Bekijk volle/desktop versie : Prachtig wollah, lees dit!!



Pagina's : [1] 2

25-09-2010, 02:02
In één van de overleveringen betreffende de bestraffingen van zondige gelovigen, zei de profeet: "Er kwamen vannacht twee personen bij mij en vroegen mij hen te volgen, zij zeiden tegen mij: "Vertrek met ons." En ik ging met hen. We kwamen bij een man die lag en een andere man die over heen stond met een grote steen in zijn handen die hij op het hoofd van de man gooide, het hoofd verplretterde, de steen rolde om, de man volgde de steen en raapte hem op. Op het moment dat hij terug ging naar de man die lag, was het hoofd weer in zijn normale en gezonde toestand, dus deed hij weer hetzelfde als wat hij de eerste keer gedaan had. Hij (de profeet) zei: "ik zei hen: Glorieus is Allah! Wie zijn dat?" Hij (de profeet) zei: "Zei zeiden: "Vertrek, vertrek."

Dus gingen we door en vonden een man liggend op zijn rug en een andere man (staande) die over hem heen stond met een ijzeren haak. De man begon aan één kant van zijn (Liggende man) gezicht en scheurde het helemaal weg naar achteren toe, zijn neus naar zijn achterkant. Toen ging hij naar de andere kant en deed hetzelfde als wat hij deed met de eerste kant. Op het moment dat hij klaar was met de tweede kant, was de eerste kant weer intact, dus deed hij wat hij al eerder gedaan had. Hij (de profeet) zei: "ik zei: Glorieus is Allah! Wie zijn dat?" Hij (de profeet) zei: "Zij zeiden: "vertrek, vertrek."

Dus gingen we door en kwamen bij een rivier en ik denk dat hij zei: "Het was zo rood als bloed." Er zat een zwemmende man in. Op de kant van de rivier was een man die vele stenen had verzameld. De zwemmenede man zwom zo hard als hij kon. Toen naderde hij de andere die al die stenen verzameld had en opende ver zijn mond zodat hij (staande man) een steen in zijn (zwemmende man) mond gooide. Hij zwom weg en keerde terug naar hem. Elke keer dat hij terugkeerde, openede hij ver zijn mond naar hem (de man die op de rand staat) zodat hij (staande man) een steen in zijn (zwemmende man) mond gooide. Hij (de profeet) zei: "ik zei: Glorieus is Allah! Wie zijn dat?" Hij (de profeet) zei: "Zij zeiden: "vertrek, vertrek."


Dus we gingen door en vonden een afschuwwekkende - of de meest afschuwwekkende - uitziende man die ik ooit had gezien, die een vuur had dat hij voedde en er omheen liep. Hij (de profeet) zei: wat is dat?" Hij (de profeet) zei: "Zij zeiden: "vertrek, vertrek."


Dus gingen we door en kwamen bij een overvloedige weide. In de weide was een lange man wiens hoofd zo hoog in de lucht was, dat ik het niet kon zien. Rondom die man waren kinderen, zoveel had ik er nog nooit gezien. Hij (de profeet) zei: "ik zei: wat is dit?" Hij (de profeet) zei: "Zij zeiden: "vertrek, vertrek."


Dus gingen we door naar een groot weiland. Ik had nog nooit een groter, noch een betere vallei gezien. Hij (de profeet) zei: "Zij zeiden: "Stijg er verder!" Dus ik steeg verder.

Hij (de profeet) zei: "We eindigden bij een stad gebouwd met stenen van goud en zilver. We arriveerden bij de poort van de stad en vroegen toestemming om er naar binnen te gaan en de poort werd voor ons geopend. We gingen naar binnen en werden verwelkomd door mannen met een deel van hun lichaam zo mooi dat je nog nooit gezien hebt en het andere deel was zo afwshuwwekkend dat je nog nooit gezien hebt." Hij (de profeet) zei: "Hen werd gezegd te springen in die rivier." Hij (de prfeet) zei: "Het was een rivier die er dwars door heen stroomde. Zijn water was het puurste wit. Dus zij gingen en sprongen erin. Toen kwamen zij terug, genezen van die lelijkheid en zagen er op hun best uit."

Hij (de profeet) zei: "Zij zeiden: "Dit is het paradijs 'Aden en dat is jou verblijfplaats." Dus ik keek omhoog om een paleis te zien dat zo wit was als een witte wolk. Zij zeiden: "Dit is jouw verblijfplaats." Dus ik zei: "Moge Allah jullie beiden zegenen, laat me naar binnen gaan." Zij zeiden: "Nu niet, maar je zult er naar binnen gaan."

Dus zei ik tegen hen: "Ik heb verbazingwekkende zaken gezien vannacht. Wat is het wat ik gezien heb?" Zij zeiden tegen me: "we zullen het je vertellen. Wat betreft die eerste man wiens hoofd gebroken werd, het is de man die de Qoraan leest maar het afwijst en slaapt tijdens de verplichte gebeden. De man die je zag wiens neus en ogen tot de zijkant van zijn gezicht afgescheurd werden, is de man die zijn huis vroeg in de ochtend verlaat en liegt, een leugen (die zo groot is) dat het de horizon bereikt. De naakte mannen en vrouwen die je gezien hebt in dep laats die lijkt op een oven, zijn de vrouwen en mannen die ontcuht en overspel plegen. De man die je hebt zien zwemmen in de rivier, waarbij stenen in zijn mond werden gegooid, is degene die rente nuttigt. De onaangenaam uitziende man die je gezien hebt bij het vuur, die het voedde en er omheen liep, is Maalek, de beheerder van de hel. De lange man in de weide is Ibraahiem. De kinderen om hem heen zijn de kinderen die stierven op de natuurlijke aangeboren aanleg (d.w.z gestorven zijn vóórdat zij verantwoordelijk werden gesteld voor hun daden, vóór de puberteit)."


