Bekijk volle/desktop versie : dringend op zoek naar vissalades voor feest



23-09-2010, 11:33
Salaam Aleikom,

Ik ben opzoek naar vissalades voor een gelegenheid waarbij 90 personen worden verwacht... dat zou beteken 9 borden waar 10 personen van kunnen smullen. Ik heb al verschillende topics gezien waar zo een salade wordt aangeboden maar nog niet dat gene wat ik zoek. Ik ben op zoek naar een vissalade die ik ooit eerder heb gegeten bij buurvrouw in de vorm van een vis echt heel mooi versierd en ook echt heerlijk. Alle borden waren die dag leeg.

Wie o wie kan me hierbij helpen. Kijk uit naar de reacties en alvast bedankt voor alle moeite.

Met vriendelijke groet,

elhoceima00

23-09-2010, 15:55


Recept is van zahira




Ingrediënten:
2 kilo aardappelen
2 blikjes zalm in olie
200 gram zalmsnippers
1 pakje gerookte zalm
1/2 pot cornichons
300 gram jumbo garnalen (rose)
4 grote wortels
mayonaise
room
ketchup






Bereidingswijze:
Kook de aardappel en pureer deze en laat afkoelen.
Kook de wortels beetgaar en laat afkoelen.
Mix in de keuken machine de cornichons fijn en daarna de wortels.
Doe dit in een kom en voeg daarbij de zalm snippers,zalm uit blik, garnalen en aardappel purree toe.
Maak een rose dressing van een paar eetlepels mayonaise, room en ketchup.
Doe hier een snufje zout bij en meng dit door de salade.
Maak een vis vorm en versier met heel dun geschaafde komkommer.
Maak van de gerookte zalm de vinnen.
Snijd 2 repen rode parika en maak daar lippen van.
Neem een olijfje en maak daar het oog van.

Een heerlijke salade!!

23-09-2010, 15:57
Luxe Vissalade:



Bereid de aardappelsalade zoals je dat gewend bent. Ik doe 2 kilo aardappelen(8 pers.) koken en in kleine blokjes of schijfjes snijden (zout niet vergeten), doe er mayonaise bij en snipper er een uitje bij, hak wat peterselie en/of qasboer fijn. Doe voor een extra smaakje als je dat lekker vind tonijn erbij en/of wat yoghurtdressing. Maak het zoals jij het lekker vindt!

Je maakt een dienblad op door wat sla aan de zijkanten te leggen, maak een vorm van een vis van de aardappelen en garneer het zoals jij dat wil hebben. Zoals je ziet heb ik voor de schubben garnaaltjes gebruikt (2 bakjes) staart en bek is van surimi en rondom de vis heen heb ik komkommerschijven, eieren en gebakken gamba's gebruikt (voor de smaak bak ik de gambas in een uitje en qasboer geraspt en wat zout in een beetje zonnebloemolie in een koekepan)

Het oog wil ook wat en je gasten zullen heeerlijk genieten !!! Succes!

Recept is van Insaan.

23-09-2010, 20:02
Cateringelafrahgouda.nl
Neem Daar Eens Contact Mee Op!
Heb Je Zelf Een Idee Van Wat Je Wilt Vertel Het Ons En Wij Maken Het Klaar Hoe De Klant Het Wilt.
Beslama

23-09-2010, 21:29


je kan ook gerookte forel van de aldi of lidl op een schaal zetten en versieren met heel fijn gesneden ajuin