Bekijk volle/desktop versie : Gelieve alle Mama's reageren

Pagina's : 1 2 [3] 4

27-09-2010, 21:21

Citaat door Samara77:
ja meer bewijzen graag, want hieruit kan ik niet opmaken dat het haram is om strakke kleding te dragen in bijzijn van andere vrouwenn.

"Zelfs al zijn er alleen vrouwen aanwezig, dan zal zij als een slecht voorbeeld voor hen gezien worden. Wanneer zij dit haar zien doen kunnen zij haar hier in volgen."

Citaat:
Vraag Wanneer een vrouw strakke kleding draagt in het bijzijn van andere vrouwen, valt zij dan onder de hadieth {…..vrouwen die kleding dragen maar in werkelijkheid naakt/ onbedekt zijn) ?

Antwoord Er is geen twijfel mogelijk dat het dragen van strakke kleding, welke de welvingen van haar lichaam laat zien/ haar figuur laat zien, niet is toegestaan, behalve voor haar echtgenoot. Zelfs als er enkel vrouwen aanwezig zijn, is het niet toegestaan omdat zij zichzelf zal presenteren als een slecht voorbeeld voor deze vrouwen. Wanneer zij haar dit zien doen, zullen ze haar misschien willen volgen.Ze is opgedragen haar ‘aurah’ te bedekken met iets wijds, ruimvallend, en dit te doen in het bijzijn van wie dan ook uitgezonderd haar echtgenoot. Dus bedekt ze haar ‘aurah’ in het bijzijn van andere vrouwen, zoals ze dit doet in het bijzijn van mannen behalve datgene wat passend is om onbedekt te laten bij vrouwen onderling, zoals gezicht, handen, voeten en datgene waar een reden voor is om onbedekt te laten. (Al muntaqaa min fataawa vol 3 p307/454)
als je meer wilt hoor ik dat wel.

27-09-2010, 21:22

Ik vind ballet voor kleine meisjes een sport die de stereotype van de man/vrouw rol benadrukt.

Ik zou mijn meisje op een 'stoere' sport zetten. Maar goed, is mijn mening.

27-09-2010, 21:23
Als je kind dat leuk vind, zou ik het doen. Mijn zoontje zit op voetbal en op zwemles. En insahallah als mijn dochtertje wat groter is dan zet ik haar ook op zwemles en een sport naar keuze (liefst ook voetbal; scheelt ons dan heen weer brengen :gniffel

27-09-2010, 21:26

Citaat door bigmomma25:
Ja we hebben t niet over nu. Natuurlijk kunnen de ouders nu meekijken, maar mijn dochtertje is ook nog te klein. Maar we hebben t over als ze t later nog wil blijven beoefenen. Daarnaast kan ze later zelf een balletschool beginnen alleen voor vrouwen als ze dat wil. Genoeg keus als ze t later wil blijven doen. Dat is wat ik ermee bedoelde.

Maar zou jij het oke vinden als mannen jouw kleine meid in haar schattige pakje zien dansen? Ookal is zij nog klein nu op dit moment.

27-09-2010, 21:26

Citaat door Surfster:
Ik vind ballet voor kleine meisjes een sport die de stereotype van de man/vrouw rol benadrukt.

Ik zou mijn meisje op een 'stoere' sport zetten. Maar goed, is mijn mening.

Ik zei vroeger altijd: als ik een dochter heb gaat ze op kung fu.
Nu ik een dochtertje heb piep ik anders. Ze is echt een tuttie en is dol op ballet. Haar keus gaat voor mijn keus.

27-09-2010, 21:29

Citaat door .Q.:
Maar zou jij het oke vinden als mannen jouw kleine meid in haar schattige pakje zien dansen? Ookal is zij nog klein nu op dit moment.

Zal ik heel eerlijk zijn: tot nu toe ben ik en nog een paar vrouwen de enige die daar stonden te kijken. Die vaders zitten meestal gewoon met andere ouders koffie te drinken en te babbelen. Dus heb er geen moeite mee. Jij ziet waarschijnlijk voor je dat de ouders massaal aan de kant op een bank zitten toe te kijken, maar dat is niet zo. Ze duwen hun kinderen naar binnen en gaan koffie drinken. Les krijgen ze van een vrouw.

27-09-2010, 21:32

Citaat door bigmomma25:
Zal ik heel eerlijk zijn: tot nu toe ben ik en nog een paar vrouwen de enige die daar stonden te kijken. Die vaders zitten meestal gewoon met andere ouders koffie te drinken en te babbelen. Dus heb er geen moeite mee. Jij ziet waarschijnlijk voor je dat de ouders massaal aan de kant op een bank zitten toe te kijken, maar dat is niet zo. Ze duwen hun kinderen naar binnen en gaan koffie drinken. Les krijgen ze van een vrouw.

