Bekijk volle/desktop versie : Helden Koppejan en Ferrier houden vast aan hun besluit !!!



Pagina's : [1] 2 3

30-09-2010, 09:44
DEN HAAG - Het is nog altijd niet zeker dat Nederland een minderheidskabinet van VVD en CDA krijgt dat in de Tweede Kamer gesteund zal worden door de PVV. De CDA-fractie besloot in de nacht van woensdag op donderdag na bijna vijftien uur beraad om een definitief besluit afhankelijk te maken van het partijcongres van zaterdag in Arnhem. Voor dat nu al historische congres hebben zich inmiddels 2000 leden gemeld.

Fractievoorzitter Maxime Verhagen zei na afloop van het overleg dat zijn fractie, alle 21 leden, unaniem was in het besluit om het resultaat van de onderhandelingen tussen VVD, PVV en CDA voor te leggen aan het congres. Een „overgrote meerderheid” van de fractie is volgens Verhagen positief over het regeer- en gedoogakkoord dat hij in zeven weken tijd met Mark Rutte (VVD) en Geert Wilders (PVV) heeft uitonderhandeld.

Maar het belangrijkste is dat er bij enkele fractieleden, zeer waarschijnlijk nog altijd de 'dissidenten' Ad Koppejan en Kathleen Ferrier, nog altijd grote bezwaren leven. „Er zijn bezwaren, maar tegelijk zeg ik zeer nadrukkelijk dat alle 21 het oordeel van het congres zeer zwaar zullen laten wegen”, zei Verhagen. Na het weekeinde moet de fractie dan een definitief besluit nemen.

Het uitstel bij de CDA-fractie betekent nog altijd onzekerheid voor Verhagen, Rutte en Wilders die graag zo snel mogelijk hun plannen in de praktijk willen brengen. De akkoorden die ze dinsdagavond hadden gesloten werden woensdag vrij vlot en unaniem door de fracties van VVD en PVV ondersteund.

De PVV-fractie was de eerste. Geert Wilders kon „heel blij” melden dat zijn fractie zich „unaniem en met overtuiging en passie” achter het gedoogakkoord had geschaard dat hij met VVD en CDA heeft gesloten. „We hebben nog wat puntjes, maar amendementen is een groot woord. Maak het niet groter dan het is”, zei Wilders. Hij kondigde aan dat er „een nieuwe wind” gaat waaien. „Wij willen Nederland beter maken, sterker, veiliger en Nederlandser. We bewijzen niet alleen de PVV-kiezer een dienst, maar ook Nederland.”

Niet lang na de PVV stelde ook de VVD-fractie zich unaniem op achter de twee akkoorden. Rutte zei dat zijn fractie nog wel wat „mitsen en maren“ had, maar dat dat „geen breekpunten” zijn. De effecten van de 18 miljard aan bezuinigingen op de koopkracht zouden meevallen. Rutte zei ook niks te zullen „kapotmaken” in de sociale zekerheid.

Vervolgens was het gespannen wachten op de marathonvergadering bij het CDA. De instemming van de hele CDA-fractie is cruciaal omdat het kabinet Rutte-Verhagen met gedoogsteun van de PVV maar een nipte meerderheid van 76 zetels heeft.

Veel details over de geplande bezuinigingen zijn nog altijd niet uitgelekt. Volgens bronnen wordt er vooral veel geschraapt in de begroting. Wel werd duidelijk dat het nieuwe kabinet twintig bewindslieden gaat tellen, gelijk verdeeld over VVD en CDA. Beide partijen leveren zes ministers en vier staatssecretarissen. Het minderheidskabinet krijgt waarschijnlijk weer een minister voor immigratie en integratie.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/7788475/__CDA-fractie__definitief_oordeel_na_congres__.html?p=2, 1

wat een helden die Koppejan en Ferrier

30-09-2010, 09:58


waar blijven de nsb'ers anno 2010 met hun reactie's ?

30-09-2010, 10:06
ik wil de sharia.

30-09-2010, 10:14

Citaat door Frutie:
ik wil de sharia.


Ik denk niet dat het in het akkoord staat, maar ik kan me natuurlijk vergissen.

Anyway, hoop dat ze eruit komen, want zolangzamerhand moet er toch eens gaan geregeerd worden.

30-09-2010, 10:15



Citaat door Frutie:
ik wil de sharia.


begin er dan vast naar te leven dan ben je al op de helft van je wens

30-09-2010, 10:16

Citaat door Abracadaver.:
Ik denk niet dat het in het akkoord staat, maar ik kan me natuurlijk vergissen.

Anyway, hoop dat ze eruit komen, want zolangzamerhand moet er toch eens gaan geregeert worden.


er zit nog steeds een kabinet in de tweede kamer dus het regeren gaat gewoon door

30-09-2010, 10:18

Citaat door storyteller:
er zit nog steeds een kabinet in de tweede kamer dus het regeren gaat gewoon door


Demissionair, dus die nemen geen grote beslissingen en houden alleen het pluche warm.

30-09-2010, 10:23

Citaat door Abracadaver.:
Demissionair, dus die nemen geen grote beslissingen en houden alleen het pluche warm.


demissionair of niet er zit een kabinet en er word geregeerd. en het is natuurlijk wat je maar wat je grote beslissingen vind.

30-09-2010, 10:27

Citaat door storyteller:
demissionair of niet er zit een kabinet en er word geregeerd. en het is natuurlijk wat je maar wat je grote beslissingen vind.



Citaat:
Een minister als individueel lid, of een regering als collectiviteit is demissionair indien deze niet langer het vertrouwen geniet van een meerderheid van de wetgevende macht en als gevolg hiervan haar ontslag heeft ingediend. Het gevolg hiervan is dat deze regering enkel nog de lopende zaken mag afhandelen en geen omstreden zaken mag behandelen.
Het land staat dus stil.

30-09-2010, 10:29
Ze mogen gerust tegen zijn, maar dan plaatsen ze zichzelf uit hun partij.

30-09-2010, 10:34

Citaat door garf23:
Ze mogen gerust tegen zijn, maar dan plaatsen ze zichzelf uit hun partij.


Waarschijnlijk wel, ongeacht wat je er nu van vindt, het lijkt dit kabinet te gaan worden en tegenstribbelen is enkel uitstel van het onvermijdelijke.

Dus ik zeg laat maar komen en laat maar regeren, is het niets, valt het wel of kiezen we over 4 iets nieuws. Dat is het fijne van een goed werkende democratie, je zit er niet aan vast voor het leven.

30-09-2010, 10:35

Citaat door Abracadaver.:
Het land staat dus stil.


Ja, dat is de letter inderdaad... Maar in de praktijk jassen ze er anders nog flink wat doorheen!

30-09-2010, 10:39


Waarom is de Topicstarter aan het veranderen gegaan?

Dit staat er:
"CDA-fractie: definitief oordeel na congres "


En die Koppejan en Ferrier worden gewoon de partij uitgezet............dat wordt dus "gedogen "van de SGP!!

30-09-2010, 10:43

Citaat door storyteller:
waar blijven de nsb'ers anno 2010 met hun reactie's ?


Wat is dit voor rare tekst? Wat wil je hier mee zeggen?


30-09-2010, 10:46

Citaat door Seal97:
Wat is dit voor rare tekst? Wat wil je hier mee zeggen?



Hij zet vast de toon, Storyteller beleeft z'n geloof door het schoppen tegen de Nederlandse maatschappij.

Pagina's : [1] 2 3