Bekijk volle/desktop versie : hoeveel procent van NL marokkanen zijn DAADwerkelijk praktiserend moslim



25-09-2010, 20:16
hoeveel schat jij? enig idee ? ongeveer ?

hiermee wordt dus bedoelt:

ELKE DAG 5 X Salaat verrichten zoals het hoort.

25-09-2010, 20:38


Assalaamou alaikom,

5 x per dag bidden?? Alleen dat?? We hebben veeeeeel meer dingen(waarmee we begunstigd zijn), die we moeten prakstiseren..

Wanneer is iemand praktiserend?

25-09-2010, 20:43
Wat wordt er verstaan onder praktiserend, ieder heeft hier namelijk een eigen interpretatie van.

25-09-2010, 20:50
Maar goed ik durf hier geen uitspraak over te doen, het lijkt dan haast alsof ik oordeel over de rest.

25-09-2010, 20:56



Citaat door BintMuhammed:
Wat wordt er verstaan onder praktiserend, ieder heeft hier namelijk een eigen interpretatie van.


Na3am, inderdaad..

@ TS, ik neem aan dat je deze topic hebt geopend, omdat je je 'zorgen' maakt om de Ummah, of juist niet.. Allaahoe3alem,

Maar het is voor ons echt moeilijk om in te schatten wie er nou praktiserend is, wie niet. Alleen Allah kan dat weten. Hij is de Alwetende.

25-09-2010, 21:01
Ik ken persoonlijk broeders die geen baard dragen en geen qamis dragen maar ze zijn wel met alle verplichte gebeden aanwezig in de moskee en volgen ook islamtische lessen dus ja lastig.

25-09-2010, 21:28

Citaat door Aboe_Adam:
Ik ken persoonlijk broeders die geen baard dragen en geen qamis dragen maar ze zijn wel met alle verplichte gebeden aanwezig in de moskee en volgen ook islamtische lessen dus ja lastig.


Dat bedoel ik nou..
Er zijn ook zusters/broeders die niet met hun goede daden gaan pronkenen dat liever geheim houden om hun intentie zuiver te houden.

25-09-2010, 21:30

Citaat door Iqrah:
Dat bedoel ik nou..
Er zijn ook zusters/broeders die niet met hun goede daden gaan pronkenen dat liever geheim houden om hun intentie zuiver te houden.


Conclusie we kunnen niet opmaken hoeveel er praktiseren.

25-09-2010, 21:40

Citaat door Aboe_Adam:
Conclusie we kunnen niet opmaken hoeveel er praktiseren.


Juistem.

29-09-2010, 08:59
Als je bid betekent niet dat je praktiserend bent.
Ok, dan ben je alleen praktiserend op dat moment dat je bid.
Maar allahoe a3lam wat daartussen gebeurd.

Voor de meeste moslims is bidden iets normaals net als eten, ook al zijn ze niet praktiserend. Zo zie je dat ze de meest rare dingen doen maar alsnog bidden.

Dat is juist goed (niet dat ze rare dingen doen maar bidden). Er zijn mensen die denken: Ik moet eerst goed worden dan pas bidden. Maar zij leven in een omgekeerde wereld want 1. Het bidden zorgt er juist voor dat we minder zondes plegen (assalaat yanha 3ala alfa7sha wa almoenkar) 2. De kleine zondes die tussen twee gebeden worden gepleegd worden insahallah vergeven.

29-09-2010, 09:05

Citaat door gekkeappie:
Als je bid betekent niet dat je praktiserend bent.
Ok, dan ben je alleen praktiserend op dat moment dat je bid.
Maar allahoe a3lam wat daartussen gebeurd.

Voor de meeste moslims is bidden iets normaals net als eten, ook al zijn ze niet praktiserend. Zo zie je dat ze de meest rare dingen doen maar alsnog bidden.

Dat is juist goed (niet dat ze rare dingen doen maar bidden). Er zijn mensen die denken: Ik moet eerst goed worden dan pas bidden. Maar zij leven in een omgekeerde wereld want 1. Het bidden zorgt er juist voor dat we minder zondes plegen (assalaat yanha 3ala alfa7sha wa almoenkar) 2. De kleine zondes die tussen twee gebeden worden gepleegd worden insahallah vergeven.


mooi gezegd

29-09-2010, 12:50

Citaat door gekkeappie:
Als je bid betekent niet dat je praktiserend bent.
Ok, dan ben je alleen praktiserend op dat moment dat je bid.
Maar allahoe a3lam wat daartussen gebeurd.

Voor de meeste moslims is bidden iets normaals net als eten, ook al zijn ze niet praktiserend. Zo zie je dat ze de meest rare dingen doen maar alsnog bidden.

Dat is juist goed (niet dat ze rare dingen doen maar bidden). Er zijn mensen die denken: Ik moet eerst goed worden dan pas bidden. Maar zij leven in een omgekeerde wereld want 1. Het bidden zorgt er juist voor dat we minder zondes plegen (assalaat yanha 3ala alfa7sha wa almoenkar) 2. De kleine zondes die tussen twee gebeden worden gepleegd worden insahallah vergeven.



salaam alaikoem wr wb


De kleine zondes die tussen twee gebeden worden gepleegd worden insahallah vergeven. heb je hier bewijs/bron van?

29-09-2010, 13:29


aleikoum salaam wa rahmat oe lah wa barakatoehoe.

Er is daar daar een hadith van die iets in dit geest zegt:
Er is geen mens, die als hij zondigt en zich daarna reinigt om te gaan bidden, geen vergeving van zonden zal ontvangen.

Een ander hadith:
De vijf gebeden, de vrijdag tot de vrijdag, de maand Ramadan tot de nieuwe maand Ramadan, maken de zonde die je in de daartussen liggende periode pleegt ongedaan, mits er geen grote zonde is gepleegd. (Muslim)

Verder is het over het algemeen bekend dat goede daden de slechte daden uitwissen, zo kennen we een hadith die zegt dat je een slechte daad door een goede daad moet laten opvolgen (zodat die slechte daad gewist wordt).