Bekijk volle/desktop versie : Het lelijke gezicht van Afghanistan, zonder de Taliban aan de macht.



29-09-2010, 16:53
In het hedendaagse Afghanistan, temidden van oorlog en nijpende armoede, steekt een oude traditie, die was verboden toen de Taliban aan de macht was, weer de kop in het land. De traditie heet ‘Bacha Bazi’, letterlijk vertaald als ‘ jongensspel.’ Honderden jongens, sommigen zelfs maar 11 jaar oud, straatweesjes, of gekocht door voormalige krijgsheren en machtige zakenlieden, worden in vrouwenkleren gestoken, geleerd om te zingen en dansen voor het vermaak van mannelijk publiek, en vervolgens verkocht aan de hoogste bieder, of doorgegeven onder de mannen, voor seks.

Met opmerkelijke toegang tot een Bacha Bazi groep die opereert in Noord-Afghanistan, onderzoekt Najibullah Quraishi, een Afghaanse journalist, deze praktijken, die nog steeds verboden zijn in de Afghaanse wet. Hij spreekt met jongens, hun families, en hun meesters. Hij onthult het seksueel misbruik, en zelfs moorden op de jongens, en laat zien dat de Afghaanse autoriteiten die verantwoordelijk zijn voor het stoppen van deze misdaden, soms zich zelf schuldig maken aan praktijken.

http://documentairenet.nl/2010/09/the-dancing-boys-of-afghanistan/

29-09-2010, 16:55


Laatst las ik in de Panorama dat er ook een andere oude traditie in Afghanistan opgedoken is die onder de Taliban verboden werd, hondengevechten. Als ze zelfs dieren beschermden, hoe zit het dan met mensen, waaronder vrouwen? Maar wat horen we constant over de Taliban..

29-09-2010, 17:17

Citaat door shotgun:
Laatst las ik in de Panorama dat er ook een andere oude traditie in Afghanistan opgedoken is die onder de Taliban verboden werd, hondengevechten. Als ze zelfs dieren beschermden, hoe zit het dan met mensen, waaronder vrouwen? Maar wat horen we constant over de Taliban..


Als 'vrouwen beschermen' betekent dat ze verplicht onder een tent moeten lopen en meisjes niet naar school mogen...

Overigens is er al eens een topic over deze docu geweest, echt een verschrikkelijk fenomeen. Merk op dat er een scene is waar een politie-agent vrolijk meegeniet van een bijeenkomst, in plaats van dat hij die lui oppakt. Jongens worden ontvoerd of verkocht en als ze te oud zijn worden ze afgedankt en soms zelfs vermoord.

29-09-2010, 17:26
Opletten dat Marouan deze topic niet onder ogen krijgt voor ie een hartaanval krijgt.

Honderden jongens, sommigen zelfs maar 11 jaar oud, straatweesjes, of gekocht door voormalige krijgsheren en machtige zakenlieden, worden in vrouwenkleren gestoken, geleerd om te zingen en dansen voor het vermaak van mannelijk publiek, en vervolgens verkocht aan de hoogste bieder, of doorgegeven onder de mannen, voor seks.




29-09-2010, 17:39


Mijn god, Shotgun doet nét alsof Afghanistan NIET al honderden en honderden jaren Islamities is.

En al die honderden jaren, net zoals overal elders in de islamitiese wereld, hebben de religieuzen en de imams de andere kant uitgekeken.

Ze hebben alleen even 1500 keer erger de andere kant uitgekeken, als de religieuzen van de Roomskatholieke Kerk, met het piemeltje voelen....

Ach, en nou komen daar die lieve taliban....uh, ik bedoel een stel werkloze jongeren uit Pakistan en de rest vande Arabische wereld, die zich toch al niksnut voelden, omdat ze geen poen hadden om te trouwen, en in een armoedige sleur leefden, en die mogen daar nu met een pistooltje zwaaien, en een zwaardje..."Pas op, hoor, als jij nog 1 x een vlieger oplaat, snij ik je strot er af."

Ja, want "vliegeren"is onislamities.

Zó'n vlieger zóu namelijk eens tegen de voeten van Allah kunnen stoten!

29-09-2010, 17:42

Citaat door shotgun:
Laatst las ik in de Panorama dat er ook een andere oude traditie in Afghanistan opgedoken is die onder de Taliban verboden werd, hondengevechten. Als ze zelfs dieren beschermden, hoe zit het dan met mensen, waaronder vrouwen? Maar wat horen we constant over de Taliban..



Zelfs het houden van vogels in kooien was verboden..maar toch houden ze vrouwen gevangen tussen de 4 muren van een huis.

Hier een kranteknilsel uit 1997..
http://www.trouw.nl/krantenarchief/1997/03/06/2523999/Foto_s__vliegers__vrouwengezichten__dans_en_muziek _zijn_uit_den_boze.html

29-09-2010, 17:42
Ja, de Taliban dictatuur waar vrijwel alles verplicht was en heel weinig mocht, was natuurlijk veel beter......

29-09-2010, 17:49

Citaat door shotgun:
In het hedendaagse Afghanistan, temidden van oorlog en nijpende armoede, steekt een oude traditie, die was verboden toen de Taliban aan de macht was, weer de kop in het land. De traditie heet ‘Bacha Bazi’, letterlijk vertaald als ‘ jongensspel.’ Honderden jongens, sommigen zelfs maar 11 jaar oud, straatweesjes, of gekocht door voormalige krijgsheren en machtige zakenlieden, worden in vrouwenkleren gestoken, geleerd om te zingen en dansen voor het vermaak van mannelijk publiek, en vervolgens verkocht aan de hoogste bieder, of doorgegeven onder de mannen, voor seks.

Met opmerkelijke toegang tot een Bacha Bazi groep die opereert in Noord-Afghanistan, onderzoekt Najibullah Quraishi, een Afghaanse journalist, deze praktijken, die nog steeds verboden zijn in de Afghaanse wet. Hij spreekt met jongens, hun families, en hun meesters. Hij onthult het seksueel misbruik, en zelfs moorden op de jongens, en laat zien dat de Afghaanse autoriteiten die verantwoordelijk zijn voor het stoppen van deze misdaden, soms zich zelf schuldig maken aan praktijken.

http://documentairenet.nl/2010/09/the-dancing-boys-of-afghanistan/

tja dat krijg je met een opgelegde democratie..

29-09-2010, 18:00
( op de wijs van Willem met de waterpomp tang)

Hup daar komt Talibje met z'n mesje an
Daar gaat ie op weg naar Afghanistan

Daar kwam hij toen een lief meisje tegen
Die ging meteen voor haar leven vrezen.

Nee, zegt ie, ik geef je heus geen zoen
Maar ik weet wél wat ik zal doen;


29-09-2010, 18:10

Citaat door tostimarok:
Zelfs het houden van vogels in kooien was verboden..maar toch houden ze vrouwen gevangen tussen de 4 muren van een huis.

Hier een kranteknilsel uit 1997..
http://www.trouw.nl/krantenarchief/1997/03/06/2523999/Foto_s__vliegers__vrouwengezichten__dans_en_muziek _zijn_uit_den_boze.html


De Talib zijn gewoon religekken.

Ontopic: Triestig maar dit misbruik is niet eigen aan de democratie