Bekijk volle/desktop versie : Hoe behandel je je man binnen de Islam



25-09-2010, 18:20
Ik heb veel gelezen over hoe de man de vrouw moet behandelenn. Maar andersom heb ik niet veel gevonden Wie kan me die info geven!

ALvast bedankt

25-09-2010, 18:46


Respect voor hem en zijn familie en hem gehoorzaam zijn in zaken die Allah tevreden stellen.

dit is beetje globaal.

Er zijn boeken erover, het boek 'de ideale vrouw' als ik het goed heb.

25-09-2010, 18:57

Citaat door Nishanboy:
Respect voor hem en zijn familie en hem gehoorzaam zijn in zaken die Allah tevreden stellen.

dit is beetje globaal.

Er zijn boeken erover, het boek 'de ideale vrouw' als ik het goed heb.

Ah oke bedankt.. Waar kan je dat boek kopen?.. En is het wel makkelijk geschreven of in moeilijk nederlands

25-09-2010, 19:02
De Islam heeft vrouwen rechten gegeven en haar enkele plichten opgelegd. Een van de meest beduidende rechten is die van haar man op haar. De man is jouw Paradijs of jouw Hellevuur; dat wil zeggen, als je hem gehoorzaamt zul je het Paradijs binnentreden en wanneer je hem ongehoorzaamt zul je het Hellevuur binnentreden. De volgende zijn de ahaadith die een vrouw opdragen om haar man te gehoorzamen:



De Profeet (sallalahu aleyhi wa salam) zei: “Wanneer een vrouw haar vijf verplichte dagelijkse gebeden verricht, vast gedurende Ramadan, haar kuisheid bewaakt en haar man gehoorzaamt, mag ze door elke poort die ze maar wil het Paradijs binnentreden.” 9



De Profeet (sallalahu aleyhi wa salam) zei: “Als een vrouw sterft terwijl haar man tevreden met haar was, zal zij het Paradijs binnentreden.” 10



De Profeet (sallalahu aleyhi wa salam) zei: “Als een man zijn vrouw naar zijn bed roept (om geslachtsgemeenschap te hebben) en zij weigert en er voor zorgt dat hij boos gaat slapen, zullen de Engelen haar tot aan de morgen vervloeken.” 11



De Profeet (sallalahu aleyhi wa salam) zei: “Als ik iemand moest opdragen om zichzelf ter aarde te werpen voor iemand anders, dan zou ik een vrouw opdragen om zichzelf ter aarde te werpen voor haar man.”12



Toen de Profeet (sallalahu aleyhi wa salam) werd gevraagd welke vrouw het beste was, antwoordde hij, “Degene die (haar man) tevredenstelt wanneer hij naar haar kijkt, hem gehoorzaamt wanneer hij haar een opdracht geeft, en niet tegen zijn wensen in gaat betreffende haar persoon of bezit door iets te doen wat hij afkeurt.” 13



Voetnoten:

9 Overleverd door ibn Hibban, al-Bazzaar, Imam Ahmed ibn Hanbal, at-Tabarani en al-Baani

10 Overleverd door at-Tirmidhi

11 Overeenstemming onder de geleerden

12 Overleverd door at-Tirmidhi en Ibn Hibban

13 Overleverd door at-Tirmidhi, an-Nasa’I en al-Bayhaqi.



Bron: “Winning the heart of your husband.”

Ibraahim Ibn Saaleh al-Mahmud

25-09-2010, 21:22



Citaat door miss-marocco-:
Ah oke bedankt.. Waar kan je dat boek kopen?.. En is het wel makkelijk geschreven of in moeilijk nederlands



Dat boek is bij de meeste marokkaanse winkeltjes (waar je ook hijaab enz kan kopen) wel te koop. Het is een dik rood boek en is heel makkelijk te lezen.