Bekijk volle/desktop versie : Gebruikersaccount toevoegen



30-09-2010, 00:13
Hey!

Ik heb een vraagje over het toevoegen van gebruikersaccounts in windows Vista. Hoe zit het precies met de beveiliging van je systeem?? Is het zo
dat ik dan 3x een antivirus scan moet installeren? want ik snap het niet
helemaal....please kan je me helpen.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen!

alvast bedankt.

30-09-2010, 13:01



Citaat door chhiwatbiladi:
Hey!

Ik heb een vraagje over het toevoegen van gebruikersaccounts in windows Vista. Hoe zit het precies met de beveiliging van je systeem?? Is het zo
dat ik dan 3x een antivirus scan moet installeren? want ik snap het niet
helemaal....please kan je me helpen.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen!

alvast bedankt.


Heej, Nee dat hoeft niet zorg wel dat de accounten die jij wilt maken beperkte mogelijkheden heeft. zodat jij alles kan beheren als admin. (beheerder)

30-09-2010, 18:15

Citaat door chhiwatbiladi:
Hey!

Ik heb een vraagje over het toevoegen van gebruikersaccounts in windows Vista. Hoe zit het precies met de beveiliging van je systeem?? Is het zo
dat ik dan 3x een antivirus scan moet installeren? want ik snap het niet
helemaal....please kan je me helpen.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen!

alvast bedankt.


Nee... software zoals anti-virus werkt gewoon over alle accounts. Deze wordt namelijk altijd standaard opgestart bij het inloggen. Maar tip van soufian07 om alleen jezelf als beheerder in te stellen en de rest beperkte mogelijkheden geven is wel slim.

01-10-2010, 19:46
Bedankt voor jullie reacties

Ik ga het zo even proberen. Trouwens, zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten? Behalve dan dat ik mezelf als beheerder kan instellen?

01-10-2010, 20:24



Citaat door chhiwatbiladi:
Bedankt voor jullie reacties

Ik ga het zo even proberen. Trouwens, zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten? Behalve dan dat ik mezelf als beheerder kan instellen?


Als je het over algemene pc beveiliging hebt dan raad ik je aan om de bovenste link in mijn o.t te volgen en de uitleg en info daar te lezen.

succes

01-10-2010, 20:35
Oké, ik weet nu niet of het handig is om 1 computerbeheerder te hebben én meerdere standaardgebruikers of meerdere gebruikers met volledige beheerrechten....

Ik heb namelijk windows vista en ik lees net dat als je meerdere standaardgebruikers hebt met beperkte mogelijkheden, dit problemen kan opleveren. (toepassingen uitvoeren enz.)

01-10-2010, 23:32

Citaat door chhiwatbiladi:
Oké, ik weet nu niet of het handig is om 1 computerbeheerder te hebben én meerdere standaardgebruikers of meerdere gebruikers met volledige beheerrechten....

Ik heb namelijk windows vista en ik lees net dat als je meerdere standaardgebruikers hebt met beperkte mogelijkheden, dit problemen kan opleveren. (toepassingen uitvoeren enz.)


Ligt eraan in hoeverre Microsoft dat heeft beveligd in Windows Vista. Van XP weet ik dat de blokkering vooral voorkomt bij de toepassingen (xxxxx bestanden).Zou in principe geen probleem moeten zijn zolang die gebruikers niks proberen te installeren. Dat is namelijk het idee van beperkte rechten.