Bekijk volle/desktop versie : "De Schoonmoeder heb je wel voor het uitkiezen"



29-09-2010, 16:23
Ik had gisteren een hele kleine stukje dr. Phil gekeken en hij zei dat je een schoonmoeder wel kon kiezen. Hij zei ook heel hard: als je als vrouw signalen tot je krijgt dat de moeder van je vriend c.q. kennismakingspartner bemoeizuchtig/plakkerig/geirriteerd in jullie relatie is??? >>>> Waarom zou je nog voor die man kiezen?

In de meest ideale situatie zou je eerst moeten uitzoeken watvoor een moeder die man heeft, alvorens je je overweegt je over te geven aan de gevoelens voor die man.


Dat is hetgene wat ik begreep. Correct me if I am wrong.

Ik moest er wel omlachen, omdat ik een beeld had van hey misschien is handig om met schoonma te daten alvorens je een man een kans geeft.


Maar enfin. Wie heeft ondanks het feit dat ze wist dat de schoonmoeder een kreng was toch gekozen voor haar man? Zo ja, heb je daar spijt van?

29-09-2010, 16:25


ik, heb ik spijt, soms wel soms weer niet.

29-09-2010, 16:26
Blijft een leuk onderwerp SM!

29-09-2010, 16:31

Citaat door Ayah009:
ik, heb ik spijt, soms wel soms weer niet.


Okay.

Laat ik het anders stellen. Als je zusje/nichtje/vriendin een man leer kennen wiens moeder precies op je schoonmoeder lijkt, zou je haar adviseren om maar even verder te gaan zoeken?


Citaat door Cashmere:
Blijft een leuk onderwerp SM!


Altijd. Vooral als je je verveelt.

29-09-2010, 16:34


Ik vind ook dat het gedrag van de man binnen zo'n situatie belangrijk is.
Ziet en erkent hij bijv. het gedrag van zijn moeder of juist niet.

29-09-2010, 16:34
dat zou flink lullig zijn om een man niet te nemen door zijn moeder. Als het echt een mamma's kindje is en de moeder is een bitch, dan zou ik kunnen overwegen niet verder te gaan, maar dan moet het wel heeel duidelijk zijn..

29-09-2010, 16:36

Citaat door Respectvol_25:
Okay.

Laat ik het anders stellen. Als je zusje/nichtje/vriendin een man leer kennen wiens moeder precies op je schoonmoeder lijkt, zou je haar adviseren om maar even verder te gaan zoeken?



Altijd. Vooral als je je verveelt.



Als ik weet dat mijn zusje, nichtje of vriendin een sterk karakter heeft als het mijne. Dan zou ik zeggen ga ervoor. wanneer ik zeg soms wel dan heb ik het net zoals bij doc. phil, over wanneer mijn man partij trekt voor haar ook al is zij schuldig. Dan denk ik tfoe, ash danie.

29-09-2010, 16:39

Citaat door Kayna:
Ik vind ook dat het gedrag van de man binnen zo'n situatie belangrijk is.

Ziet en erkent hij bijv. het gedrag van zijn moeder of juist niet.


Weet je ook al erkent hij het gedrag van zijn moeder. Zijn moeder gaat denk ik niet voor jou veranderen. De zoon zal als het op neerkomt voor zijn moeder kiezen. Heb bijna nooit vernomen dat een zoon zijn moeder links laat liggen voor zijn vrouw. Moet je dan nog het risico lopen om toch met hem in zee te gaan wetende dat je een kreng als schoonmoeder krijgt?


Citaat door fatimamarocgirl:
dat zou flink lullig zijn om een man niet te nemen door zijn moeder. Als het echt een mamma's kindje is en de moeder is een bitch, dan zou ik kunnen overwegen niet verder te gaan, maar dan moet het wel heeel duidelijk zijn..



Vaak weet men toch al een hoop. Bijvoorbeeld een schoonmoeder die je van top tot teen aankijkt als je voor het eerst voor haar gaat paraderen. Of een schoonma die meteen vraagt of je werkt en meteen daar achteraan........hoezo wilt ze gaan werken? Of een schoonma die meteen kenbaar maakt: als jullie gaan trouwen dan gaat layla (haar dochter) met jullie mee om de bruiloft te organiseren. Of: Wacht eens even xxxxx MIJN zoon gaat echt niet zoveel besteden aan een negaffa, bruidsjurk, decoratie etc. etc.

29-09-2010, 16:49

Citaat door Respectvol_25:
Weet je ook al erkent hij het gedrag van zijn moeder. Zijn moeder gaat denk ik niet voor jou veranderen. De zoon zal als het op neerkomt voor zijn moeder kiezen. Heb bijna nooit vernomen dat een zoon zijn moeder links laat liggen voor zijn vrouw. Moet je dan nog het risico lopen om toch met hem in zee te gaan wetende dat je een kreng als schoonmoeder krijgt?




