 eieren
150 gr. suiker
125 gr. bloem
25 gr. maizena
zakje vanillesuiker
zout

Beboter de bakvorm en bestuif deze met bloem of bekleed de bodem met bakpapier en vet deze ook in
Doe de eieren met de suiker en vanillesuiker in een kom
Zet de kom in een bak met heet water en klop de suiker door de eieren; klop tot de suiker volledig is opgelost en er een dikke, lichte en schuimige massa is ontstaan; klop zeker 10 minuten!
Mix je met een keukenmachine, leg de eieren dan vooraf in warm water
Schep de gezeefde bloem, de maizena en het zout er voorzichtig door; niet mixen maar spatelen!
Schep het beslag in de bakvorm
Bak het gebak in ca. 45 minuten in het midden van de tot 185° C voorverwarmde oven; voor optimaal resultaat: laat de temperatuur vanaf 140° C geleidelijk oplopen naar de 185° C
De biscuit is gaar als een breinaald die je in de taart steekt er droog weer uit komt (controleer dit regelmatig na ca. 35 min. bakken)
Laat de biscuit afkoelen op een rooster

je kan de taart vullen met wat je wilt, slagroom, jam, banketbakkersroom, botercreme en veel meer


Botercreme om af te smeren:

200 gram roomboter
200 gram poedersuiker

Mix de boter zacht
Zeef de poedersuiker en voeg deze toe
Mix lang, zeker 10 minuten!
Voeg naar keuze een smaakje toe.

01-10-2010, 13:05
Salam,

dank je wel. die botercreme om het af te smeren he, wat wordt er preciec mee bedoeld?

01-10-2010, 14:10
Die botercreme kun je tussen je taart doen, maar je doet hem ook over je hele taart heen als je er fondant over wilt doen. Zo hecht de fondant beter aan de taart, heb ik begrepen.

Heb net mijn fondant binnen, ben benieuwd of het iets gaat worden

01-10-2010, 14:13
En zo krijg je ook een rechte taart, las ik , het werkt oneffenheden weg in de biscuit

01-10-2010, 14:17
hmmm ok. dank je wel. Ik ga marsepein kopen inchallah. maar ik ga opzoek naar een winkel hier in amsterdam.