Bekijk volle/desktop versie : Het niet kunnen bespreekbaar maken wat betreft gevoelige onderwerpen



Pagina's : [1] 2

29-09-2010, 14:43
Hoeveel waarde hecht je er aan als vrouwzijnde dat je met je geliefde/man emotionele onderwerpen bespreekbaar kunt maken?

Wat als het voorkomt dat je geliefde/man hier moeite mee heeft en in praktijk niet weet hoe hij hiermee om moet gaan, wat brengt dat met je als vrouw teweeg? Hoe zou je dit kunnen verbeteren?

29-09-2010, 14:55


Niemand die hier ervaring mee heeft?

29-09-2010, 14:57
Mannen hebben sowieso minder behoefte aan praten..
op sommige momenten zijn ze emotioneel benaderbaar en andere momenten weer niet..

je moet eens het boek ''mannen komen van mars vrouwen van venus" lezen van John Gray..

fantastisch boek die je heel veel inzicht geeft over de verschillen tussen de man en vrouw en hoe je deze kloof kan overbruggen!

ik heb er kei veel aan gehad!

29-09-2010, 15:04

Citaat door insaf21:
Mannen hebben sowieso minder behoefte aan praten..
op sommige momenten zijn ze emotioneel benaderbaar en andere momenten weer niet..

je moet eens het boek ''mannen komen van mars vrouwen van venus" lezen van John Gray..

fantastisch boek die je heel veel inzicht geeft over de verschillen tussen de man en vrouw en hoe je deze kloof kan overbruggen!

ik heb er kei veel aan gehad!



Dat wordt er over mannen gezegd, dat het geen praters zijn. Maar toch zijn er mannen die wel weten hoe ze op een goede manier daar mee om moeten gaan en een vrouw gerust weten te stellen, door gehoor daaraan te geven en de steunen daar waar nodig is. Maar er zijn ook mannen die zich terughoudend opstellen.

Mocht ik tijd hebben dan zal ik het boek zeker gaan lezen, thanks meid!

29-09-2010, 15:07



Citaat door GroenOog20:
Dat wordt er over mannen gezegd, dat het geen praters zijn. Maar toch zijn er mannen die wel weten hoe ze op een goede manier daar mee om moeten gaan en een vrouw gerust weten te stellen, door gehoor daaraan te geven en de steunen daar waar nodig is. Maar er zijn ook mannen die zich terughoudend opstellen.Mocht ik tijd hebben dan zal ik het boek zeker gaan lezen, thanks meid!



dat zit in hun aard,eens zij een bepaalde niveau bereiken binnen hun relaties stellen ze zich meer open..en eens ze open zijn gesteld ben je safe

29-09-2010, 15:08

Citaat door insaf21:
dat zit in hun aard,eens zij een bepaalde niveau bereiken binnen hun relaties stellen ze zich meer open..en eens ze open zijn gesteld ben je safe


Dus wanneer ze denken ik heb de buit binnen, gaan ze achterover leunen en vrijwel weinig moeite doen.

29-09-2010, 15:12
Ik denk dat getrouwde mannen iha geen probleem ehbben met bespreekbaar maken van (belangrijke) emotionele problemen.

29-09-2010, 15:14

Citaat door GroenOog20:
Dus wanneer ze denken ik heb de buit binnen, gaan ze achterover leunen en vrijwel weinig moeite doen.



Nee,zo bedoelde ik het niet..eens zij zich op hun gemak voelen en volledige vertrouwen hebben in de liefde van hun vrouw en weten dat zij zijn tekortkomingen accepteerd en hem waardeerd dan stellen zij zich open en eens ze zich open hebben gesteld is vrijwel alles bespreekbaar (op emotioneel gebied dan)

29-09-2010, 15:14

Citaat door smile1234:
Ik denk dat getrouwde mannen iha geen probleem ehbben met bespreekbaar maken van (belangrijke) emotionele problemen.



Geldt dat echter alleen voor getrouwde mannen. Wat als een man nou zo van aard is, dan zal hij wellicht ook zo zijn als hij getrouwd is.

