Bekijk volle/desktop versie : Voeding & Gezondheid Blaasonsteking



19-09-2010, 21:31
Dames ik heb zo een pijn aan mijn blaas als ik naar het toilet ga maar ook
als ik gewoon zit.
Elke druppel doet pijn, Ik heb het pas vandaag gekregen.
Moet ik hiervoor perse naar de dokter of kan ik ook gewoon naar de apotheek gaan
Mijn moeder zegt dat ik veel warme thee moet drinken( mansanieja)
als jullie dat kennen.
dat maakt het zuiver. maar het doet ongelofelijk veel pijn


iemand tips! Ohja ik loop ook al met een kruik tussen mijn benen.

19-09-2010, 21:36


Aub dames

19-09-2010, 22:08
meid het beste wat je kunt doen is morgenochtend een plasje (eerste ochtendurine) inleveren bij je huisarts. Die gaan het dan controleren en kan je in de middag een receptje ophalen. Ik adviseerd je verder goed te drinken. Wij hebben een korte urinebuis dus zijn wij vrouwen sneller vatbaar voor een urineweginfectie. Vaak zijn het bacterien van de ontlasting die dan in de urinebuis/blaas terecht komen. Het is belangrijk dat je van voor naar achter veegt na de grote boodschap.

19-09-2010, 22:14
thanks meid..Zal morgen dan maar meteen doen.

20-09-2010, 10:25


Ga naar je huisarts daar test hij je plas en binnen 5 min. weet je of je blaasontsteking hebt, ik kreeg toen een antibiotica kuur van 5 dagen.

Succes want het is zeer pijnlijk

20-09-2010, 11:30

Citaat:
Dames ik heb zo een pijn aan mijn blaas als ik naar het toilet ga maar ook
als ik gewoon zit.
Elke druppel doet pijn, Ik heb het pas vandaag gekregen.
Moet ik hiervoor perse naar de dokter of kan ik ook gewoon naar de apotheek gaan
Mijn moeder zegt dat ik veel warme thee moet drinken( mansanieja)
als jullie dat kennen.
dat maakt het zuiver. maar het doet ongelofelijk veel pijn


iemand tips! Ohja ik loop ook al met een kruik tussen mijn benen.

Citaat:
meid het beste wat je kunt doen is morgenochtend een plasje (eerste ochtendurine) inleveren bij je huisarts. Die gaan het dan controleren en kan je in de middag een receptje ophalen. Ik adviseerd je verder goed te drinken. Wij hebben een korte urinebuis dus zijn wij vrouwen sneller vatbaar voor een urineweginfectie. Vaak zijn het bacterien van de ontlasting die dan in de urinebuis/blaas terecht komen. Het is belangrijk dat je van voor naar achter veegt na de grote boodschap.
Ik zou ook naar de huisarts gaan. Behalve dat ze kunnen zien of er inderdaad een blaasontsteking speelt, kunnen ze de urine ook opsturen naar het lab, waar ze de bacterie kunnen kweken en kijken of het resistent is tegen bepaalde antibiotica.

Ik wist trouwens niet dat een warme kruik tussen de benen hielp! Nooit van gehoord zelfs. Helpt het?
Ik wist wel dat jullie vrouwen een kortere plasbuis hadden - LOL. En dat men de juist kant op moet vegen - LOL.
En veel drinken he. Helpt vitamine C nou juist extra goed? Er was toch zo een bessensap dat goed hielp? blueberry? cranberry? anyone?