Bekijk volle/desktop versie : Wat geef jij jou kind te eten??????

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

30-09-2010, 12:01
Mijn Kleine is groente zat, Spinazie wil ie niet zo graag behalve als er vis tussen zit. Rijst wil hij niet meer.............

Misschien kunnen jullie me helpen met andere recepten. Mijn zoontje is nu 1 jaar en bijna 5 maanden dus graag help me met recepten hij eet zo slecht sinds we terug zijn van de vakantie.

30-09-2010, 12:04

mijn zoontje eet van alles el7amdolilah!

ik geef m lasagna, macaroni, vis, gehakt, broccolli, bloemkool, wortel, witlof etc.. etc.. alleen courgette lust ie niet egt..
hij eet trouwens ook gwn met ons mee, hij krijgt nog wel zijn eigen groentehap daarnaast omdat hij niet egt veel eet als ie mee eet..
dus hij heeft ook wel s harira gehad, marmita, kip etc etc..

probeer gewoon van alles uit meid.. inshallah gaat ie goed eten!

30-09-2010, 12:07

Die van mij eet alles met ons mee, een eigen prakkie wilt ie niet meer.

Hij kan gewoon met de pot mee-eten, misschien dat gekookte groenten gewoon te smakeloos voor hem zijn geworden.

30-09-2010, 12:09
Gewoon met de pot laten meeëten. hij is het wellicht beu

30-09-2010, 12:11

Citaat door Madame_Louisa:

Die van mij eet alles met ons mee, een eigen prakkie wilt ie niet meer.

Hij kan gewoon met de pot mee-eten, misschien dat gekookte groenten gewoon te smakeloos voor hem zijn geworden.

Mijn kindje eet ook gezellig met ons mee, hij lust ook van alles. Vooral harrira van mij of van mijn mama met brood

30-09-2010, 12:12
met welke leeftijd kan je je kind gewoon mee laten eten ??

mijn baby is 8 maanden nu

30-09-2010, 12:14
hij heeft tot nu toe vaak meegegeten. Denk dan aan couscous, rijst, spinazie, groente schotel wat ik maak voor ons is ook voor hem. Maar sinds wij terug zijn van marokko wil hij echt niks meer eten of in ieder geval een hapje en klaar dat spuugt ie vaak ook uit. Hij was t/m bijna eind augustus een hele goeie eter.

Tandjes zijn er al doorheen geen last dus dat kan het ook niet zijn.

30-09-2010, 12:16
naima een kind heeft soms zo zijn periode dat ie wat minder lust. denk aan tandjes etc.

30-09-2010, 12:16
dames waarvn de kindjes geen eigen groentehap meer krijgen.. hoe doen jullie dat als jullie eens een keer een vette hap eten of als jullie buiten eten ofzo eten ze dat ook gwn mee?? en kunnen ze al alleen eten? of moeten jullie nog zelf geven??

30-09-2010, 12:19
Krijgen jullie kindjes gewoon rijst/macaroni zonder te prakken? me dochter spuugt alles uit...

30-09-2010, 12:33

Citaat door verhaalmaakster:
naima een kind heeft soms zo zijn periode dat ie wat minder lust. denk aan tandjes etc.

Ik kijk er nog effe aantal dagen tegenaan en dan ga ik hem laten controleren. Want hij wordt wel snachts wakker van de honger!

Macaroni dat prak ik wel maar de rijst eet ie gewoon zo op of in ieder gaval at ie zo op!

30-09-2010, 12:35

Citaat door Dikrayet:
Mijn kindje eet ook gezellig met ons mee, hij lust ook van alles. Vooral harrira van mij of van mijn mama met brood

Ja, harira is die van mij ook gek op!

Citaat door saartje11:
met welke leeftijd kan je je kind gewoon mee laten eten ??

mijn baby is 8 maanden nu

Rond de 1, maar als je ziet dat ie het aankan dan moet je het stapsgewijs doen,

Dus aardappelpuree met beetje marka ofzo, variatie in smaken iig

Citaat door aitnaima:
hij heeft tot nu toe vaak meegegeten. Denk dan aan couscous, rijst, spinazie, groente schotel wat ik maak voor ons is ook voor hem. Maar sinds wij terug zijn van marokko wil hij echt niks meer eten of in ieder geval een hapje en klaar dat spuugt ie vaak ook uit. Hij was t/m bijna eind augustus een hele goeie eter.

Tandjes zijn er al doorheen geen last dus dat kan het ook niet zijn.

Hmm, dan heeft ie er gewoon even geen zin in. Hij zal heus weer bijdraaien, mijnes heeft soms ook zn periodes dat ie niks wilt eten.

Citaat door MoesCH:
dames waarvn de kindjes geen eigen groentehap meer krijgen.. hoe doen jullie dat als jullie eens een keer een vette hap eten of als jullie buiten eten ofzo eten ze dat ook gwn mee?? en kunnen ze al alleen eten? of moeten jullie nog zelf geven??

Ja, buiten eten eet ie ook gewoon mee hoor. Al is het een patatje, of bij de mac een fishfilet, kan allemaal. Hij pakt zelf zn frietjes, maar aardappelpuree en macaroni enzo moet ik nog geven, en af en toe laat ik hem zelf knoeien

Citaat door verhaalmaakster:
Krijgen jullie kindjes gewoon rijst/macaroni zonder te prakken? me dochter spuugt alles uit...

Ja, die van mij deed dat eerst ook, maar ik kwam erachter dat ie dan extra gekookte macaroni of rijst wilt, want soms is het nog een beetje te hard zeg maar. Dus echt heel zacht kan wel

30-09-2010, 12:40

mijn dochtertje eet ook met ons mee , ze vindt alles lekker

maar idd nu met haar tandjes eet ze minder

soms maak ik een boterham voor mijn kleine maar ze lust geen jam of andere beleg wat ze wel lekker vind is chocopasta maar dat geef haar niet meer omdat het slecht is voor haar tandjes

30-09-2010, 12:43
me dochter eet niet eens geprakte aardappelen /wortel en andere groente. bij haar moet het nog steeds gepureerd zijn

30-09-2010, 12:46
mij zoontje van 1 houdt het liefst van marmita
hij is groente ook beu denk hij spuugt het ook uit maar als ik deze dingen maakt eet die alles op.
gehaktballetjes met tomatensaus
macaroni
rijst
cup soep en dan rijst erin doen
vermicceli of rijst met melk
harira met brood
ovenschotels
cous cous
linzen met tomaten en uien
roerei met brood

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6