Bekijk volle/desktop versie : Vastenlasten Fifty Fifty betalen.



Pagina's : [1] 2 3 4 5

24-09-2010, 00:20
Hallo getrouwde dames,

Nu kreeg ik laatst een vraag van mn vriendin. ze vroeg me dit.
Z zei Mn man verdient meer dan ik, maar toch betalen we alles fifty fifty. Hoe doen jullie dat.

Ik zie, dat doen wij ook zei ik je bent toch getrouwd in gemeenschap van goederen.

Nu ben ik benieuwd hoe jullie dat doen.

Wie heeft gezegt tegen haar man. ik verdien minder dan jij dus ik betaal niet hetzelfde als jij maar minder anders hou ik minder over op mijn eigen rekening.

groetjessssssss

24-09-2010, 00:25


ladiessssss

24-09-2010, 00:28
wij hebben niet echt jou rekening, mijn rekening.
We betalen alle vasten lasten van de ene rekening en doen boodschappen en andere dingen van de andere rekening

24-09-2010, 00:28
wat van mij is is van hem en andersom. Dis we doen niets fiftyfifty het gaat gewoon op een stapel.

24-09-2010, 00:28


Me man heeft nooit gezegd dat we vastenlasten 50/50 moeten doen. Hij heeft altijd gezegd dat ik me geld voor mezelf moet houden. Maar ik heb besloten om mij geld op te sparen en zijn salaris worden alle vasten lasten mee betalen. We hebben er nooit problemen mee gehad, alhamdoellilah.

24-09-2010, 00:34

Citaat door fatna:
wat van mij is is van hem en andersom. Dis we doen niets fiftyfifty het gaat gewoon op een stapel.



OK maar stel je hebt een gezamelijke rekening en je stort daar allebei laten we zeggen iedere maand. 500 euro op.

van die gezamelijk rekening gaan dan de vaste lasten af en wat er daarop over blijft wordt opgespaart.

Wat je overhoud op jou eigenbankrekening kan je mee doen wat jij wilt.

Als je alles op 1 hoopje gooit hoor je toch vaak van vrouwen dat ze stiekem dingen kopen omat ze niet willen dat hun man weet wat het heeft gekost.

maar wat als je man nou meer verdient dan jij. maar toch storten jullie allebei hetzelfde bedrag op die gezamelijke rekening. is dat dan wel eerlijk voor de vrouw die dan minder verdient.

Wat zouden jullie doen en wat vinden jullie heirvan.

24-09-2010, 00:40
............

24-09-2010, 00:42
ik weet het niet. iedereen is anders. Wij zijn gewoon niet zo. Ik vind dat echt zo hollands.

We voeren samen een huishouden. waarom zou ik het geld voor mezelf willen en waarom zou hij zijn geld apart willen houden van mij?

24-09-2010, 00:47
ik hou mijn geld betaal niet mee met de vaste lasten.
we hebben der tot nu toe geen problemen mee gehad.
hij vraagt geen geld van mijn loon.

groeten

24-09-2010, 00:50

Citaat door fatna:
ik weet het niet. iedereen is anders. Wij zijn gewoon niet zo. Ik vind dat echt zo hollands.

We voeren samen een huishouden. waarom zou ik het geld voor mezelf willen en waarom zou hij zijn geld apart willen houden van mij?



Ik vindt dat fijner voor mezelf.
Op de gezamelijke rekening heb je het geld voor jullie samen. voor boodschappen, hypotheek, nieuwe bank, nieuwe tv. etc

dat geld is ook een soort van spaar rekening, want daar kom je niet aan als je bijvoorbeeld kleren voor jezelf gaat kopen. dus de luxe dingen. of als je gaat winkelen of als je uit eten gaat met vriendinnen. Dat geld is alleen voor de vaste lasten en voor om te sparen meer niet.

Het geld dat over blijft op je eigen rekening is dan van jou en kan je mee doen wat je wilt zonder rekening te hoeven houden met je man of dat het te duur is of dat hij het misschien niet goed vindt dat je zo een dure tas hebt gekocht.

dat hoor ik z ovaak dat vrouwen gaan shoppen maar dan mag de man niet weten wat alles gekost heeft anders hebben ze thuis bonje. ahah


24-09-2010, 00:52
fifty fifty is tenminste eerlyk hé

niet elke werkgever zal jou hetzelfde loon storten als van u man

myn man betaald meestal de vaste lasten huur verzekering ; van my word niks verwacht maar toch wil ik zelf de andere kleine rekeningen betalen zoals elektriciteit internet water doktersbezoekje etc.

24-09-2010, 00:53

Citaat door soraya86:
ik hou mijn geld betaal niet mee met de vaste lasten.
we hebben der tot nu toe geen problemen mee gehad.
hij vraagt geen geld van mijn loon.

groeten



Betaalt hij alles ook de boodchappen. nieuwe tv, huur, alles. dat is toch niet eerlijk. werk je fulltime of parttime.

Als je heel weinig verdient dan kan ik het begrijpen maar ik vindt als de vrouw ook gewoon een goee baan heeft. en goed verdient. dan kan het best 50/50.

24-09-2010, 00:55



Citaat door StreetChic:
fifty fifty is tenminste eerlyk hé

niet elke werkgever zal jou hetzelfde loon storten als van u man

myn man betaald meestal de vaste lasten huur verzekering ; van my word niks verwacht maar toch wil ik zelf de andere kleine rekeningen betalen zoals elektriciteit internet water doktersbezoekje etc.


haha ja dat kan ook niet. maar je hoort toch vaak dat daar discussies en ruzies over zijn.

vooral als er 1 rekening is dan hoor ik echt vaak dat vrouwen stiekem dingen gaan kopen omdat de man neit mag weten wat het heeft gekost enzovoor.

24-09-2010, 01:09
Jullie moeten aanvoelen of 1 rekening lukt voor jullie of niet ; by my weet ik dat het NIET zou lukken want als myn geld op is dan is het ook op ; ik kan het niet verdragen by hem dan geld te vragen dus doe het ook nooit maar als je 1 rekening hebt dan blyf je alles maar opmaken & als je het dan nog stiekem moet doen is dat al helemaal niet goed



Citaat door Mra-d-razel:
haha ja dat kan ook niet. maar je hoort toch vaak dat daar discussies en ruzies over zijn.

vooral als er 1 rekening is dan hoor ik echt vaak dat vrouwen stiekem dingen gaan kopen omdat de man neit mag weten wat het heeft gekost enzovoor.

24-09-2010, 01:15
Meiden jullie maken me bang!
Ik heb nog 3 maanden te gaan voordat we definitief in 1 huis gaan wonen moet ik dan meteen een huid houd rekening openen?
hij ziet me al aankomen!


"schat, we doen het wel 50/50" Is toch niet gezond! Hij is toch de man!

Pagina's : [1] 2 3 4 5