Bekijk volle/desktop versie : What to do?



21-09-2010, 22:09
Zoals een aantal leden weten, ben ik druk aan het solliciteren voor een baan.
Op hbo niveau heb ik helaas niet zoveel succes, maar ik heb voor andere functies gesolliciteerd.

Ik had vorige week een gesprek en die ging redelijk, aangezien het meer op een overhoring leek. Mevrouwtje zou me bellen, als ze haar keuze had gemaakt.

Vandaag werd ik gebeld, maar het ging om een functie als een invalkracht. Ik dacht beter dan niks, dus ik heb morgen een afspraak met die mevrouw.

Maar 3 uur later kreeg ik een mail, dat ik uitgenodigd werd en dit was wel een full time dienstverband, maaaaaaaar er wordt wel aangegeven dat het om een zwangerschapsverlof gaat.
Word ik er dan uitgeknikkerd, zodra die mevrouw weer aan de slag gaat?

Wat moet ik doen, aangezien ik morgen aangenomen kan worden en ik ook volgende week een sollicitatiegesprek heb?

Zo belt er niemand en zo bellen ze ineens allemaal.

Hoe kan ik het morgen netjes overbrengen, aangezien ik vandaag best enthousiast klonk.

Mijn dank is groot dames.

21-09-2010, 22:13


Zijn er nog behulpzame ladies aanwezig?

21-09-2010, 22:18
Tja, wat wil jezelf?
Als je zien dat je als invalkracht goed doet, willen ze je misschien wel een vastcontract aanbieden voor een nog betere functie?
-geldt ook voor je tweede keuze: kan zijn dat ze je willen houden ook als die vrouw terugkomt.
lastig! waar voel jij meer voor?

21-09-2010, 22:20
De ene is dus als invalkracht (ene week bijv wel dan 3 weken niks?) en de andere vanwege zwangerschap?
Als het om zwangerschapsverlof gaat heb je kans dat je weer weg moet als dat vrouwtje terugkomt. Aan de andere kant kan ze misschien denken, ik neem ontslag, ik geniet van mn kind Maar iig je bent wel 4 maanden voorzien van een fulltime baan. Ondertussen kan je verder solliciteren voor als die vier maanden ophouden, je hebt iig een inkomen.
Snap nu even niet precies waar 't gesprek van morgen voor is..

21-09-2010, 22:21



Citaat door Samira222:
Tja, wat wil jezelf?
Als je zien dat je als invalkracht goed doet, willen ze je misschien wel een vastcontract aanbieden voor een nog betere functie? (spreek uit ervaring:hihi).
-geldt ook voor je tweede keuze: kan zijn dat ze je willen houden ook als die vrouw terugkomt.
lastig! waar voel jij meer voor?



Ik weet het niet, want het is gewoon 1 organisatie en de functies verschillen niet eens.
Ik wil juist full time werken en ik heb eigenlijk niks aan een paar uurtjes in de week snap je?

21-09-2010, 22:25

Citaat door Peyton:
De ene is dus als invalkracht (ene week bijv wel dan 3 weken niks?) en de andere vanwege zwangerschap?
Als het om zwangerschapsverlof gaat heb je kans dat je weer weg moet als dat vrouwtje terugkomt. Aan de andere kant kan ze misschien denken, ik neem ontslag, ik geniet van mn kind Maar iig je bent wel 4 maanden voorzien van een fulltime baan. Ondertussen kan je verder solliciteren voor als die vier maanden ophouden, je hebt iig een inkomen.
Snap nu even niet precies waar 't gesprek van morgen voor is..


Juist! Dus ik vul dan een aantal gaten op, indien dit nodig is. Maar of ik er veel aan heb....Allah oe 3alem!
Maar morgen heb ik het gesprek over die inval gedoe.
Welke zou jij nemen dan? Want in mijn ogen is die zwangerschapsverlof toch aantrekkelijker en kan ik de tussentijd iets anders zoeken.

Pfff

21-09-2010, 22:30

Citaat door Rifster:
Ik weet het niet, want het is gewoon 1 organisatie en de functies verschillen niet eens.
Ik wil juist full time werken en ik heb eigenlijk niks aan een paar uurtjes in de week snap je?


Dan zou ik voor die zwangerschapsverlof gaan! wat je ook gaat kiezen; succes ermee!

21-09-2010, 22:30
Wat moet ik morgen tegen die locatiemanager zeggen? Moet ik vermelden, dat ik volgende week ook een sollicitatiegesprek heb?

21-09-2010, 22:31

Citaat door Samira222:
Dan zou ik voor die zwangerschapsverlof gaan! wat je ook gaat kiezen; succes ermee!


