Bekijk volle/desktop versie : Het kraamhotel..

Pagina's : [1] 2

21-09-2010, 01:29
Welke dames hebben er ervaring mee of hebben zich ervoor ingeschreven?
Ik ben heel benieuwd naar de ervaringen?

21-09-2010, 10:44

Citaat door Classy-:
Welke dames hebben er ervaring mee of hebben zich ervoor ingeschreven?
Ik ben heel benieuwd naar de ervaringen?

hoi classy,

ik heb er geen ervaring mee,mr heb me pas nog ingeschreven.ik wil echt me rust nemen en weet als ik de volgende dag naar huis ga meteen bezoek krijg.

21-09-2010, 10:55
welk kraamhotel?

heb ervaring met rotterdam zuid, ben er drie keer geweest

21-09-2010, 11:03
Ik ben er in 1 geboren

21-09-2010, 12:02

Ideaal. Al je bezoek komt daar langs, zo heb je thuis geen mensen over de vloer. En de zusters in het kraamhotel nemen al het werk over. Zie het als een weekendje weg. Het zal je zeer zeker tot rust brengen.

21-09-2010, 12:30

Citaat door mercedez207:
hoi classy,

ik heb er geen ervaring mee,mr heb me pas nog ingeschreven.ik wil echt me rust nemen en weet als ik de volgende dag naar huis ga meteen bezoek krijg.

Hoi Hoi,

Ja precies, om die reden heb ik mij er ook voor ingeschreven.. hoe lang ben je er van plan te blijven?

21-09-2010, 12:31

Citaat door Yasmina1:
welk kraamhotel?

heb ervaring met rotterdam zuid, ben er drie keer geweest

Ja ik ga inshAllah ook naar die!
Vertel eens in het kort hoe je dagje er daar uit ziet, ga je je vervelen na een paar dagen? Zijn je verwachtingen ook waargemaakt?

21-09-2010, 12:37

Citaat door Hennabankje:
Ideaal. Al je bezoek komt daar langs, zo heb je thuis geen mensen over de vloer. En de zusters in het kraamhotel nemen al het werk over. Zie het als een weekendje weg. Het zal je zeer zeker tot rust brengen.

Ja hoe de kraamverzorgster (tijdens de intake) er gister over sprak dacht ik ook dat is wel lekker zo na je bevalling.
Thuis moet je toch hoe dan ook opstaan als er bezoek is en dat is denk ik het laatste wat ik wil. Ik ga 5 dagen, maar mocht het echt tegenvallen om de 1 of andere reden..dan kan ik het alsnog verminderen naar 3 dagen..

21-09-2010, 12:38

Citaat door Tirra:
Ik ben er in 1 geboren

Nou vertel me ons je ervaring..

21-09-2010, 12:43
ik moet helaas in het ziekenhuis bevallen

21-09-2010, 13:02

Citaat door ahlam-85:
ik moet helaas in het ziekenhuis bevallen

Waarom helaas?
Mijn bevalling vindt inshAllah ook gewoon in het ziekenhuis plaats. Na de bevalling ga ik pas naar het kraamhotel.

21-09-2010, 13:11
hoeveel kost het

21-09-2010, 14:29

Citaat door Zusterke:
hoeveel kost het

Dit staat op de site:

Citaat:
Kosten kraamzorg en kraamzorghotel
De verblijfkosten voor het kraamzorghotel worden door de meeste zorgverzekeraars vergoed. Wel moet u een eigen bijdrage van ⬠3,90 per uur betalen. Heeft u een aanvullende verzekering? Sommige verzekeraars vergoeden dan (deels) ook de eigen bijdrage. Lees daarom goed uw polis door. De kosten voor eventuele maaltijden en de materiaalkosten zijn wel voor uw eigen rekening. U kunt zelf bepalen of u wel of geen maaltijden van het kraamzorghotel gebruikt. De afname van materialen is verplicht.

Kosten eigen bijdrage
Het aantal te factureren uren kraamzorg in het kraamzorghotel wordt als volgt berekend:
Op de aankomstdag tellen alle uren tot 24.00 uur, met een maximum van 8 uur. Op de vertrekdag tellen alle uren vanaf 6:00 uur. Voor de tussenliggende dagen wordt 8 uur zorg in rekening gebracht. Dit betekent dat voor de eigen bijdrage per dag maximaal 8 uur x ⬠3,90 = ⬠31,20 in rekening worden gebracht. Afhankelijk van uw polis kunt u een extra vergoeding ontvangen voor de eigen bijdrage.

Bevallen in het kraamzorghotel
Wanneer u in het kraamzorghotel bevalt, worden bij de aankomstdag maximaal 3 extra zorguren in rekening gebracht. Dit kan betekenen dat in dat geval op deze dag maximaal 11 zorguren in rekening worden gebracht.
Wat betreft de eigen bijdrage komt het totaal bedrag dan op 11 x ⬠3,90 = ⬠42,90. Bij een bevalling betaalt u ook eenmalig een bedrag van ⬠16,20 aan materiaalkosten. De daaropvolgende kraamdagen (met een minimum van 3 nachten) worden vervolgens gefactureerd als hierboven beschreven.

Materiaalkosten

De materiaalkosten bedragen ⬠11,35 per dag. De materiaalkosten voor een bevalling in het kraamzorghotel is eenmalig ⬠16,20.

21-09-2010, 19:52

Citaat door Classy-:
Hoi Hoi,

Ja precies, om die reden heb ik mij er ook voor ingeschreven.. hoe lang ben je er van plan te blijven?

hoi classy,
nou heb t aantal maximale dagen opgenomen 6 tot 8 dagen..ik wil daar zo lang mogelijk blijven.t gaat neit alleen om bezoek,tis een heel omschakeling.ik heb er een kind bij en wil vooral me rust nemen ,dutje doen,kunnen zij het ff van me overnemen.
en als ik eerder naar huis wil omdat ik heimwee heb mag dat.

22-09-2010, 13:06
neem van mij aan, het is echt een aanrader, je komt tot rust, je kan genieten van de kleine en bezoek komt wel langs maar blijft niet lang hangen net als thuis..
Je hoeft geen huishouden te doen.

Kortom, het is goed om daar een paar dagen door te brengen, je hebt het wel nodig na een bevalling.

Ik ga ook bij deze tweede zwangerschap daarheen, ik moet in het ziekenhuis bevallen maar meteen daarna ga ik naar het kraamhotel

Pagina's : [1] 2