Bekijk volle/desktop versie : Systeemherstel help



Pagina's : [1] 2

21-09-2010, 00:39
wie kan me helpe om systeemherstel uit te voeren

Oude Systeem-herstelpunten verwijderen

Mocht je zojuist malware verwijderd hebben, is het aan te raden de oude herstelpunten, waar mogelijk de verwijderde malware nog in zit, te verwijderen en een nieuw en schoon herstelpunt te laten aanmaken:
1. Ga naar Start > rechtsklik op Deze Computer > kies Eigenschappen > klik op tabblad Systeemherstel
2. Zet een vinkje bij Systeemherstel op alle stations uitschakelen.
3. Klik op Toepassen en daarna op OK.
4. Herstart de computer.
5. Voer punt 1 weer uit.
6. Haal het vinkje bij Systeemherstel op alle stations uitschakelen weg.
Systeemherstel is nu leeggemaakt en er is een nieuw herstel-punt gemaakt.

welke moet ik nou klike

21-09-2010, 00:41


Start:
typ in het balkje onderin:
systeemherstel
druk erop.
Kies een vetgedrukte datum voor dat die virus er was, dus zaterdag denk ik.
Vervolgens klik je volgende.
Sluit alle vensters die je open hebt staan.
En wacht totdat je pc is geherstart.

je moet eerst dit doen voordat je bovenstaande kan doen.

21-09-2010, 00:57

Citaat door Mourri:
Start:
typ in het balkje onderin:
systeemherstel
druk erop.
Kies een vetgedrukte datum voor dat die virus er was, dus zaterdag denk ik.
Vervolgens klik je volgende.
Sluit alle vensters die je open hebt staan.
En wacht totdat je pc is geherstart.

je moet eerst dit doen voordat je bovenstaande kan doen.


maar ik weet neit welke ik moet kiezen ik krijg zoveel te zien kijk bij die plaatje walo ik zi egeen zaterdag

21-09-2010, 06:10
Ik zou helemaal geen systeemherstel doen. Dan komen die virussen weer terug die je had verwijderd.
Je moet in systeemherstel 1 nieuw herstelpunt maken van je nu gezonde PC.
Kies: een herstelpunt maken.

Daarna moet je in schijfopruiming alle herstelpunten verwijderen behalve die laatste die je net hebt gemaakt. Dat is heel gemakkelijk:
Open Schijfopruiming door te klikken op de knop Start. Typ Schijfopruiming in het zoekvak en klik vervolgens in de lijst met zoekresultaten op Schijfopruiming.

Klik in de lijst Stations op de harde schijf die je wilt opruimen (C: ) en klik op OK.
Schijfopruiming-->knop Systeembestanden opschonen-->tabblad Meer opties-->onderdeel Systeemherstel en schaduwkopieën-->knop Opruimen.
Groot voordeel hiervan is dat het laatste gezonde herstelpunt wordt behouden en alle andere worden verwijderd.

21-09-2010, 14:34


ik weet het allml niet meer kan je aub plaatsje bijvoegen zodat het makkelijk voor me is

21-09-2010, 15:11

Citaat door Mourri:
Laten we even duidelijk worden.

In die vorige topic heeft die ander lid jou geholpen met je virus te verwijderen.
Klopt dat of heb je nog steeds je virus?

klopt nee heb geen virus meer ik heb nu avg opgezet

maar ik moest ook dese uitvoeren?? volgens jullie dan

21-09-2010, 15:47

Citaat door kokoht_inoe:
klopt nee heb geen virus meer ik heb nu avg opgezet

maar ik moest ook dese uitvoeren?? volgens jullie dan
Het zit eigenlijk zo: een systeemherstel doen betekent dat je je PC naar een vroegere situatie terugzet. En dat moet je dus niet doen.

