Bekijk volle/desktop versie : Kind dat nog niet praat

Pagina's : 1 [2]

29-09-2010, 12:46
Zegt idd niets over de IQ van het kind, sterker nog, die zijn meestal slimmer dan kindjes die al snel gaan praten.

Mijn zus heeft 2 jongens, de oudste is pas 4 geworden en kon net voor zijn 4e pas echte zinnen maken, zijn broertje van 3 spreekt perfect abn, al sinds zijn 2e en spreekt het nog steeds beter dan zijn broer. De oudste merk je nog wel dat hij zijn eigen taaltje spreekt en wat trager is dan zijn broertje, maar het is niets om je zorgen over te maken.

Je kan m naar de logepedist brengen, dat hadden ze mijn zus ook voorgesteld, maar dat is meer dat hij later goed kan articuleren, want dat was ook het probleem bij hem.

Laat hem gewoon in zijn wereldje, dan komt er vanzelf een dag dat ie gaat praten, zo heeft mijn zus dat gedaan. Hij gaat nu naar school en praat gewoon, weliswaar nog steeds niet helemaal 100, haha, maar het komt wel.

29-09-2010, 12:57

dochtertje van mijn zusje had dat ook, maar toen ze 2,5 was kreeg ze een tijdje therapie.. nu is ze bijna 4 en ze praat goed, hele zinnen enz enz.. alleen soms praat ze wel onduidelijk, omdat ze te veel en te snel dingen wilt zeggen

29-09-2010, 13:03
Mijn kids allebei hadden zo een probleem Gehad , bij mijn dochter wat later naar de logopediste gegaan ..Ik ad het vaak over bij de CB en HA en wat kreeg ik te horen het komt wel hoor maak je geen zorgen , terwijl zij 3 was en maar paar woorden kon spreken

Nu praten ze allebei heel goed en trouwens mijn dochter kreeg zo een onderzoek psych. logo . motoriek ...etc en haar IQ score was 127 ver boven gemiddeld .

Bij mijn zoon heb ik het vroeg opgemerkt en ben gelijk naar de huisarts gegaan , hij gaf me een verwijzing met 7 behandelling bij de logopediste na een hele discussie , hij zei dat ik me geen zorgen hoeft te maken , en dat ieder vogel vliegt en ieder kind gaat uiteindelijk praten
De log had zo een test gedaan en vond dat ie het wel nodig heeft , na twee jaar gestopt met logo.

Als ik jou was zou ik nog vandaag de huisarts bellen en een logopediste zoeken in de buurt . En zij gaat jou vervolgens verwijzen voor onderzoek als dat nodig is .

Praat ook met haar en alles wat je ziet /doet benoemen

29-09-2010, 13:05
Mijn zoontje was ook zo, zei tot ruim zijn 3e jaar niets, hij is nu zeven en zegt liever te weinig dan te veel.

Blijf haar gewoon stimuleren, je gaat niet in een maand ofzo resultaat zien maar als et praten begint zul je je weer afvragen wanneer ze nu eens een minuutje stilte houden

29-09-2010, 13:09

Is er al naar het gehoor gekeken. Mijn kinderen praten ook niet totdat hun neusamandel word verwijderd en buisjes krijgen. De eerste was ook 3 jaar geweest toen we IK er achter kwam. Van de huisarts moest ik logopedie proberen en de CB stuurde me naar een soort stiching. Uiteindelijk bleek dat hij niet kon horen door slijmoortjes. En zo ook de ander kinderen. De jongste is toevallig vorige week er aan geopereerd en subhanaAllah. HIj begint gelijk in zinnen te praten. Als ze niets horen of slecht dan kunnen ze ook niet praten.

29-09-2010, 13:09

Citaat door noona:
Mijn zoontje was ook zo, zei tot ruim zijn 3e jaar niets, hij is nu zeven en zegt liever te weinig dan te veel.

Blijf haar gewoon stimuleren, je gaat niet in een maand ofzo resultaat zien maar als et praten begint zul je je weer afvragen wanneer ze nu eens een minuutje stilte houden

Klopt ze gaan in het begin alles opnemen en later komt alles dubbel uit
haha ooh , Mijn man die zegt tegen me waarom heb je hem naar de Logopediste gebracht , ewa sektih daba

29-09-2010, 13:18

Citaat door La_Tahzan:
Is er al naar het gehoor gekeken. Mijn kinderen praten ook niet totdat hun neusamandel word verwijderd en buisjes krijgen. De eerste was ook 3 jaar geweest toen we IK er achter kwam. Van de huisarts moest ik logopedie proberen en de CB stuurde me naar een soort stiching. Uiteindelijk bleek dat hij niet kon horen door slijmoortjes. En zo ook de ander kinderen. De jongste is toevallig vorige week er aan geopereerd en subhanaAllah. HIj begint gelijk in zinnen te praten. Als ze niets horen of slecht dan kunnen ze ook niet praten.

