Bekijk volle/desktop versie : Is het voor een vrouw toegestaan om bijvoorbeeld op m.nl



20-09-2010, 19:04
Vraag:

Is het voor een vrouw toegestaan om:

· Actief te zijn op fora en in dialoog te treden met mannen;

· Grappen te maken met mannen op deze fora;

· Gebruik te maken van emoticons, zoals een smiley;

· Onderling te pm’en (persoonlijk converseren) met mannen ter verduidelijking van sommige kwesties;

· Woorden te gebruik zoals “hahaha”;

Antwoord:

Het is voor een vrouw toegestaan om deel te nemen aan algemene fora, mits de volgende richtlijnen in acht worden genomen:

· Zij neemt alleen deel aan deze fora als dat nodig is. Dit houdt in dat zij haar vraag stelt of onderwerp aankaart en vervolgens weggaat. Zij dient zich alleen hiertoe te beperken, omdat zij zich in beginsel dient te onthouden van het spreken met vreemde mannen en het mengen onder hen.

· Haar taalgebruik en woordkeus dienen geen Fitnah op te wekken, zoals mogelijk is bij het maken van grappen, het gebruiken van zoete woorden of gegiechel zoals “hahahaha”. Ook dient zij geen gebruik te maken van emoticons, zoals smileys. Dit kan namelijk aanleiding zijn voor het opwekken van verwachtingen bij mensen met een ziekte in het hart. Allah zegt (interpretatie van de betekenis):

“O vrouwen van de Profeet, jullie zijn niet als de andere vrouwen, indien jullie vrees kennen. Verzacht jullie stemmen daarom niet, waardoor degene die ziek van hart is in verleiding komt. En zegt het goede.”
(Soerat al-Ahzaab:32)

· Zij dient het mailen en pm’en met mannen te vermijden, ook al gebeurt dit met de intentie om wat te vragen. Dit kan namelijk leiden tot innerlijke gevoelens en Fitnah.

· Het verdient de voorkeur dat de vrouw zich beperkt tot deelname aan vrouwelijke fora, aangezien dit veiliger is voor haar. Deze vrouwelijke fora zijn in overvloed te vinden en hier bevindt zich ook veel goeds in. Is het echter nodig dat een vrouw deelneemt aan deze algemene fora, dan dient zij een gebruikersnaam te kiezen waar niet uit onttrokken kan worden dat zij een vrouw is.

Islamqa.com
BRON: http://www.al-yaqeen.com/nieuw/va/vraag.php?id=880

21-09-2010, 13:42



Citaat door Prachtig..:
Dergelijke forums als marokko.nl zijn gewoon helemaal niet toegestaan omdat het geen islamitische forum is en geen online islam geleerde aanwezig zijn.


en toch zitten we hier allemaal onze tijd te verdoen

21-09-2010, 15:00
Volgens mij is het niet toegestaan er is een mening dat een vrouw niets op een forum te zoeken heeft.

21-09-2010, 23:07

Citaat door Vlotte_Appie:
Volgens mij is het niet toegestaan er is een mening dat een vrouw niets op een forum te zoeken heeft.



maar een man wel? het is altijd maar de vrouw die zich aan de regels moet houden.

22-09-2010, 07:54


Ik vind dat ook raar, hoe zit het met de mannen? En het is zeker niet hetzelfde, want anders was dat wel kenbaar gemaakt. Apart.

22-09-2010, 08:01

Citaat door Gentlemen__:
Dit geldt ook voor de mannen neem ik aan.


Dus m.nl is Haram in uw ogen

22-09-2010, 11:42
Het moet niet gekker worden ...we gaan ons allemaal de gekste vragen stellen...

Voor zover ik het begrijp dient iedereen zich te gedragen aan de basisregels zowel jongen als meisje...

Want wat krijgen we nu internet is in het leven geroepen met alle mogelijkheden van dien...en dan krijgen we de vraag mag je op forums reageren ..nou sorry hoor met alle respect als jij dondersgoed weet dat jij niks verkeerds doet is er niks aan de hand...zodra jij vies gaat praten met een jongeman of jongedame dan ben je degelijk verkeerd bezig ...

Hou het simpel mensen straks in de toekomst wie weet kunnen we in de tijd terug reizen en dan wordt er gevraagd IS EHT HARAM OM MET DE TIJD TERUG TE REIZEN??!?! dit is maar een voorbeeld...

Kortom pas de basis regels toe zoals je in het verleden deed, heden doet en in de toekomst gaat moeten doen.


peace out

22-09-2010, 18:53
Ik dacht dat 'hihihi' gegiechel was.

22-09-2010, 19:01

Citaat door Prachtig..:
Wat voor een vrouw geldt, geldt ook voor een man.


gelijk heb je.
Altijd die uitzonderingen maken voor de dames.

ik ben van de opinie dat als ik een vriendin heb ze net hetzelfde mag doen dan ik. dwz op fora zitten, blijven plakken na het werk, pintjes pakken,...

22-09-2010, 20:26

Citaat:
dat is nu net het vreemde,bizarre,grappige,zielige van bv m.nl
je weet nooit wie je voor je hebt

heb vaak ge-pm-t of gepmt of gepie-emt ( hoe schrijf je zoiets eigenlijk?) met vrouwen die achteraf mannen bleken te zijn.

zo heb je nu eenmaal van die levenloze leden die zowel mannelijke als vrouwelijke profielen aanmaken
blijkbaar teveel vrije tijd


goed gedrag is altijd en overal aangewezen,en dat voor zowel de man als de vrouw

26-09-2010, 14:06

Citaat door Prachtig..:
Dit slaat natuurlijk nergens op. Wegen die naar het verkeerde kunnen leiden moet je vermijden. Dan kan je ook net zo goed stellen om naar een disco te gaan zolang je maar geen alchol drinkt en niet met vrouwen en mannen sjanst en danst..(you get the point??).



let me get you the point zonder aan te vallen

Kijk discotheek kan je neit vergelijken met dit..discotheek is om naar muziek te luisteren (haram) dansen(haram) en rond te snuffelen naar dingen die haram zijn...o.a. drank alcohol en drugs...

ene forum is iets heel anders stel je zit met een islamitische vraag dan kan je die stellen...of met een vraag over huidprobleem of ziektes etc...allerlei dingen die niet met hjaram te maken hebben ...als je gaat pmen met jongens over onzin en probeertcontact te leggen om richting de zondes te gaan of topics aan t openen bent over viezigheid en weet ik t allemaal dan ben je VERKEERD BEZIG...

you got the point