Wat je wel moet doen is een nieuw herstelpunt maken. Dat doe je zo:
Klikken op de knop Start. Typ Systeemherstel in het zoekvak en klik op Systeemherstel in de lijst met resultaten.‌
Als om het wachtwoord of een bevestiging wordt gevraagd, typ je het wachtwoord of een bevestiging.

Dan kies je: Een herstelpunt maken.

Doe dat maar eerst en vertel maar of het gelukt is.

21-09-2010, 18:38

Citaat door Rongo:
Het zit eigenlijk zo: een systeemherstel doen betekent dat je je PC naar een vroegere situatie terugzet. En dat moet je dus niet doen.

Wat je wel moet doen is een nieuw herstelpunt maken. Dat doe je zo:
Klikken op de knop Start. Typ Systeemherstel in het zoekvak en klik op Systeemherstel in de lijst met resultaten.‌
Als om het wachtwoord of een bevestiging wordt gevraagd, typ je het wachtwoord of een bevestiging.

Dan kies je: Een herstelpunt maken.

Doe dat maar eerst en vertel maar of het gelukt is.

]dese tog

21-09-2010, 20:00
Ja,
Maken->OK.

21-09-2010, 22:03

Citaat door Rongo:
Ja,
Maken->OK.


ja heb ik gedaan staat hertslepunt gemaakt en dan nu

21-09-2010, 23:11
Daarna moet je in schijfopruiming alle herstelpunten verwijderen behalve die laatste die je net hebt gemaakt. Dat is heel gemakkelijk:
Open Schijfopruiming door te klikken op de knop Start. Typ Schijfopruiming in het zoekvak en klik vervolgens in de lijst met zoekresultaten op Schijfopruiming.

Klik in de lijst Stations op de harde schijf die je wilt opruimen (C: ) en klik op OK.
Schijfopruiming-->knop Systeembestanden opschonen-->tabblad Meer opties-->onderdeel Systeemherstel en schaduwkopieën-->knop Opruimen.
Voordeel hiervan is dat het laatste gezonde herstelpunt wordt behouden en alle andere worden verwijderd.

22-09-2010, 00:18

Citaat door Rongo:
Daarna moet je in schijfopruiming alle herstelpunten verwijderen behalve die laatste die je net hebt gemaakt. Dat is heel gemakkelijk:
Open Schijfopruiming door te klikken op de knop Start. Typ Schijfopruiming in het zoekvak en klik vervolgens in de lijst met zoekresultaten op Schijfopruiming.

Klik in de lijst Stations op de harde schijf die je wilt opruimen (C: ) en klik op OK.
Schijfopruiming-->knop Systeembestanden opschonen-->tabblad Meer opties-->onderdeel Systeemherstel en schaduwkopieën-->knop Opruimen.
Voordeel hiervan is dat het laatste gezonde herstelpunt wordt behouden en alle andere worden verwijderd.


en welke van die moet ik doen

22-09-2010, 04:39


Schijfruimte vrijmaken

-->knop Systeembestanden opschonen-->tabblad Meer opties-->onderdeel Systeemherstel en schaduwkopieën-->knop Opruimen.

Het laatste gezonde herstelpunt wordt behouden en alle andere worden verwijderd.

22-09-2010, 17:33

Citaat door Rongo:
Schijfruimte vrijmaken

-->knop Systeembestanden opschonen-->tabblad Meer opties-->onderdeel Systeemherstel en schaduwkopieën-->knop Opruimen.

Het laatste gezonde herstelpunt wordt behouden en alle andere worden verwijderd.

ik heb gedaan ik hoop dat het nu gelukt is chokran voor alles

22-09-2010, 18:28

Citaat door kokoht_inoe:
ik heb gedaan ik hoop dat het nu gelukt is chokran voor alles
Ja, alle sporen van dat virus zijn nu vernietigd.
Ik zou wel minstens eens per maand een scan doen met Malwarebytes (een zeer goede gratis scanner!).
Je weet inmiddels hoe dat moet: Aanzetten->altijd eerst updaten>en dan scannen.

Pagina's : [1] 2