Het dochtertje van mijn zus is al 5 en spreekt nog steeds onduidelijk (soms heel erg grappig), terwijl ze wel normaal functioneert. Ik zei ook al tegen mijn zus: 'Misschien hoort ze niet goed' Maar mijn zus heeft haar nog steeds niet laten testen.

29-09-2010, 13:27

Citaat door romance:
Mijn zoontje is 2 jaar en 2 maandjes.... ik begon me nu al zorgen te maken over zijn spraak. Hij komt niet verder dan papa en mama en de rest bij hun voornamen.... Maar die zorgen zijn er omdat ik hem teveel vergelijk met zijn oudere broer die vóór zijn 2e al flink sprak! Maar klopt wat sommigen zeggen in jouw topic... elk kind is anders. Heb geduld, komt vast wel goed hoor. Succes.

ohh, ik dacht dat meestal de tweede veel sneller praatte, dan de eerste.
de mijne zegt al w°flink wat woorden, maar naar mijn mening te weinig en soms kan ze letters niet goed zeggen, ik oefen veel met haar, maar helpt erg weinig. maar dan schakelt ze meteen over naar haar brabbeltaal als het haar te moeilijk wordt.
nu twijfel ik of ze niet zo goed hoort of echt spraak probleem heeft.
maar heb over een drie tal weken een afspraak bij kinder bureau, dus dan leg ik het voor en eis een gehoor test en logo.

30-09-2010, 08:26

Citaat door Yasmina1:
voor dit soort kindjes hebben ze in rotterdam bij het sofia het molenspreekuur

hier kijkt een team van oa een kinderpsycholoog, een kno arts, een kinderarts en een logopedist naar je kind en aan de hand daarvan maken ze een aanbeveling

logopedie zou ik veel sneller aanbevelen dan spelletjes doen, spelletjes doet meer de emotionele/sociale ontwikkeling aan dan de cognitieve

vraag een verwijzing van de huisarts voor logopedie want anders heb je kans dat je kind met een taalachterstand begint op school straks

verwacht van het cb niets aub, die doen het vaak af als komt nog wel maar 3.5 is echt te oud om niet te praten

inshAllah gaat het snel beter!

ik ga vandaag een afspraak maken met de huisarts. inchalah komt het wel goed, want vind het zo zielig voor haar dan wilt ze vertellen wat ze gedaan heeft die dag en dan versta ik er niets van. ik verbeter haar woorden gelijk, of dan zeg ik dat ik haar niet versta maar dan blijft ze door brabbelen

30-09-2010, 09:14
nee aan haar gehoor is niets mis mee, ze had laatst haar buisjes verwijderd uit haar oor. daarna heeft ze haar neusamandelen weg laten halen en binnenkort inchalah haar amandelen omdat die veel te groot zijn.

ik weet niet of haar amandelen hier ook een rol in spelen?

30-09-2010, 11:21

Citaat door bumbaa:
oh wat goed zeg dat het toch nog goed is gekomen.
we proberen wel dingen te verbeteren die ze zegt, of als ze iets bedoeld dan zeggen we weer van nee dat moet je zo zeggen. maar het gaat echt langzaaaaaaaaaaaaaam. ze weet sinds kort haar naam te zeggen, en afentoe spreekt ze het nog fout uit.

ik weet echt niet wat ik moet doen, moet ik toch logopedie nemen of het zo laten...

Ik zou zeker logopedie nemen. Dat heeft mijn broertje ook erg goed geholpen. Ik zal na een aantal maanden echt groot verschil!

30-09-2010, 11:26
subhanaAllaah, ik vroeg net mijn moeder op welk leeftijd ik ben gaan praten, dat was 6 jaar!
mijn zoontje van 3 zei al woorden voordat ie 9 maanden bereikt had
en me andere zoontje van 1,5 die zegt nu ook woordjes

en ik open nu deze topic, haha

Pagina's : 1 [2]