Vaak weet men toch al een hoop. Bijvoorbeeld een schoonmoeder die je van top tot teen aankijt als je voor het eerst voor haar gaat paraderen. Of een schoonma die meteen vraagt of je werkt en meteen daar achteraan........hoezo wilt ze gaan werken? Of een schoonma die meteen kenbaar maakt: als jullie gaan trouwen dan gaat layla (haar dochter) met jullie mee om de bruiloft te organiseren. Of: Wacht eens even xxxxx MIJN zoon gaat echt niet zoveel besteden aan een negaffa, bruidsjurk, decoratie etc. etc.


Bij het handvragen werd ik aangestaard en kregen mijn zussen knuffels waar ik bij stond maar ik kreeg helemaal niks. Ze sprak niet tegen mij deed alsof ik lucht was, nadat ik het merkte trekte ik mij terug in de keuken en deed de moeite niet eens meer. Dit zei ik ook tegen mijn man toen, hij zei dat ik dat maar allemaal dacht en dat ze helemaal zo niet is.

Op de bruiloft van mijn broer keek ze rond en zei ze dit kan ik allemaal niet aan. Zoveel mensen? Al dit gedoe ken ik allemaal niet. Ze had het over het feit dat zo n bruiloft met alles erop en eraan ze niet zou betalen. Ik dacht toen al wie the fok vraagt jou iets. (Ik merkte toen ook al dat ze bazig was en grote praatjes had, maar dit betalen nee dat kon ze niet plots werd ze klein).

Bij de voorbereidingen krijg ik geen hulp helemaal niks van zijn kant van de familie. Mijn moeder draaide voor alles op. Zelf bellen om te vragen of ik iets nodig had. Helemaal niks. twee dagen voor de bruiloft kwamen ze als gasten en vertrokken ze als gasten terug naar huis. Ik ging de dag voor de henna wat schoonmaken omdat mijn zussen bezig waren met andere voorbereidingen. Mijn schoonmoeder en schoonzus zaten n de woonkamer terwijl ik aan het dweilen en schrobben was. Niemand die zei zal ik je helpen, ga maar zitten jij bent morgen een bruidje.

Achteraf bekeken dachten ze waarschijnlijk van als we ons gaan moeien dan moeten we ook betalen. Maar ik en mijn man financierden alles. Mijn man het meeste.

29-09-2010, 16:50
Yep ik wist t, en heb een hele lange tijd spijt gehad

29-09-2010, 16:54

Citaat door Snoepiet:
Yep ik wist t, en heb een hele lange tijd spijt gehad





Nu niet meer?

29-09-2010, 16:55
Indd, SM's kunnen je het leven zuur maken.

29-09-2010, 16:56



Citaat door Ayah009:
Bij het handvragen werd ik aangestaard en kregen mijn zussen knuffels waar ik bij stond maar ik kreeg helemaal niks. Ze sprak niet tegen mij deed alsof ik lucht was, nadat ik het merkte trekte ik mij terug in de keuken en deed de moeite niet eens meer. Dit zei ik ook tegen mijn man toen, hij zei dat ik dat maar allemaal dacht en dat ze helemaal zo niet is.

Op de bruiloft van mijn broer keek ze rond en zei ze dit kan ik allemaal niet aan. Zoveel mensen? Al dit gedoe ken ik allemaal niet. Ze had het over het feit dat zo n bruiloft met alles erop en eraan ze niet zou betalen. Ik dacht toen al wie the fok vraagt jou iets. (Ik merkte toen ook al dat ze bazig was en grote praatjes had, maar dit betalen nee dat kon ze niet plots werd ze klein).

Bij de voorbereidingen krijg ik geen hulp helemaal niks van zijn kant van de familie. Mijn moeder draaide voor alles op. Zelf bellen om te vragen of ik iets nodig had. Helemaal niks. twee dagen voor de bruiloft kwamen ze als gasten en vertrokken ze als gasten terug naar huis. Ik ging de dag voor de henna wat schoonmaken omdat mijn zussen bezig waren met andere voorbereidingen. Mijn schoonmoeder en schoonzus zaten n de woonkamer terwijl ik aan het dweilen en schrobben was. Niemand die zei zal ik je helpen, ga maar zitten jij bent morgen een bruidje.

Achteraf bekeken dachten ze waarschijnlijk van als we ons gaan moeien dan moeten we ook betalen. Maar ik en mijn man financierden alles. Mijn man het meeste.



Dat is echt naar wat je hebt doorgemaakt. Ik weet niet hoe jullie elkaar hebben leren kennen, maar kan het zo zijn dat je het voor lief hebt genomen omdat je je man al goed had leren kennen en dacht: so what ik ga met hem leven en niet met haar?



Citaat door Snoepiet:
Yep ik wist t, en heb een hele lange tijd spijt gehad



Is het nu Hamdoellah wel goed gekomen? Zo ja, heb jij daar actief een bij gedragen?

29-09-2010, 16:57

Citaat door Samples:


Nu niet meer?



Bijna niet meer

Nee maar ze kan je leven echt verpesten. Maar mijn man heeft nooit gezegd dat ze gelijk heeft of wat dan ook