Bekijk volle/desktop versie : Aambeien...



Pagina's : [1] 2

27-09-2010, 00:19
wie heeft er last van?
of last van gehad , wat kun je eraan doen behalve operatief laten verwijderen.

iemand in mijn familie heeft er erg last van

graag jullie ervaringen

xxxxx

27-09-2010, 00:28


Oeh sneu!!! Ik heb gehoord dat het door witbrood komt? Ik heb er zelf gelukkig nooit last van gehad maar je kan aambeienzalf proberen?

27-09-2010, 00:33
me ma meskina gebuikte altijd zalfjes nu nog steeds, knoflook en ijsklontjes.

27-09-2010, 00:34
iemand in de familie 'yeah right'

Hbiba gewoon naar de apotheek/huisarts en je krijgt een zalfje mee. Na een paar x opsmeren zal het minder pijn doen. En lekker veel vezels eten.

27-09-2010, 01:13



Citaat door verhaalmaakster:
iemand in de familie 'yeah right'

Hbiba gewoon naar de apotheek/huisarts en je krijgt een zalfje mee. Na een paar x opsmeren zal het minder pijn doen. En lekker veel vezels eten.


Wat maakt het nou uit of ze wel of niet eerlijk is?



@TS zijn het inwendige of uitwendige aambeien?

Aambeien door wit brood? Ik dacht altijd dat je aambaaien kan krijgen door hard en/of verkeerd te persen.

27-09-2010, 01:19
aambeien krijg je door harde ontlasting enof persen

27-09-2010, 01:21
Ik heb er jaren last van gehad. Uiteindelijk is het vanzelf weg gegaan..
Je moet zorgen dat je ontlasting altijd soepel is, door veel vezels te eten bijvoorbeeld..
Het is verschrikkelijk en de pijn is elke keer om te huilen, maar AlHamdoulilah..

27-09-2010, 09:45
Verhaalmaakster: wallah ik heb het zelf niet het is echt iemand uit mijn familie, en als ik het wel zou hebben zou ik me er echt niet om schamen , je kan er toch niks aan doen!

overige dames bedankt voor jullie reactie,

ik had ook gehoord dat het door te hard persen komt, maar zalf helpt niet echt diegene heeft het al geprobeerd , en als je ze operatief laat verwijderen ? heeft iemand hier ervaring mee ???

27-09-2010, 10:01
oh dat is zo erg!

knoflook in warme olijfolie doen en dan inbrengen dat schijnt te helpen
sperti en therenal zetpillen zouden ook helpen
gevarieerd eten en ervoor zorgen dat de ontlasting dunner wordt
bijv s ochtends op lege maag sinasappelsap drinken en veel vezels

verder veeeeel lopen

oh ja wat ook nog schijnt te helpen is een ijscompres tegen het anale streek houden, dan schijnen ze verslinken

27-09-2010, 10:02

Citaat door TemsoenT:
Verhaalmaakster: wallah ik heb het zelf niet het is echt iemand uit mijn familie, en als ik het wel zou hebben zou ik me er echt niet om schamen , je kan er toch niks aan doen!

overige dames bedankt voor jullie reactie,

ik had ook gehoord dat het door te hard persen komt, maar zalf helpt niet echt diegene heeft het al geprobeerd , en als je ze operatief laat verwijderen ? heeft iemand hier ervaring mee ???



geen ervaring, maar schijnt heeeeeeeeeeeeeeeel pijnlijk te zijn
dus beter proberen te genezen, laat die persoon onderstaande proberen
vooral dat van knoflook en ijscompres en veel lopen

btw komt niet alleen door hard persen, kan ook komen door diarree

27-09-2010, 10:03
Ik heb ze gekregen tijdens de bevalling, had er daarna veel last van meer dan de hechtingen. Heb zalf gekocht en het verdween als zon voor de sneeuw. Maar bij mijn vriendin staken ze teveel naar buiten en konden niet meer terug dus is ze ervoor geopereerd, doet nog steeds pijn bij haar ondanks operatie.

