Bekijk volle/desktop versie : (((( welke moeders hebben ervaring met daltononderwijs))))

Pagina's : [1] 2

23-09-2010, 16:51
Wij willen graag ons dochtertje op een daltonschool plaatsen omdat we denken dat dit wel bij haar past. Zij loopt nu met heel veel zaken al verder dan haar leeftijdgenootjes. Maar aan de andere kant denk ik weer ze is te jong om nu al te denken dat ze zo ver blijft lopen en straks is een daltonschool teveel gevraagd. En moet een kind niet gewoon kind blijven en gewoon naar een reguliere basisschool gaan

Wie heeft ervaring met dit soort onderwijs

23-09-2010, 17:23

Als ze de daltononderwijs niet aankan kan ze toch terug naar de normale onderwijs?
Proberen kan geen kwaad

23-09-2010, 17:37

Citaat door verhaalmaakster:
Als ze de daltononderwijs niet aankan kan ze toch terug naar de normale onderwijs?
Proberen kan geen kwaad

Ja klopt dat zei mijn man ook al, maar wil het liefst niet haar van een school halen waar ze gewend us en vriendjes heeft gemaakt etc.

Ik dacht voor ik haar inschrijf kijken of er ervarenowders zijn op het gebied van dalton.

23-09-2010, 17:57
Dalton onderwijs is echt niet moeilijk. Zat er vroeger ook op, en mijn broertjes zitten er ook op. Als je dochtertje echt zo is, dan moet je haar daar plaatsen.

23-09-2010, 19:35

wat is dat daltononderwijs?

23-09-2010, 22:41

Citaat door Islammydeen:
Dalton onderwijs is echt niet moeilijk. Zat er vroeger ook op, en mijn broertjes zitten er ook op. Als je dochtertje echt zo is, dan moet je haar daar plaatsen.

En hoe heb jij het ervaren? Werkten julli
ook met dagtaken en weektsken en wat gebeurde er als je je dagtaak niet afkreeg?

23-09-2010, 22:44

Citaat door bidawia27:
wat is dat daltononderwijs?

Daar leren kinderen zelfstandig te werken en verantwoordelijkheid te nemen voor diens taakjes het voordeel is als een kind sneller is dat het door ksn gaan met haar of zijn eigen planning en niet verveeld om zich heen kijkt omdat het kinc moet wachten tot de rest klaar is

23-09-2010, 22:44

Citaat door Loeppi:
En hoe heb jij het ervaren? Werkten julli
ook met dagtaken en weektsken en wat gebeurde er als je je dagtaak niet afkreeg?

Nou, mijn broertjes krijgen weektaken. Kinderen die niet zo goed kunnen omgaan met weektaken krijgen dagtaken. Je moet dat alles in 1 dag af hebben. Kinderen die zelfstandiger zijn krijgen een weektaak. Ze mogen zelf kiezen wat ze willen maken, elke maandag krijg je een nieuwe week/dag taak. En vrijdag moet alles af zijn. Als het niet af is, zit je wat langer op school. (Bij mijn broertjes dan ) En als het niet af is, maak je het die week daar op af.

Valt hartstikke mee.

23-09-2010, 22:55

Citaat door Islammydeen:
Nou, mijn broertjes krijgen weektaken. Kinderen die niet zo goed kunnen omgaan met weektaken krijgen dagtaken. Je moet dat alles in 1 dag af hebben. Kinderen die zelfstandiger zijn krijgen een weektaak. Ze mogen zelf kiezen wat ze willen maken, elke maandag krijg je een nieuwe week/dag taak. En vrijdag moet alles af zijn. Als het niet af is, zit je wat langer op school. (Bij mijn broertjes dan ) En als het niet af is, maak je het die week daar op af.

Valt hartstikke mee.
Goed om te weten ga ik vragen of zd dan wat langer op school blijven heb in oktober een afspraak en ben al eenvragenlijst aan het makendeze komt erop thanks

23-09-2010, 22:59
Dalton is niet voor 'sneller/slimmer' kinderen. Zij sturen veel op zelfstandigheid. Als jouw kind dat aankan moet je het doen. En anders moet je met haar huidige leerkracht gaan praten over differentiëren. Dat zij jouw kind meer uitdaging gaat bieden. Zijn ze verplicht

23-09-2010, 23:19

Citaat door Roedaina:
Dalton is niet voor 'sneller/slimmer' kinderen. Zij sturen veel op zelfstandigheid. Als jouw kind dat aankan moet je het doen. En anders moet je met haar huidige leerkracht gaan praten over differentiëren. Dat zij jouw kind meer uitdaging gaat bieden. Zijn ze verplicht
Dat bedoel ik ook niet alleen wij de ouders en de crèche zien bepaalde zaken bij haar waardoor het zonde zou kunnenzijn om haar op een reguliere basisschool te plaatsen. Zijnzeop een reguliere basisschool ook verplicht om eventueel meer uitdaging te bieden

25-09-2010, 12:24

Citaat door Loeppi:
Dat bedoel ik ook niet alleen wij de ouders en de crèche zien bepaalde zaken bij haar waardoor het zonde zou kunnenzijn om haar op een reguliere basisschool te plaatsen. Zijnzeop een reguliere basisschool ook verplicht om eventueel meer uitdaging te bieden

Ook zij. Scholen zijn nu allemaal bezig met cursussen volgen over handelingsgericht werken en groephandelingsplannen schrijven. Wil je goed onderwijs bieden dan moet je sowieso differentieren. Ga het eens navragen, wat zij je kind kunnen bieden en ook welke rol jij daarin kan hebben?

27-09-2010, 08:34

Citaat door Roedaina:
Ook zij. Scholen zijn nu allemaal bezig met cursussen volgen over handelingsgericht werken en groephandelingsplannen schrijven. Wil je goed onderwijs bieden dan moet je sowieso differentieren. Ga het eens navragen, wat zij je kind kunnen bieden en ook welke rol jij daarin kan hebben?

D ik heb inmiddels diverse afspraken staan en vragenijst ligt klaar

27-09-2010, 08:49
Mijn neefjes hebben ook gewoon dag en weektaken en die zitten op een normale school....

dat is toch een beetje standaard geworden?

01-10-2010, 20:28

Citaat door Nysha:
Mijn neefjes hebben ook gewoon dag en weektaken en die zitten op een normale school....

dat is toch een beetje standaard geworden?

Is dat zo? We hebben twee reguliere scholen bezocht en daar werken zeniet zo

Pagina's : [1] 2