Bekijk volle/desktop versie : **De GROTE HADJ TOPIC***



26-09-2010, 17:44
Hadj staat inshaAllah weer voor de deur!

Komt allen hier en plaats alles wat met hadj te maken heeft hier; van tips, tot ervaringen, tot wat neem je mee, tot hoe je je voorbereid!



Djazaaki Allahoegairan!!!

26-09-2010, 19:07


..................?

01-10-2010, 22:26
Nou niet allemaal tegelijk. Ben ik de enige die insha Allah op hadj gaat uit Nederland en Belgie ofzo ?

Laat ik maar beginnen met een paar tips:

Bereid van tevoren je dua's voor!
Maak een lijst met alle dua's die je wilt doen en voor wie je dua wilt doen, op de dag van Arafat. Je kan ze gewoon in het Nederlands doen. Dus goed nadenken wat je Allah swt allemaal wil vragen.

02-10-2010, 01:34
Ik heb een tip voor je.

Als u naar Medina Munawwarah gaat, zult u langs Jannatul Baqi gaan.

Bij Jannatul Baqi zijn de graven van de vrome Sahabah te vinden.


Zie hier hoe Jannatul Baqi eruit zag voor de komst van de wahabieten:





En dit is Jannatul Baqi na de komst van de wahabieten:



Wahabieten claimen dat ze selefies zijn en beweren dat ze liefde koesteren voor de vrome Sahabah. Als je liefde hebt voor de Sahabahs dan zal je nooit en dan ook NOOIT hun graven met de grond gelijk maken.

De wahabieten hebben de graven gesloopt onder het mom van: 'Mensen aanbaden hun graven.'

Wahabieten zien met respect staan voor een graf van een geeerde dienaar van Allah als een aanbidding. Als ik met respect voor jouw moeders graf ga staan, ga je je moeders graf slopen of ga je mij weghalen???

Als u daar bent, probeer geen ruzie te maken met de wahabieten/antropomorfisten. Als je kijkt naar het geschiedenis van de wahabieten, dan zie je dat hun Sheikh Ul Islaam samen met de britten tegen het Osmaanse Rijk vocht. Het Osmaanse Rijk was de Islamitische Rijk die de Ummah eeuwen lang heeft verdedigd. Hun Sheikh Ul Islaam heeft samen met de Kuffaar tegen dit Islamitische Rijk gestreden en hebben het uiteindelijk kapot kunnen maken. Sinds de val van het Osmaanse Rijk, kennen de Islamitische landen geen rust meer. Zo zie je dat er massamoorden van moslims plaatsvinden.

De wahabieten zien de strijd die hun Sheikh Ul Islaam samen met de Kuffaar (Britten) tegen het Osmaanse Rijk voerde, als een Djihaad.

Het zal dus geen wonder zijn dat de wahabieten de overgrote Ummah verketteren.

Trouwens, wahabieten/antropomorfisten geloven dat Allah lichaamsdelen heeft, dat Allah zit (en ja, in de letterlijke betekenis), dat Allah elke avond naar beneden daalt.

02-10-2010, 13:53


Schei uit met je onzin

02-10-2010, 14:41
@hakam. Overal waar ik je reacties tegenkom, zie ik dat je het hebt over wahabieten etc. Yek labas?

03-10-2010, 13:29
Deze topic gaat over hadj. Maar blijkbaar vindt niemand dat een boeiend onderwerp, jammer.

03-10-2010, 14:38

Citaat door hakam:
Ik heb een tip voor je.

Als u naar Medina Munawwarah gaat, zult u langs Jannatul Baqi gaan.

Bij Jannatul Baqi zijn de graven van de vrome Sahabah te vinden.


Zie hier hoe Jannatul Baqi eruit zag voor de komst van de wahabieten:





En dit is Jannatul Baqi na de komst van de wahabieten:



Wahabieten claimen dat ze selefies zijn en beweren dat ze liefde koesteren voor de vrome Sahabah. Als je liefde hebt voor de Sahabahs dan zal je nooit en dan ook NOOIT hun graven met de grond gelijk maken.