Ja, dit dacht ik inderdaad. Nou, dat is al een probleem minder dus, Alhamdulilaah.

27-09-2010, 21:32

Citaat door bigmomma25:
Ik zei vroeger altijd: als ik een dochter heb gaat ze op kung fu.
Nu ik een dochtertje heb piep ik anders. Ze is echt een tuttie en is dol op ballet. Haar keus gaat voor mijn keus.

Dat voorop gesteld! Als je kind het heel graag wil, gewoon doen. Maar zolang ik het kan beinvloeden laat ik haar liever in bomen klimmen dan met barbies spelen.

27-09-2010, 21:34

Citaat door Surfster:
Dat voorop gesteld! Als je kind het heel graag wil, gewoon doen. Maar zolang ik het kan beinvloeden laat ik haar liever in bomen klimmen dan met barbies spelen.

Me dochter klimt wel in bomen hahaha. T is een vreemde versie van een tuttie.
Ze klimt overal op, maar wilde liever op ballet dan op turnen.

27-09-2010, 21:45

Citaat door hayatie:
als je meer wilt hoor ik dat wel.

je komt met hetzelfde als daarnet dus je kan niks bewijzen, wat ik al dacht.

Voortaan niet piepen of dingen haram verklaren als je er niks over weet, want dat maakt je nogal ongeloofwaardig en niet serieus te nemen.

bovendien gaat het hier om meisjes van 5 jaar, en niet over vrouwen.

27-09-2010, 21:48

Citaat door Samara77:

Voortaan niet piepen of dingen haram verklaren als je er niks over weet, want dat maakt je nogal ongeloofwaardig en niet serieus te nemen.

een goede islamitische opvoeding begint al vanaf kleins af aan!

27-09-2010, 22:22
Mijn dochter die wordt bijna 4 en ze zit op ballet.
Ze gaat daar iedere woensdag met veel plezier naar toe.

27-09-2010, 22:26

Citaat door .Q.:

Bij de ballet waar me dochter zit mogen de ouders er niet eens bij zitten behalve als ze een keer gaan optreden en dat komt heel weinig voor.
Je kleed je kind om en dan gaan ze naar binnen en da ouders gaan in het restaurant zitten tot ze klaar zijn.

27-09-2010, 23:17

Citaat door hayatie:
Als je meer bewijzen wilt hoor ik dat wel.Strakke kleding van een vrouw in het bijzijn van andere vrouwen
Geschreven door Shaych Saalih al-Fawzaan
Wednesday 26 December 2007
Vraag:
“Een vrouw die strakke kleding draagt in het bijzijn van andere vrouwen, is daar de hadieth “….en de vrouwen die zullen gekleed zijn, maar naakt zullen lijken...” van op toepassing?”
Antwoord:
“Er is geen twijfel dat het dragen van strakke kleding die de verleidelijke delen van het lichaam laten zien iets is wat niet toegestaan is, dit is niet toegestaan behalve als zij het alleen voor haar man draagt. Wat betreft het dragen ervan in het bijzijn van andere mensen, dan is het niet toegestaan. Zelfs al zijn er alleen vrouwen aanwezig, dan zal zij als een slecht voorbeeld voor hen gezien worden. Wanneer zij dit haar zien doen kunnen zij haar hier in volgen. Zij wordt ook bevolen haar awrah te bedekken met dat wat los is, en bedekt te zijn in het bijzijn van iedere persoon, behalve haar man. Zij bedekt haar awrah dus in het bijzijn van andere vrouwen zoals zij dat in het bijzijn van mannen doet, behalve dat wat beschouwd wordt als normaal en passend voor haar om te laten zien als zij bij vrouwen is, zoals het gezicht, handen, voeten en dat wat geen reden heeft om te onthullen.”"

Arabische bron: Al-Moentaqaa min fatawaa vol.3 pag. 307, nummer 454.

Dit begrijp ik dus niet Je voeten mag je ook niet laten zien aan mannen, waar heb je deze dalil vandaan?

28-09-2010, 08:06

Citaat door Samara77:

Ik denk dat het beetje aan jou ligt. Het is niet toegestaan dat staat er ook duidelijk indien jij het nog niet snapt dan kan ik verder voor je kijken. Maar niet zo onbeschoft doen en alleen regel lezen en derest maar boeie!

Pagina's : 1 2 [3] 4