Bekijk volle/desktop versie : Seksuele oerdriften spelen rol bij selectie personeel



26-08-2004, 18:41

Citaat door Nevaeh:
Seksuele oerdriften spelen rol bij selectie personeel

GRONINGEN - Bij de keuze van personeel spelen seksuele oerdriften een grote rol. Vrouwen zullen niet snel een mooie vrouw aannemen, terwijl een knappe kandidate het bij mannen wel ver zal schoppen. Dat blijkt uit promotieonderzoek van psycholoog M. Luxen aan de Rijksuniversiteit Groningen.

In een selectieprocedure maken mannen, in tegenstelling tot hun vrouwelijke collega's, geen onderscheid tussen mooie en lelijke seksegenoten. Bij vrouwen daarentegen spelen jaloezie en gevoelens van bedreiging wel een grote rol. Vrouwen nemen daarom liever een mooie man in dienst, hoewel die voorkeur niet zo sterk is als de voorkeur van mannen voor een mooie vrouw.

In het kader van zijn onderzoek toonde Luxen aan ruim 200 personen, zowel studenten als ervaren managers, foto's van zowel aantrekkelijke als lelijke mensen. Luxen noemt het opvallend dat zelfs ervaren leidinggevenden zich door uiterlijk laten leiden. Hij promoveert 2 september.



En hier was een onderzoek voor nodig?

Om deze conclusie te trekken?

Cc
.

26-08-2004, 18:43


Oerdriften spelen op zich altijd en overal een rol.

Gelukkig ben ik zeer aantrekkelijk

26-08-2004, 18:44
Dat onderzoek was nodig om te promoveren.

26-08-2004, 18:47

Citaat:
Origineel gepost door Sanglier
Jouw scheiding zit nog hoger dan de mijne
Mmm, een mooie kale man is niet lelijk zeg ik altijd maar.....


(zodra er vacartures zijn, zal ik ze hier melden)

26-08-2004, 18:49



Citaat:
Origineel gepost door Sanglier
Jouw scheiding zit nog hoger dan de mijne
Verwar mijn uiterlijk niet met dat van wijlen president Nixon.

En ik doe niet aan scheidingen, ik heb een Italiaans kapsel.

26-08-2004, 19:21

Citaat:
Origineel gepost door rnaj
Mmm, een mooie kale man is niet lelijk zeg ik altijd maar.....


(zodra er vacartures zijn, zal ik ze hier melden)
En dat terwijl je homo bent... .

26-08-2004, 19:36

Citaat:
Origineel gepost door DiabloVerdadero
Wil je ons niet iets vertellen .... over je geaardheid of zo?
Nee, jij?

26-08-2004, 20:37

Citaat:
Origineel gepost door DiabloVerdadero
Jij begint in iedere tread over homo's, komt wat obsesief over. Komt vaker voor bij mensen die op het punt staat uit de kast te komen.
Storend he? Vind ik zelf ook al. Weet je het al van rnaj?

26-08-2004, 21:17

Citaat:
Origineel gepost door Firdous26
Storend he? Vind ik zelf ook al. Weet je het al van rnaj?
Weet jij het al van jezelf? Doe toch niet zo laag joh, huilen over homo topics en elke keer als een homosexueel hier post krijgt hij zijn geaardheid om zijn oren van jou.

Hoe zou jij het vinden als je bij elk bericht wat je hier plaatst om je oren gemept wordt met je religie?

26-08-2004, 21:40
Zo'n onderzoek is op zich wel aardig omdat het poogt hard te maken wat wel al breeduit bekend is. Het laat volgens mij echter veel factoren uit de vergelijking, zoals ethniciteit, opleidingsniveau, sexuele geaardheid, klasse achtergrond, etc. terwijl het toch de suggestie wekt dat sexuele aantrekkingskracht een rol speelt bij sollicitaties, en uit onderzoek ook bekend is dat sexuele aantrekkingskracht door dat soort factoren medebepaald word. Conclusie: het onderzoek zoals het in het kranteberichtje naar voren komt, is nauwelijks van enige wetenschappelijke waarde.

26-08-2004, 22:06

Citaat:
Origineel gepost door Deliana
Weet jij het al van jezelf? Doe toch niet zo laag joh, huilen over homo topics en elke keer als een homosexueel hier post krijgt hij zijn geaardheid om zijn oren van jou.

Hoe zou jij het vinden als je bij elk bericht wat je hier plaatst om je oren gemept wordt met je religie?
Volgens mij vergeet jij even dat jij aan de verkeerde kant van het hek staat. Tsa, als rnaj altijd maar blijft verklaren dat hij homo is en hij vergeet het een keer zie ik aanleiding hem daar op te wijzen. Ik ben jou niet in al mijn postings aan het vertellen dat ik hetero ben en dat ik moslim ben. Stomme vergelijking dus van een heel achterlijk mens.

Uiteindelijk blijk jij het toch net zo irritant te vinden als ik... Reden om te stellen dat we het er over eens zijn dat rnaj hier moet opzouten.

27-08-2004, 06:39

Citaat:
Origineel gepost door Misjmisj
wat heb jij een mooie prachtige naam nevaeh, is het hebreeuws? en hoe spreek ik het uit? xxx miss misjmisj
Hoe je het uitspreekt?
Nou simpel.....couscous.