De wahabieten hebben de graven gesloopt onder het mom van: 'Mensen aanbaden hun graven.'

Wahabieten zien met respect staan voor een graf van een geeerde dienaar van Allah als een aanbidding. Als ik met respect voor jouw moeders graf ga staan, ga je je moeders graf slopen of ga je mij weghalen???

Als u daar bent, probeer geen ruzie te maken met de wahabieten/antropomorfisten. Als je kijkt naar het geschiedenis van de wahabieten, dan zie je dat hun Sheikh Ul Islaam samen met de britten tegen het Osmaanse Rijk vocht. Het Osmaanse Rijk was de Islamitische Rijk die de Ummah eeuwen lang heeft verdedigd. Hun Sheikh Ul Islaam heeft samen met de Kuffaar tegen dit Islamitische Rijk gestreden en hebben het uiteindelijk kapot kunnen maken. Sinds de val van het Osmaanse Rijk, kennen de Islamitische landen geen rust meer. Zo zie je dat er massamoorden van moslims plaatsvinden.

De wahabieten zien de strijd die hun Sheikh Ul Islaam samen met de Kuffaar (Britten) tegen het Osmaanse Rijk voerde, als een Djihaad.

Het zal dus geen wonder zijn dat de wahabieten de overgrote Ummah verketteren.

Trouwens, wahabieten/antropomorfisten geloven dat Allah lichaamsdelen heeft, dat Allah zit (en ja, in de letterlijke betekenis), dat Allah elke avond naar beneden daalt.

O wat word ik misselijk van jou zeg!!!Bah ga een boek lezen ofzo

03-10-2010, 14:46

Citaat door Raha:
Deze topic gaat over hadj. Maar blijkbaar vindt niemand dat een boeiend onderwerp, jammer.

Beste zuster het zeker een zeer belangrijk onderwerp.
Ik ga InshaAllah ook en mijn tip is gewoon thuis veel lezen erover de ad3iyas leren die je moet zeggen de soewar leren die je moet gebruiken schaf de dvd aan over de ritueelen van Hadj en umrah.
Doe dua voor de moslims,voor je familie en je geliefdes.Laat het gewoon op je afkomen en InshaAllah zal je slagen.
Voor nu wens ik je alvast een hadj mabroer.
De beloning van een geaccepteerde hadj is niks anders dan het paradijs.
Wasalaam

06-10-2010, 12:50

Citaat door riffia1982:
Beste zuster het zeker een zeer belangrijk onderwerp.
Ik ga InshaAllah ook en mijn tip is gewoon thuis veel lezen erover de ad3iyas leren die je moet zeggen de soewar leren die je moet gebruiken schaf de dvd aan over de ritueelen van Hadj en umrah.Doe dua voor de moslims,voor je familie en je geliefdes.Laat het gewoon op je afkomen en InshaAllah zal je slagen.
Voor nu wens ik je alvast een hadj mabroer.
De beloning van een geaccepteerde hadj is niks anders dan het paradijs.
Wasalaam



Waar kan je die kopen?

06-10-2010, 13:13

Citaat door safia_m:
Waar kan je die kopen?

De dvd schaf je aan bij de eerste de beste Islamitische winkel.
Woon je in Amsterdam dan kan je terecht bij Islamitischewinkeltje moutahadjieba(ofzo iets)het is bij Burgemeester de vlughtlaan.
5 euro koste het heeel intressant.

06-10-2010, 20:31

Citaat door riffia1982:
De dvd schaf je aan bij de eerste de beste Islamitische winkel.
Woon je in Amsterdam dan kan je terecht bij Islamitischewinkeltje moutahadjieba(ofzo iets)het is bij Burgemeester de vlughtlaan.
5 euro koste het heeel intressant.



Barakallahoe fieki.