In de overlevering van Al-Boerqaani: "Zijn geboren met de natuurlijke aanleg. Sommige moslims zieden: "O prfeet van Allah, wat betreft de kinderen van de polytheisten?" De profeet antwoordde: "Zelfs de kinderen van de polytheisten. Wat betreft de mensen wiens ene helft lelijk is en de andere helft mooi, zij hebben goede daden gemend met slechte daden. Allah heeft hen vergeven." [Overgeleverd door Al-Boekhaarie]

Voor meer, kan men het boek "Een glimp van de Binnenkant van de Hel" lezen.

25-09-2010, 02:21


En jij vindt dit prachtig?

WTF, zieke geest. Dit is afgrijselijk.

25-09-2010, 02:23
Allah swt doet niemand onrecht aan. de mens doet zichzelf onrecht aan door te zondigen, en daar geen berouw voor te tonen terwijl we alle mogelijkheid daarvoor hebben

25-09-2010, 02:29
Alsjeblieft, bekijk die straffen en denk goed na. De meeste mensen zijn nog te barmhartig om zulke erge straffen te geven laat staan God of een engel.

25-09-2010, 09:05


Trouwens , jij schrijft op een zeer slechte manier.
Schrijf gewoon op de manier hoe het echt gebeurt is , jouw schrijfstijl doet me denken aan een goedkoop sprookje en dit past niet in de religieuze context.

25-09-2010, 12:04
Onvoorstelbaar dat men hier in gelooft! ik ben blij dat ik in deze tijd leef en niet 100 jaar geleden, waar men nu de vrijheid heeft om te denken.

25-09-2010, 13:04
spot maar nu het nog kan zou ik zeggen

25-09-2010, 14:05
la ilaha illa Allah

25-09-2010, 14:08

Citaat door Mocro_zine:
la ilaha illa Allah





Je kan het maar gezegd hebben

26-09-2010, 01:38
zij probeert jullie(niet praktiserenden) naar t goede pad te leiden door middel van dit te plaatsen

en wat ze terug krijgt is allemaal onzin en haat en nog eens onzin
eentje lette zelfs op de mannier hoe t geschreve is

baraka'alahoe fik

26-09-2010, 02:08
Naar een overlevering van Mu'ath Ibn Jabal, moge Allah met hem tevreden zijn, heeft de Profeet gezegd: 'Op de dag van de opstanding zal er geen dienaar een stap verder zetten voordat die gevraagd wordt over vier dingen; waar hij zijn leven heeft doorgebracht, wat hij in zijn jeugd uitvoerde, hoe hij zijn geld heeft verdiend en uitgegeven en wat hij met zijn kennis heeft gedaan'.[overgeleverd door Tabarani]

De uitleg van de hadith: De dagen in ons leven zijn kort en onze levensjaren zijn beperkt, daarop volgt de dood, waarover geen twijfel bestaat. Nadat de mensen opgewekt worden vanuit hun begraafplaatsen wordt ieder mens afzonderlijk gevraagd over de dagen in zijn leven en of hij ze deugdzaam of ondeugdzaam heeft doorgebracht. Ook wordt men over zijn actieve levenslustige jeugdjaren ondervraagd en of men zich heeft bezig gehouden met het vergaren van de juiste kennis en het verrichten van deugdzame daden. Wanneer dit het geval is, wordt men beloond, waarna men over zijn geld wordt gevraagd: is het op deugdzame wijze verdiend en uitgegeven aan degene die men lief had en volgens de verplichtingen.

Men wordt ook gevraagd over zijn kennis die men heeft verzameld en of men naar die kennis heeft gehandeld en het volk daarmee heeft bevoordeeld. Er kan namelijk alleen volgens nuttige kennis gehandeld worden om anderen daarmee te bevoordelen. Onze bijdrage is slechts bedoeld om naar Allah's tevredenheid te streven, moge Hij het goedkeuren.


2. Wie vloekt zal niet getuigen op de Dag des Opstanding
Overgeleverd door Abu Ad Darda dat De Profeet zei: Mensen die gewend zijn te vloeken zullen op de dag des Opstanding niet voorspreken en niet getuigen. (Moesliem)

26-09-2010, 02:13
barakAllahoe feek voor het plaatsen

27-09-2010, 00:06


inderdaad zuster

27-09-2010, 12:07

Citaat door yoko:
Trouwens , jij schrijft op een zeer slechte manier.
Schrijf gewoon op de manier hoe het echt gebeurt is , jouw schrijfstijl doet me denken aan een goedkoop sprookje en dit past niet in de religieuze context.



Zuster de tekst die deze broeder heeft geplaatst komt uit het boek "Een glimp van de binnenkant van de Hel", ik raad het jullie allemaal aan!
Het leven is veels te kort om overal te lang bij te staan, dus geliefde broeders en zusters open jullie ogen, alvorens Allaah ‘Azzawadjal ze sluit!!


27-09-2010, 19:12
la ilaha illa Allah

Pagina's : [1] 2