Dank je lieverd, maar als ik volgende week niet word aangenomen dan heb ik helemaal niks Wel typisch iets voor mij hoor.

21-09-2010, 22:31

Citaat door Rifster:
Juist! Dus ik vul dan een aantal gaten op, indien dit nodig is. Maar of ik er veel aan heb....Allah oe 3alem!
Maar morgen heb ik het gesprek over die inval gedoe.
Welke zou jij nemen dan? Want in mijn ogen is die zwangerschapsverlof toch aantrekkelijker en kan ik de tussentijd iets anders zoeken.

Pfff


Volgens mij weet jij zelf ook al wat je wilt Aangezien je al zolang aan het solliciteren bent, is het denk ik zaak dat je werkervaring opdoet. Dan staat een fulltime dienstverband van 4 maanden beter op je CV dan een functie als invalkracht, omdat je uiteindelijk als invalkracht weinig verantwoordelijkheid hebt moeten dragen. Maar is het al zeker dat je bent aangenomen bij de functie ter vervanging tijdens het kraamverlof of krijg je daar ook nog een definitieve uitslag van. In het laatste geval zou ik iig het gesprek aangaan voor de positie als invalkracht en dan later toch bedanken als je op de andere functie bent aangenomen. Je moet er dan alleen wel voor zorgen dat er niet teveel tijd tussen zit.

21-09-2010, 22:35

Citaat door Peyton:
Volgens mij weet jij zelf ook al wat je wilt Aangezien je al zolang aan het solliciteren bent, is het denk ik zaak dat je werkervaring opdoet. Dan staat een fulltime dienstverband van 4 maanden beter op je CV dan een functie als invalkracht, omdat je uiteindelijk als invalkracht weinig verantwoordelijkheid hebt moeten dragen. Maar is het al zeker dat je bent aangenomen bij de functie ter vervanging tijdens het kraamverlof of krijg je daar ook nog een definitieve uitslag van. In het laatste geval zou ik iig het gesprek aangaan voor de positie als invalkracht en dan later toch bedanken als je op de andere functie bent aangenomen. Je moet er dan alleen wel voor zorgen dat er niet teveel tijd tussen zit.



Je hebt wel gelijk!
Nee dat is het nou, want ik heb volgende week die sollicitatiegesprek en morgen dus voor die invalwerk. Dus ik kan net zo goed niet aangenomen worden en dan sta ik alsnog met lege handen. Kan ik morgen gewoon aangeven, dat ik volgende week ook een gesprek heb staan?

21-09-2010, 22:47

Citaat door Rifster:
Je hebt wel gelijk!
Nee dat is het nou, want ik heb volgende week die sollicitatiegesprek en morgen dus voor die invalwerk. Dus ik kan net zo goed niet aangenomen worden en dan sta ik alsnog met lege handen. Kan ik morgen gewoon aangeven, dat ik volgende week ook een gesprek heb staan?


Begrijp ik nou goed dat beide functies bij 1 organisatie zijn? Of had je het over de verschillende invalfuncties?
Maar morgen is pas je eerste gesprek voor die invalfunctie toch en voor die andere funcite heb je volgende week je 2de gesprek? Ik zou gewoon het eerste gesprek ingaan alsof het je enige hoop is op een baan. Dan hoor je vanzelf van hun of ze je willen hebben voor een tweede gesprek. Dan heb je intussen je 2de gesprek gehad voor die andere functie en dan weet je of je bent aangenomen en dan bedank je voor de invalfunctie

21-09-2010, 23:25



Citaat door Peyton:
Begrijp ik nou goed dat beide functies bij 1 organisatie zijn? Of had je het over de verschillende invalfuncties?
Maar morgen is pas je eerste gesprek voor die invalfunctie toch en voor die andere funcite heb je volgende week je 2de gesprek? Ik zou gewoon het eerste gesprek ingaan alsof het je enige hoop is op een baan. Dan hoor je vanzelf van hun of ze je willen hebben voor een tweede gesprek. Dan heb je intussen je 2de gesprek gehad voor die andere functie en dan weet je of je bent aangenomen en dan bedank je voor de invalfunctie



Ja beide functies bij 1 organisatie, maar op verschillende vestigingen. Dus ik ga ook 2 verschillende locatie managers spreken.
Maar ik heb nagedacht en ik ga denk ik die gesprek van morgen cancelen. Ik zeg gewoon dat ik bij nader inzien, toch opzoek ga naar meer vastigheid. Eerlijk is eerlijk, wat heb ik nou aan die aantal keren in de zoveel tijd. En als ik volgende week niet word aangenomen...so be it dan. Dan solliciteer ik gewoon verder.

Bedankt voor je advies lieverd en zie jouw hoekje