29-09-2010, 15:17
ik denk dat het belangrijk is om vanaf het begin van jullie relatie kenbaar te maken dat jullie overal over kunnen praten. Als je die deur open houdt, zal er geheid een moment zijn dat hij uit zichzelf naar jou toekomt met zijn problemen of gewoon gevoelens. Als dit er niet vanaf het begin is geweest, dan moet je dat gaan creeeren. Dat duurt misschien even, maar door jezelf open te stellen en duidelijk te maken dat hij je alles kan vertellen dan zal het hopelijk wel goed komen!

29-09-2010, 15:17

Citaat door insaf21:
Nee,zo bedoelde ik het niet..eens zij zich op hun gemak voelen en volledige vertrouwen hebben in de liefde van hun vrouw en weten dat zij zijn tekortkomingen accepteerd en hem waardeerd dan stellen zij zich open en eens ze zich open hebben gesteld is vrijwel alles bespreekbaar (op emotioneel gebied dan)



Oke I make sense now. En wat als dat van die tekortkomingen niet het geval blijkt te zijn. Dat ze het juist niet accepteert. En hij is daar van op de hoogte, maar weet daar geen veranderingen in te brengen. Wat zou jij daar als vrouw van vinden en hoe zou je hier mee omgaan?

29-09-2010, 15:18

Citaat door GroenOog20:
Geldt dat echter alleen voor getrouwde mannen. Wat als een man nou zo van aard is, dan zal hij wellicht ook zo zijn als hij getrouwd is.



Elke man is zo aan het begin,ze tasten het eerst allemaal af..

29-09-2010, 15:22



Citaat door GroenOog20:
Oke I make sense now. En wat als dat van die tekortkomingen niet het geval blijkt te zijn. Dat ze het juist niet accepteert. En hij is daar van op de hoogte, maar weet daar geen veranderingen in te brengen. Wat zou jij daar als vrouw van vinden en hoe zou je hier mee omgaan?



dan wilt dat zeggen dat jullie niet geschikt zijn voor elkaar..
En man zijn tekortkoming zijn meestal bepaalde karaktereigenschappen
en bepaalde karaktereigenschappen kunnen niet meer veranderen omdat zijn karakter wordt gevormd op een bepaalde leeftijd..

ik zal een voorbeeld geven:
mijn partner is heel nonchalant,spreek je een bepaald uur af komt ie steeds te laat met alles met mij,bank,werk etc
hij is heel koppig maar tot in het extreme..

door deze karaktereigenschappen komt hij mij soms te kort,maar ik accepteer deze omdat hij het ook compenseerd met zijn goede karaktereigenschappen en die zijn in quadraat meer dan de negatieve..

begrijp je me een beetje?

29-09-2010, 15:25

Citaat door insaf21:
dan wilt dat zeggen dat jullie niet geschikt zijn voor elkaar..
En man zijn tekortkoming zijn meestal bepaalde karaktereigenschappen
en bepaalde karaktereigenschappen kunnen niet meer veranderen omdat zijn karakter wordt gevormd op een bepaalde leeftijd..

ik zal een voorbeeld geven:
mijn partner is heel nonchalant,spreek je een bepaald uur af komt ie steeds te laat met alles met mij,bank,werk etc
hij is heel koppig maar tot in het extreme..

door deze karaktereigenschappen komt hij mij soms te kort,maar ik accepteer deze omdat hij het ook compenseerd met zijn goede karaktereigenschappen en die zijn in quadraat meer dan de negatieve..

begrijp je me een beetje?


Duidelijk voorbeeld!

Dus als ik jou goed begrijp moet je eigenlijk de postieve punten optellen, en als deze het meest zijn, dan moet je de andere tekortkoming wel kunnen accepteren, omdat hij dan op andere vlakken wel weer goed is.

29-09-2010, 15:28

Citaat door GroenOog20:
Duidelijk voorbeeld!

Dus als ik jou goed begrijp moet je eigenlijk de postieve punten optellen, en als deze het meest zijn, dan moet je de andere tekortkoming wel kunnen accepteren, omdat hij dan op andere vlakken wel weer goed is.



dat is altijd een vrije keuze,sommige karaktereigenschappen vallen niet te compenseren..bedriegers,mannen die liegen en slaan..

zulke dingen staan voor mij gelijk aan nul%tolerantie!

maar ja iedere individu heeft zowel negatieve als positieve karaktereigenschappen en in mijn geval accepteer ik de zijne omdat hij over het algemeen een goede man is..

Pagina's : [1] 2