Bekijk volle/desktop versie : Ten einde raad



23-09-2010, 19:37
Salaam broeders en zusters,

Zoals de titel luidt ben ik ten einde raad. Mijn man liegt letterlijk om alles. Elke dag wordt ik gecronfonteerd met een leugen. Als ik hem erop aanspreek zegt hij dat het goed komt en het nooit meer zal doen. De volgende dag doet hij het weer. Ik ben mentaal ziek geworden. Ik moet 10000 keer nadenken of de informatie die ik krijg van hem wel geloofwaardig is of niet.
Ik vertrouw hem niet meer en geloof niet meer in hem. We zijn bijna twee jaar getrouwd en heb al een aantal keren gedreigd met de scheiding en dan belooft hij dat hij het nooit meer zal doen met zoveel gesnotter en tranen.
Hij zweert dan alles en iedereen bij elkaar dat ik hem weer een kans geef.

Wie maakt dit mee en wat moet ik hiermee?

23-09-2010, 19:41


Als hij het weer doet, moet je eisen dat hij in therapie gaat. Want blijkbaar gaat het vanzelf bij hem en kan hij dit gedrag niet zelf stoppen, en jij zal dat al helemaal niet kunnen.

23-09-2010, 19:58

Citaat door jasmin18:
Salaam broeders en zusters,

Zoals de titel luidt ben ik ten einde raad. Mijn man liegt letterlijk om alles. Elke dag wordt ik gecronfonteerd met een leugen. Als ik hem erop aanspreek zegt hij dat het goed komt en het nooit meer zal doen. De volgende dag doet hij het weer. Ik ben mentaal ziek geworden. Ik moet 10000 keer nadenken of de informatie die ik krijg van hem wel geloofwaardig is of niet.
Ik vertrouw hem niet meer en geloof niet meer in hem. We zijn bijna twee jaar getrouwd en heb al een aantal keren gedreigd met de scheiding en dan belooft hij dat hij het nooit meer zal doen met zoveel gesnotter en tranen.
Hij zweert dan alles en iedereen bij elkaar dat ik hem weer een kans geef.

Wie maakt dit mee en wat moet ik hiermee?



Salam meid,

Wat liegt hij dan bij elkaar??

23-09-2010, 20:04
Ik heb net weer ruzie gemaakt met hem. Ik moet echt letterlijk elke dag mijn hart vastpakken. Geloof me hij liegt om alles zelfs dingen die ik met mijn eigen ogen gezien heb. Eerst ontkent hij het maar daarna biegt hij het op.

Ik heb net gezegd dat ik hier een eind aan maak en zoals gewoonlijk gesnotter en gehuil. Hij stelde voor om in therapie te gaan. Maar eerlijk weet ik het echt niet meer. Ik heb er geen vertrouwen in dat een therapeut hem beter kan maken

23-09-2010, 20:05


Het moeilijkste is dat hij echt een lieve en aardige man is. Hij behandeld mij met respect en liefde. Het is echt alleen dat ene ding. Daar kan ik gewoon niet meer leven.

23-09-2010, 20:08

Citaat door jasmin18:
Het moeilijkste is dat hij echt een lieve en aardige man is. Hij behandeld mij met respect en liefde. Het is echt alleen dat ene ding. Daar kan ik gewoon niet meer leven.



Ik hij geen pathalogische leugenaar?
Die geloven soms zelf in hun leugens he..

23-09-2010, 20:08

Citaat door jasmin18:
Ik heb net weer ruzie gemaakt met hem. Ik moet echt letterlijk elke dag mijn hart vastpakken. Geloof me hij liegt om alles zelfs dingen die ik met mijn eigen ogen gezien heb. Eerst ontkent hij het maar daarna biegt hij het op.

Ik heb net gezegd dat ik hier een eind aan maak en zoals gewoonlijk gesnotter en gehuil. Hij stelde voor om in therapie te gaan. Maar eerlijk weet ik het echt niet meer. Ik heb er geen vertrouwen in dat een therapeut hem beter kan maken



Heb je nog andere opties dan? Of wil je het gewoon nu gelijk opgeven?
Geef het een kans, niemand kan een ander veranderen..en therapeut helpt een mens zichzelf te veranderen. Hij zal tijd kosten maar als het werkt dan is het t toch waard? Misschien is hij een pathologische leugenaar, dat is een psychische ziekte, dan is het jouw taak als zijn echtgenote om hem te steunen bij de genezing hiervan... Je hoeft jezelf niet weg te cijferen maar probeer er een balans tussen te vinden.

23-09-2010, 20:29
Hoe zou je dit anders moeten noemen als het geen pathalogische leugenaar is.
Wat zou eventueel een optie kunnen zijn? Ik kan niets anders bedenken. Hij is net weer geweest en bleef zeggen dat hij in therapie wilt gaan en niet wilt scheiden.

23-09-2010, 20:33
Bid jouw man?

23-09-2010, 20:37

Citaat door Jawhara24:
Bid jouw man?



ja mijn man bid

23-09-2010, 20:48

Citaat door jasmin18:
ja mijn man bid


Laat hem rokia verrichten en kijk of het resultaten boekt. Je geeft namelijk aan dat het een aardige en lieve man is, alleen de leugens zijn natuurlijk super irritant. Niet opgeven, maar probeer beide te zoeken naar oplossingen.

Succes ermee!

23-09-2010, 21:08

Citaat door jallou:
meid laat hem met therapie gaan. probeer het op zijnminst.
mocht dat niet lukken dan weet jij dat je alles heb geprobeerd.
dan je later ook geen spijt krijgen!!
Allah 3nek!


Shoukran meid!
Ik denk dat een therapie ook me laatste hoop zal zijn. Want ik merk dat ik er ook niet gezonder van wordt.

23-09-2010, 21:09



Citaat door Jawhara24:
Laat hem rokia verrichten en kijk of het resultaten boekt. Je geeft namelijk aan dat het een aardige en lieve man is, alleen de leugens zijn natuurlijk super irritant. Niet opgeven, maar probeer beide te zoeken naar oplossingen.

Succes ermee!


Hoe moet dat verricht worden. Moeten we het zelf doen of door een imam (fqih). Want als het door een fqih moet dan heeft dat ook geen zin want dat hebben we ook al geprobeerd