Bekijk volle/desktop versie : realiteit van het huwelijk



23-09-2010, 19:54
Salam oe aleikoem sissies,


Een tijdje terug zat ik met een groep jonge dames aan tafel en toen kwamen wij bij het onderwerp huwelijk aan.
Een aantal van ons waren ongetrouwd en stelde ook wat vragen over hoe het is om getrouwd te zijn.
Nou.. het is dus heel anders dan ik mij altijd had voorgesteld.

Namens de single lady's (of toekomstige getrouwde) wil ik de getrouwde onder ons vragen om tips en/of ervaringen te delen.

Ik zal er met eentje beginnen die ik dus van meerder sisters had gehoord:

1. Het is heel belangrijk dat jij jouw man het gevoel geeft dat hij ' de man' is en hem dus respecteert. (alhoewel je hem af en toe als een klein kind beschouwd).

23-09-2010, 20:00


ben ongetrouwd dus lees gewoon mee

23-09-2010, 20:01
he lady's laat even weten als je geïnteresseerd bent anders

23-09-2010, 20:04
niet als een klein kind beschouwen maar wel in de zin door dat jy hem het gevoel geeft dat hy de verantwoordelyke is de broek aan heeft ; gaat hy je ook gehoorzamen ; dus eigenlyk ligt hy dan aan je voeten & doet hy alles voor jou met het idee dat hy hier de broek aan heeft

dat is écht geen misbruik

23-09-2010, 20:05


Hem laten voelen dat hij 'de man' is. Hoe bedoel je? Ik vindt dat men niet moet spreken over 'de man' thuis, 'dus diegene die het woord thuis heeft'. Maar ik vindt dat 'WIJ' beide het woord thuis moeten hebben. Beide hebben we onze meningen en beide moeten ze gerespecteerd worden.

23-09-2010, 20:06

Citaat door StreetChic:
niet als een klein kind beschouwen maar wel in de zin door dat jy hem het gevoel geeft dat hy de verantwoordelyke is de broek aan heeft ; gaat hy je ook gehoorzamen ; dus eigenlyk ligt hy dan aan je voeten & doet hy alles voor jou met het idee dat hy hier de broek aan heeft

dat is écht geen misbruik

Ik zou dat dus echt niet kunnen. Elke x hem gelijk geven en in me achterhoofd houden van: 'Ja volhouden verhaalmaakster strax krijg je zin niet'

23-09-2010, 20:23
Elkaar respecteren, naar elkaars wensen luisteren, elkaar waarderen, dan komt alles goed!

23-09-2010, 20:26
respect voor elkaar hebben, als dat er niet is lijkt het me moeilijk een goede relatie met elkaar te hebben.

net zo als je respect voor je ouders heb en hij voor zijn ouders zo een respect moet er ook zijn tussen jullie.

23-09-2010, 20:28
Hem het gevoel geven dat hij de man is? Mijn man is stoer en zeker genoeg om te weten dat hij mannelijk genoeg is.
Ik verzorg hem, geef hem liefde en we doen ons best elkaar te begrijpen. Hij geeft mij het gevoel dat ik sexy ben, hij beschermt mij en geeft me alle liefde die ik nodig heb.

Hierdoor is hij de MAN en ik ZIJN VROUW, in huis.

Respect uit zich in ons taalgebruik en ons liefhebbende omgang!

23-09-2010, 20:30
Zo erg is het ook weer niet ; het kost my geen moeite dus is er ook geen sprake van volhouden ; ik streel maar al te graag zyn ego zo houd hy ook meer rekening met myn gevoelens & wensen ; ik zie het nut er niet van in myn grote mond te gebruiken ; dat zorgt alleen maar voor ruzie



Citaat door verhaalmaakster:
Ik zou dat dus echt niet kunnen. Elke x hem gelijk geven en in me achterhoofd houden van: 'Ja volhouden verhaalmaakster strax krijg je zin niet'

23-09-2010, 20:33

Citaat door StreetChic:
Zo erg is het ook weer niet ; het kost my geen moeite dus is er ook geen sprake van volhouden ; ik streel maar al te graag zyn ego zo houd hy ook meer rekening met myn gevoelens & wensen ; ik zie het nut er niet van in myn grote mond te gebruiken ; dat zorgt alleen maar voor ruzie

Het is maar waar je van houdt

23-09-2010, 20:46
wat vind jy er dan van?



Citaat door verhaalmaakster:
Het is maar waar je van houdt

23-09-2010, 20:54


ongetrouwd en lees ook mee

23-09-2010, 20:59

Citaat door StreetChic:
wat vind jy er dan van?

Ik ook nie van slijmen bij me man. Ik kan het gewoon niet...
Ik streeeeel nooit zijn ego, dat kan ik ook niet. Als we een discussie hebben of een meningsverschil dan probeer ik altijd gelijk te krijgen

23-09-2010, 21:08

Citaat door verhaalmaakster:
Hem laten voelen dat hij 'de man' is. Hoe bedoel je? Ik vindt dat men niet moet spreken over 'de man' thuis, 'dus diegene die het woord thuis heeft'. Maar ik vindt dat 'WIJ' beide het woord thuis moeten hebben. Beide hebben we onze meningen en beide moeten ze gerespecteerd worden.


Ja er moet natuurlijk zeker sprake zijn van respect van beide kanten.
Ik denk dat jij je vraag beter aan de getrouwde onder ons kunt vragen want dat is iets wat mij is verteld (im single).
Misschien dat ik het verkeerd uitleg, i dunno

p.s. thx voor de reactie ik lees gewoon ondertussen mee hoor