Bekijk volle/desktop versie : Achterdocht.



26-09-2010, 01:52
Wàt een vloek, zeg. Een vloek waar ik mee....bevloekt ben (Ofzo? Anyhow, je snapt het wel.)

Ik heb echt issues met vertrouwen. Some say it's a good thing, some say it's not. I'm still not sure. Anyway, ik doe het niet. Amper.
Wanneer iemand me iets verteld heb ik altijd het gevoel dat het niet waar is, ik moet alles dubbel checken, ik heb altijd het gevoel dat er tegen me gelogen word of dat er in mn rug gestoken gaat worden. Dat is dus gewoonweg niet oké. Of dan geloof ik het de ene dag en krijg ik twijfels de andere dag. Gestoord, he? Ik zeg het eerlijk. Sometimes I think I'm bipolar.

Ik heb het gevoel alsof ik me altijd op the worst case scenario moet voorbereiden, simply because it's always been this way. Vroeger, telkens wanneer ik me op iets verheugde ging het gewoon keihard mis. Nu nog steeds, maar nu kan ik nooit echt het gevoel hebben dat alles goed komt. Ik heb altijd twijfels, altijd bedenkingen, altijd achterdocht.

Wie nog?

26-09-2010, 01:54


Een slecht eigenschap.

26-09-2010, 01:56
Ya think? (lame imitation of Hannah Montana)

Ik weet het. Slechtste eigenschap evah.

26-09-2010, 01:58
IK betrap mezelf er ook wel eens op...What to do?

26-09-2010, 01:59



Citaat door DikkeDame3:
IK betrap mezelf er ook wel eens op...What to do?

Dit is omdat jullie zwak zijn en/of te veel hebben meegemaakt.

26-09-2010, 02:05

Citaat door karim_be:
Dit is omdat jullie zwak zijn en/of te veel hebben meegemaakt.




Wie zal het zeggen hé? Het gaat ook helemaal niet om zwakte volgens mij. Integendeel. Sommige situaties maken je sterk&hard, ook tegen jezelf.

26-09-2010, 02:06

Citaat door karim_be:
Dit is omdat jullie zwak zijn en/of te veel hebben meegemaakt.



Nah, geen van beide.

26-09-2010, 02:10
Die achterdocht is nergens voor nodig, elweswes?
Je kan proberen anderen op hun woord te geloven zoals jij wilt dat mensen jou op jouw woord geloven, wanneer je die gedachtes krijgt kan je ze beheersen en jezelf tegen spreken en het goede denken.
Hopelijk kom je er uit sterkte.

26-09-2010, 02:44
waswisou fe sodour a ness

26-09-2010, 02:49
Sommige dingen komen me bekend voor.

26-09-2010, 03:08
Dat is geen achterdocht meer, ben namelijk zelf ook achterdochtig.. Wat jij hebt noemen ze; paranoide.

26-09-2010, 08:24
Ur not alone

26-09-2010, 09:07



Citaat:
..telkens wanneer ik me op iets verheugde ging het gewoon keihard mis. Nu nog steeds, maar nu kan ik nooit echt het gevoel hebben dat alles goed komt.
Ik begrijp het wel, want zo steek ik eigenlijk ook in elkaar. Afentoe probeer ik die gedachte te laten varen, maar dat gaat niet zo gemakkelijk . Ik vind het moeilijk om mijn vertrouwen aan een ander te schenken. Het bovenstaande begrijp ik helemaal.. En wanneer het dan toch misgaat, komt de 'klap' niet zo hard aan, omdat je je er al op had voorbereid met de gedachte dat het misschien niet goed zal komen. Mijn vertrouwen werd en wordt nogal vaak geschonden.. Misschien is dat de reden dat ik zo geworden ben. Anyway, probeer die gedachte los te laten. Want het brengt alleen elweswes met zich mee.