Bekijk volle/desktop versie : Hoe krijgen mensen toch hun kleding zo mooi gestreken?



Pagina's : [1] 2 3

30-09-2010, 13:11
Wat ik mij afvraag is hoe dat mensen toch lukt? Ik heb hier zoveel bloesjes en broeken liggen die ik niet (vaak) draag, omdat ik het maar niet voor elkaar kan krijgen om het netjes gestreken te krijgen...en omdat ik een hekel heb aan strijken.

Wat is het geheim van mooi gestreken kleding? Ligt het aan het strijkijzer of moet je bepaalde producten gebruiken voor het beste resultaat?

30-09-2010, 13:32


mijn geheim: ik laat men moeder/zussen strijken

30-09-2010, 13:38
stoomstrijkijzer kan wonderen doen !!!en een beetje moeite doen natuurlijk hé...

30-09-2010, 13:39
stoomstrijkijzer.

30-09-2010, 13:39


Let op!!!
Het onthullende geheim: je moet kunnen strijken

30-09-2010, 13:45
veel stoom gebruiken en Robijn strijkwater gebruiken ipv gewoon water, blijft je wasgoed heerlijk van ruiken en komt er niet zo'n strijkgeur in

30-09-2010, 13:51
Stroomstrijkijzer is heel belangrijk om te hebben. Maar ook de kleding dienen goed gewassen en gedroogd te worden. Wanneer je kleding (die gewassen zijn) te lang in een wasmand laat liggen, dan kunnen ze nog meer kreukelen waardoor het resultaat niet zo mooi is.

Probeer kleding meteen te strijken als ze droog zijn en let op bij vele shirts en blousjes met printjes is het beste om te keren en dan te strijken. Zo voorkom je lelijke vlekjes.

30-09-2010, 13:53
@Nysha: Ik heb er mijn zusje niet eens tegen betaling toe kunnen overhalen. Er ligt hier echt te veel ongestreken kleding.

@vreugde2009 & Mmu2: ik heb sowieso een nieuwe strijkijzer nodig. Is er één die jullie mij kunnen aanraden?

@Aicha_zi_rkempo: dan ben ik verloren.


@Selly: is die Robijn gewoon in de supermarkt te vinden?

30-09-2010, 13:54
Je kan je kleding, vooral blousjes uit de was meteen aan een kledinghanger doen en dan zo buiten ophangen en als je dan gaat strijken hoef je niet veel meer te strijken alleen de kleine kreukels.

Daarnaast als ik me was ophang gelijk nadat ze droog zijn opvouwen, want dan zijn ze nog best kreukvrij en de kleding die wel vol kreukels zitten meteen strijken.

Oh ja de beste tip; alle kleding omgekeerd strijken, dan worden ze niet gauw vaal..

30-09-2010, 13:56

Citaat door nounout:
Stroomstrijkijzer is heel belangrijk om te hebben. Maar ook de kleding dienen goed gewassen en gedroogd te worden. Wanneer je kleding (die gewassen zijn) te lang in een wasmand laat liggen, dan kunnen ze nog meer kreukelen waardoor het resultaat niet zo mooi is.

Probeer kleding meteen te strijken als ze droog zijn en let op bij vele shirts en blousjes met printjes is het beste om te keren en dan te strijken. Zo voorkom je lelijke vlekjes.


Ik dacht altijd dat je voor het beste resultaat kleding niet helemaal moest laten drogen.

Welke stroomstrijkijzer raad je aan?

30-09-2010, 13:57
Ik heb een gruwelijke hekel aan strijken ik stel het dan ook zo lang mogelijk uit met als resultaat een hele berg strijk was waar ik wel even zoet mee ben maar als ik strijk dan strijk ik perfect

30-09-2010, 14:05
[QUOTE=berkoeka2;88332300]@Nysha: Ik heb er mijn zusje niet eens tegen betaling toe kunnen overhalen. Er ligt hier echt te veel ongestreken kleding.

@vreugde2009 & Mmu2: ik heb sowieso een nieuwe strijkijzer nodig. Is er één die jullie mij kunnen aanraden?

@Aicha_zi_rkempo: dan ben ik verloren.


@Selly: is die Robijn gewoon in de supermarkt te vinden?[/QUOTE]


ja bij de wasmiddelenafdeling

30-09-2010, 14:08



Citaat door sunset:
Ik heb een gruwelijke hekel aan strijken ik stel het dan ook zo lang mogelijk uit met als resultaat een hele berg strijk was waar ik wel even zoet mee ben maar als ik strijk dan strijk ik perfect



Mag ik mijn berg kleding bij jou komen afgeven? Als je het zo stellig beweert, dan moet je het bewijzen.


@Selly en alle dames: bedankt nog!

30-09-2010, 14:16

Citaat door berkoeka2:
Mag ik mijn berg kleding bij jou komen afgeven? Als je het zo stellig beweert, dan moet je het bewijzen.


@Selly en alla dames: bedankt nog!
Ja natuurlijk kom maar, ik heb mijn berg gisteren gestreken

30-09-2010, 14:18

Citaat door sunset:
Ik heb een gruwelijke hekel aan strijken ik stel het dan ook zo lang mogelijk uit met als resultaat een hele berg strijk was waar ik wel even zoet mee ben maar als ik strijk dan strijk ik perfect



Precies hetzelfde bij mij. Alleen het laatste is bij mij:
Als ik strijk, denk ik bij het resultaat... Waarvoor heb ik net moeite lopen doen? Je ziet het verschil nauwelijks .

Pagina's : [1] 2 3