Bekijk volle/desktop versie : Chomsky eist vrijheid voor Holocaust-revisionist



Pagina's : [1] 2

18-09-2010, 09:00

Citaat:
In Parijs ondertekende Noam Chomsky een petitie voor de vrijlating van Vincent Reynouard. Deze Franse negationist werd na zijn veroordeling en opsluiting in België vorige maand aan Frankrijk uitgeleverd.

De 81-jarige Joods-Amerikaanse linguïst Noam Chomsky is op wereldtournee en heeft ook Parijs aangedaan. Hij trad er op voor een zaal van 1800 geestdriftige aanhangers.

[...]Chomsky, die bekend staat als radicaal links, komt immers ook op voor de rechten van extreemrechtse gaskamer-ontkenners. Zo verdedigt Chomsky al dertig jaar het recht van Robert Faurisson - (overigens is Faurisson niet extreem-rechts, maar sociaal-democraat) - om te beweren dat de gaskamers van de nazi’s een uitvinding zijn van het internationale zionisme. In zijn boek ‘Mémoire en défense contre ceux qui m’accusent de falsifier l’histoire’ uit 1980 meende Faurisson daarvoor het ultieme wetenschappelijke bewijs te hebben geleverd.
http://knack.rnews.be/nl/actualiteit/nieuws/boeken/nieuws/noam-chomsky-eist-vrijheid-voor-veroordeelde-negationist/article-1194818722226.htm#

18-09-2010, 09:44


op grond waarvan meent hij te kunnen eisen?

18-09-2010, 09:48
Hij wordt negationist genoemd

Proesttttt

Topic titel is:'

Noam Chomsky eist vrijheid voor veroordeelde negationist

18-09-2010, 11:29

Citaat door Simchaja:
Hij wordt negationist genoemd

Proesttttt

Topic titel is:'

Noam Chomsky eist vrijheid voor veroordeelde negationist
Dit artikel is geschreven door een zeer bevooroordeeld persoon.
Er wordt o.a. gesuggereerd dat professor Faurisson extreem-rechts is, terwijl hij een sociaal-democraat is.
Overigens schenken de media erg weinig aandacht aan dit soort slachtoffers van staatscensuur c.q. staatsterreur die volledig indruist tegen de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens uit 1948. Men heeft het liever over Orhan Pamuk of Aung San Suu.


Citaat:
Het officiële beeld van ‘de Holocaust’ kan alleen nog met censuur, politieke chantage, politiek correct extremisme, misleiding en vervolging staande worden gehouden.

De proponenten van de officiële Joodse Holocaust Versie (JHV), staan – als de Inquisitie bij Middeleeuwse Kettervervolging – open discussie en onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek naar hun demoniseringen en beschuldigingen niet toe. Ieder is verplicht integraal in hun JHV te geloven en zich daaraan te onderwerpen, op straffe van vervolging en maatschappelijke vernietiging.
Dat impliceert dat ‘de Holocaust’ geen waardevrije geschiedenis is, geen wetenschap en geen waarheid, maar politiek, ideologie en inderdaad, religie.

Daarom zwijgen Holocaustpromotie en de onderhorige media de revisionistische wetenschap dood, censureren revisionistisch werk, verbranden letterlijk dissidente publicaties en worden revisionisten neergezet als ‘Holocaust-ontkenners’ (Ketters). Argumenten worden niet bestreden, want de politiek correcte nomenclatura durft daarop niet serieus in te gaan omdat zij als verliezers tevoorschijn komen.

Vervolging richt men zich daarom op personen met het Orwelliaanse label ‘Holocaustontkenners’, die onder valse voorwendsels worden gevonnist. Net zoals in de Middeleeuwen, gaat het er niet om de dissidenten te treffen, die zullen hun mening niet veranderen, maar het grote publiek met terreurdreiging weerhouden het dwangmatig opgelegde dogma te bekritiseren. Om die reden zijn de straffen voor de geweldloze Schriftkritiek van revisionisten draconisch hoog.

18-09-2010, 11:31


Yusuf je bent een ziek mannetje. Laat je nakijken.

18-09-2010, 11:34

Citaat door Yusuf13:
http://knack.rnews.be/nl/actualiteit/nieuws/boeken/nieuws/noam-chomsky-eist-vrijheid-voor-veroordeelde-negationist/article-1194818722226.htm#

Noam Chomsky boeken zijn..

18-09-2010, 12:13
goed dat je zelf nadenkt yusuf

18-09-2010, 13:37

Citaat door DEMO:
Noam Chomsky boeken zijn..

Ik vind hem niet zo geweldig als politieke denker. Hij is modieus anti-Amerikaans terwijl hij wel een mooie baan heeft aan de MIT.
Mag van mij maar om hem als een soort guru te zien gaat me tever. Ik heb hem eens een keer meegemaakt toen hij in 2003 in Calcutta sprak voor een grote menigte aanhangers van de Communist Party of India Marxist. Het viel de Indiase commies tegen dat Chomsky niets over India zei en het alleen had over het gevaar van Amerikaanse buitenlandse politiek na 9/11.