27-09-2010, 10:03
iedereen heeft aambeien, alleen bij sommige komen ze naar buiten door harde ontlasting, persgedrag,
je kunt ze voorkomen door veel evzelrijk voedsel te eten, genoeg te drinken, en niet persen tijdens de daad zelf.
je kunt ze operatief verwijderen, dan worden ze met touwetje vastgeknoopt en sterven ze af, ga naar je dokter en laat je eens goed informeren. hier op marokko.nl zul je geen correcte info krijgen,
en ga geen knoflook of gekke dingen gebruiken.

27-09-2010, 10:08



Citaat door sousia12:
iedereen heeft aambeien, alleen bij sommige komen ze naar buiten door harde ontlasting, persgedrag,
je kunt ze voorkomen door veel evzelrijk voedsel te eten, genoeg te drinken, en niet persen tijdens de daad zelf.
je kunt ze operatief verwijderen, dan worden ze met touwetje vastgeknoopt en sterven ze af, ga naar je dokter en laat je eens goed informeren. hier op marokko.nl zul je geen correcte info krijgen,
en ga geen knoflook of gekke dingen gebruiken.


geen knoflook of gekke dingen?
ik zou maar eens surfen op de werking van knoflook

en ik spreek hier uit ervaring!
dus ja, ik heb er een maand gelopen, kon niet zitten en niet liggen
alleen huilen zo erg was het op een gegeven moment
toen ben ik naar de huisartsenpost gegaan
die vertelde dat ik geopereerd moest worden
ik ging naar huis
heb ijscompres 1 dag gebruikt en 2 keer knoflook
volgende dag naar me eigen huisarts om een verwijzing te halen
en er zaten geen aambeien meer!!!
wel een fissuur helaas
maar aambeien waren weg
dus ja leg me maar eens uit?!
en ja die fissuur was ook pijnlijk, maar ik kreeg een zalf waarin oa lanoline, vaseline en lidocaine inzaten
een paar weken was ie ook weg en met zalf voelde ik geen pijn meer

bij mij was het doordat ik vaak diarree heb, doordat ik geen galblaas meer heb

gayr

27-09-2010, 10:15
Wat je ook kunt proberen zijn tabletten: Daflon.

Ik had er na mijn bevalling ook erg last van en had allerlei zalfjes geprobeerd maa geen effect.
Met daflon was ik er binnen een week er vanaf

27-09-2010, 11:08

Citaat door Umm-Uthmaan:
geen knoflook of gekke dingen?
ik zou maar eens surfen op de werking van knoflook

en ik spreek hier uit ervaring!
dus ja, ik heb er een maand gelopen, kon niet zitten en niet liggen
alleen huilen zo erg was het op een gegeven moment
toen ben ik naar de huisartsenpost gegaan
die vertelde dat ik geopereerd moest worden
ik ging naar huis
heb ijscompres 1 dag gebruikt en 2 keer knoflook
volgende dag naar me eigen huisarts om een verwijzing te halen
en er zaten geen aambeien meer!!!
wel een fissuur helaas
maar aambeien waren weg
dus ja leg me maar eens uit?!
en ja die fissuur was ook pijnlijk, maar ik kreeg een zalf waarin oa lanoline, vaseline en lidocaine inzaten
een paar weken was ie ook weg en met zalf voelde ik geen pijn meer

bij mij was het doordat ik vaak diarree heb, doordat ik geen galblaas meer heb

gayr

wat jou heeft verholpen hoeft niet voor een ander te gelden,
sommige gaan van alles proberen en wordt hun kwaal alleen maar erger.
misschien heeft zij wel een ergere vorm dan jij, en als ze gaat experimenteren dan dat het misloopt.
en bij jou zijn ze niet weggegaan , maar weer erin gestopt, door die knoflook. zoals ik al eerder zei, iedereen heeft aambeien alleen komen ze niet bij iedereen naar buiten, de volgende keer dat jij weer aan de diarree zit( 7achek voor de woorden) , zullen ze terug verschijnen .
ik adviseer haar toch om naar de dokter te gaan, die weet meer over het menselijk lichaam dan ons. of jij moet een dokter zijn?? dan heb ik heb ik nix gezegd, maar vraag dan of ze even bij jou langs komt. dan kun je beter de diagnose stellen.

Pagina's : [1] 2