Bekijk volle/desktop versie : Waarom is het belangrijk dat je goed kan koken?



Pagina's : [1] 2 3 4 5

27-09-2010, 21:18
Het lijkt soms dat goed kunnen koken een minimale voorwaarden is voor de man als ie zijn vrouwtje gaat uitkiezen. Iedereen wil een keukenprinses en geen keukenheks..

Maar wat is nou goed koken?? Is gewoon normaal koken niet goed genoeg???



Hoe dan ook, domme eis van een man.

27-09-2010, 21:20


Alsof je kunt tippen aan de kookkunsten van hun mammie.

Geen idee. Het is handig omdat we vaak visite krijgen en dan moet er wel wat staan. Ik heb niet veel ervaring met traditoneel marokkaans koken, maar weet wel hoe het moet. Heb vandaag voor het eerst vleestagine gemaakt met uitjes en rozijnen. Was lekker! Koken is ook echt geen exacte wetenschap.

27-09-2010, 21:21
Nou gelukkig was t geen voorwaarde voor mijn man hahaa. Ik ben nog steeds geen keukenprinses en daar heeft hij absoluut geen moeite mee. Het zit gewoon niet in me om de hele dag te kokkerellen.

27-09-2010, 21:21
Hahaha, mijn man het andere uiterste:

eten is zo belangrijk voor hem, dat hij bang was dat ik het avondeten zou verpesten. Een half jaar liet hij mij niet koken.

( hij geeft het ook eerlijk toe. Hij zegt: ik vertrouwde je niet en als het zou mislukken word ik super chagrijnig!)

27-09-2010, 21:24


Ik vind dat geen domme eis en de keukenprinsesjes onder ons weten dat. Een vrouw moet kunnen koken en een man moet kunnen werken. Lijkt mij nie erg veel gevraagd. Maar de beste koks zijn mannen als ik alle tv programma's moet geloven.

Bij ons worden meisjes van jong af aan al onderwezen door hun moeders. Jongens krijgen op hun beurt ook een lesje onder de motorkap.

Koken, je hebt het of je hebt het niet, ik kan daar mijn passie in vinden.

27-09-2010, 21:24

Citaat door juno:
Alsof je kunt tippen aan de kookkunsten van hun mammie.

Geen idee. Het is handig omdat we vaak visite krijgen en dan moet er wel wat staan. Ik heb niet veel ervaring met traditoneel marokkaans koken, maar weet wel hoe het moet. Heb vandaag voor het eerst vleestagine gemaakt met uitjes en rozijnen. Was lekker! Koken is ook echt geen exacte wetenschap.

haha.. dat bedoel ik dus! mensen doen echt alsof het een talent is.. gewoon beetje ingredienten bij elkaar mikken.. oei oei.. wat moeilijk

27-09-2010, 21:26

Citaat door bigmomma25:
Nou gelukkig was t geen voorwaarde voor mijn man hahaa. Ik ben nog steeds geen keukenprinses en daar heeft hij absoluut geen moeite mee. Het zit gewoon niet in me om de hele dag te kokkerellen.

dat heb ik dus ook. kan wel koken, maar heb geen zin om uren in de keuken te staan.. sta liever uren in sportschool

27-09-2010, 21:27

Citaat door RedCarpetLook:
Hahaha, mijn man het andere uiterste:

eten is zo belangrijk voor hem, dat hij bang was dat ik het avondeten zou verpesten. Een half jaar liet hij mij niet koken.

( hij geeft het ook eerlijk toe. Hij zegt: ik vertrouwde je niet en als het zou mislukken word ik super chagrijnig!)

haha.. mijn ex was ook zo! Maar hij kookte niet.. hij gaf mij aanwijzingen.

27-09-2010, 21:27
nou ik was de laatste die dat belangrijk vond, totdat ik trouwde en je mist het gewoon als je niet normaal couscous of tagine kan maken, je krijgt bezoek en dan, ga je frikandellen met friet op tafel zetten???

ben echt happy dat ik het nu wel allemaal kan, mr heeft lekker niets te klagen meer haha

p.s. echt lekker kunnen koken is wel zeker een talent kalek een beetje ingr. bij elkaar gooien, lekker kunnen koken moet ook gewoon een beetje erin zitten bij je

27-09-2010, 21:27

Citaat door Surfster:
haha.. dat bedoel ik dus! mensen doen echt alsof het een talent is.. gewoon beetje ingredienten bij elkaar mikken.. oei oei.. wat moeilijk

Mwah..is niet helemaal waar he. Ik kan hetzelfde in de pan mikken als mn moeder, maar dat van haar smaakt 1000x beter.

27-09-2010, 21:28

Citaat door Miss_Tashel7it:
Ik vind dat geen domme eis en de keukenprinsesjes onder ons weten dat. Een vrouw moet kunnen koken en een man moet kunnen werken. Lijkt mij nie erg veel gevraagd. Maar de beste koks zijn mannen als ik alle tv programma's moet geloven.

Bij ons worden meisjes van jong af aan al onderwezen door hun moeders. Jongens krijgen op hun beurt ook een lesje onder de motorkap.

Koken, je hebt het of je hebt het niet, ik kan daar mijn passie in vinden.

En wat als koken niet je passie is?


Vind van dat werken wel een rare vergelijking..

27-09-2010, 21:30
Ik ben absoluut geen keukenprinses, was het maar waar... Puur vanwege het feit dat het dan makkelijk voor me zou zijn. Mijn man wist al voordat we trouwden dat ik niet kan koken, dat kan ik natuurlijk niet verbergen. Ik doe mn best maar het zit er zeker nog niet helemaal in.

27-09-2010, 21:30


tis schoonfamilie die dat gaan eisen niet zozeer de man denk ik zo!!

27-09-2010, 21:31

Citaat door Surfster:
haha.. mijn ex was ook zo! Maar hij kookte niet.. hij gaf mij aanwijzingen.


Nee dat doet ie niet. Mijn man kan heerlijk Thais en Indisch koken!

Maar sinds ik kook thuis, kookt hij niet meer zo vaak...ik ben schijnbaar toch een keukenprinsesje


27-09-2010, 21:31
in het begin kon ik dus echt nietkoken... we aten veel buiten of simpele gerechten thuis zoals bami, spaghetti

nu ruim 2 jaar later kan ik bijna alles koken... alleen de moeilijk dingen zoals couscous of lemsemmen dat lukt me nog niet.. dat komt in het loop van het jaar wel.. maar zoals kippetje uit de oven, le3des, mamita metvlees, viasbastilla enz enz dat kan ik wel en het meeste heb ik nog wel van marokko.nl geleerd bij het hoekje cuisine

Pagina's : [1] 2 3 4 5