18-09-2010, 13:42

Citaat door Yusuf13:
http://knack.rnews.be/nl/actualiteit/nieuws/boeken/nieuws/noam-chomsky-eist-vrijheid-voor-veroordeelde-negationist/article-1194818722226.htm#


Die Faurisson is niet goed wijs, hij heeft al talloze keren het bewijs gekregen dat de gaskamers hebben bestaan, sterker nog, dankzij hem zijn er zelfs nieuwe bewijzen opgedoken die bewijzen dat joden massaal vergast zijn.

Los daarvan heeft Chomsky gelijk, iemand moet het recht hebben de holocaust te ontkennen.

18-09-2010, 13:47

Citaat door THE_WHAT:
Die Faurisson is niet goed wijs, hij heeft al talloze keren het bewijs gekregen dat de gaskamers hebben bestaan, sterker nog, dankzij hem zijn er zelfs nieuwe bewijzen opgedoken die bewijzen dat joden massaal vergast zijn.
Bron?
Bijna alle na-oorlogse gaskamers incl. die van Majdanek, Mauthausen, Dachau e.v.a. zijn in de loop der tijd officieel ontmaskerd als verzinsels. Er zijn er nog maar een paar over en wat Faurisson daarover heeft beweerd is helemaal niet weerlegd. Slechts bestraft.

Citaat:
Los daarvan heeft Chomsky gelijk, iemand moet het recht hebben de holocaust te ontkennen.
Inderdaad, voor gepolitiseerde en gejuridiseerde geschiedschrijving verwijs ik naar de USSR.

18-09-2010, 14:06

Citaat door Yusuf13:
Bron?
Bijna alle na-oorlogse gaskamers incl. die van Majdanek, Mauthausen, Dachau e.v.a. zijn in de loop der tijd officieel ontmaskerd als verzinsels. Er zijn er nog maar een paar over en wat Faurisson daarover heeft beweerd is helemaal niet weerlegd. Slechts bestraft.
Inderdaad, voor gepolitiseerde en gejuridiseerde geschiedschrijving verwijs ik naar de USSR.


google eens op Jean-Claude Pressac, een fransman die door Faurisson op onderzoek werd gestuurd. Hij kwam terug met bewijs van bestelbonnen, firma's aangesteld om crematoria en verbrandingsovens te plaatsen in Auschitz, Buchenwald..Pressac ontdekte offertes, briefwisseling tussen zulke firma's en de SS

18-09-2010, 14:20

Citaat door THE_WHAT:
google eens op Jean-Claude Pressac, een fransman die door Faurisson op onderzoek werd gestuurd. Hij kwam terug met bewijs van bestelbonnen, firma's aangesteld om crematoria en verbrandingsovens te plaatsen in Auschitz, Buchenwald..Pressac ontdekte offertes, briefwisseling tussen zulke firma's en de SS
Die briefwisseling ken ik. Vrijwel alle concentratiekampen hadden crematoria. Dat was de regel, dus ook in al die kampen waarvan officieel vaststaat dat er nooit iemand is vergast.

We hadden het hier over gaskamers, niet over crematoria.

18-09-2010, 14:40



Citaat door Yusuf13:
Die briefwisseling ken ik. Vrijwel alle concentratiekampen hadden crematoria. Dat was de regel, dus ook in al die kampen waarvan officieel vaststaat dat er nooit iemand is vergast.

We hadden het hier over gaskamers, niet over crematoria.


Waarom hadden ze in die dan crematoria nodig? Waarom hadden ze verbrandingsovens nodig waar 1000 lijken in konden?

Pressac vond ook brieven vd SS naar de firma Topf und Söhne, waarin ze vragen kamers luchtdicht te maken. Ook werden verwarmingsinstallaties geplaatst, voor de verdamping van Zyklon B.

18-09-2010, 14:47

Citaat door Yusuf13:
http://knack.rnews.be/nl/actualiteit/nieuws/boeken/nieuws/noam-chomsky-eist-vrijheid-voor-veroordeelde-negationist/article-1194818722226.htm#


Tja, het enige wat de man wil is dat mensen kunnen zeggen wat ze willen.

Hij zegt alleen dat hij vind dat die negationist kan zeggen wat hij wil.

Het wil niet zeggen dat Chomsky het eens is met het geraaskal van de man.

Chomsky zal wat dat betreft wel wat op Voltaire lijken.

Die zei; "Ik verafschuw wat u zegt, maar ik zal uw recht om het te zeggen met mijn leven verdedigen".

18-09-2010, 14:56

Citaat door Yusuf13:
Die briefwisseling ken ik. Vrijwel alle concentratiekampen hadden crematoria. Dat was de regel, dus ook in al die kampen waarvan officieel vaststaat dat er nooit iemand is vergast.

We hadden het hier over gaskamers, niet over crematoria.


Zyklon B is zeker ook een verzinsel?

Pagina's : [1] 2