Bekijk volle/desktop versie : Taekwondo



17-09-2010, 19:01
Wie weet waar je Taekwondo of Karate lessen kunt volgen in Utrecht? Is het ook alleen voor dames of gemixt samen met jongens? Ik vind dat zo een stoere sport ..


17-09-2010, 23:15



Citaat door Rexxxxxxxciia:
Wie weet waar je Taekwondo of Karate lessen kunt volgen in Utrecht? Is het ook alleen voor dames of gemixt samen met jongens? Ik vind dat zo een stoere sport ..


prachtttttsport but i dont know sorry

18-09-2010, 14:40

Citaat door Gizoh18:
prachtttttsport but i dont know sorry

Inderdaad een prachtsport. Het maakt je zelfverzekerder

18-09-2010, 17:22

Citaat door Rexxxxxxxciia:
Inderdaad een prachtsport. Het maakt je zelfverzekerder

nou moet je niet die pestkoppen van vroeger gaan opzoeken om ze n pak slaag te geven.. want dan kom je niet ver met taekwondo

heb je al iets gevonden?

18-09-2010, 18:10



Citaat door Gizoh18:
nou moet je niet die pestkoppen van vroeger gaan opzoeken om ze n pak slaag te geven.. want dan kom je niet ver met taekwondo

heb je al iets gevonden?



Jij bent grappig. Komt goed, ik zoek ze niet op. Ik laat hun in hun waarde. Nee, nog steeds niets. Ik had wel wat gevonden, maar dan krijg je les van een man en het is gemixt.

19-09-2010, 18:25

Citaat door Rexxxxxxxciia:


Jij bent grappig. Komt goed, ik zoek ze niet op. Ik laat hun in hun waarde. Nee, nog steeds niets. Ik had wel wat gevonden, maar dan krijg je les van een man en het is gemixt.

voor zover ik weet zijn er geen verenigingen die meisjes en jongens scheiden.. maar je weet maar nooit dus successss

19-09-2010, 18:47
Ik geef zelf les in Den Haag, ik geef les aan Jeugd van 5 tot 11 jaar en van 11 tot 18 jaar.

Jammer dat je niet hier woont!!!

19-09-2010, 18:49
http://www.youtube.com/watch?v=bjtz8O-xA1M&feature=related

Traptechnieken die worden gebruikt bij Taekwondo wedstrijden

21-09-2010, 19:11

Citaat door Gizoh18:
voor zover ik weet zijn er geen verenigingen die meisjes en jongens scheiden.. maar je weet maar nooit dus successss


Bedankt. Het is inderdaad zo dat bij de meeste verenigingen de meiden en jongens tegenwoordig samen sporten.

Citaat door Tiekeshbila:
Ik geef zelf les in Den Haag, ik geef les aan Jeugd van 5 tot 11 jaar en van 11 tot 18 jaar.

Jammer dat je niet hier woont!!!


Jammer zeg. Maar alsnog, je geeft zeker gemixt les? Hoe bevalt het je? Is het leuk om zelf les te geven?

Citaat door Tiekeshbila:
http://www.youtube.com/watch?v=bjtz8O-xA1M&feature=related

Traptechnieken die worden gebruikt bij Taekwondo wedstrijden


Ik ben echt jaloers op hun. Je zou zeggen dat die trappen alleen in films voorkomen.

21-09-2010, 19:25

Citaat door Rexxxxxxxciia:



Jammer zeg. Maar alsnog, je geeft zeker gemixt les? Hoe bevalt het je? Is het leuk om zelf les te geven?


Ik ben echt jaloers op hun. Je zou zeggen dat die trappen alleen in films voorkomen.



1. Ik geef inderdaad gemixt les! Er is weinig tot geen vraag naar vrouwen met vrouwen en mannen met mannen. Bij taekwondo is de kleding die we dragen ook gewoon wijd en goed bedekt!



Snap daarom ook niet waarom het persee met alleen vrouwen moet gebeuren?

Het bevalt me heel erg goed, ik heb hiervoor zelf les genomen, 10 jaar lang en gevochten op hoogste klasse die je maar kan halen met Taekwondo en dat is A klasse. Ik zat een x aantal jaar in het Nederlandse selectie team.

Zelf les geven is wel leuk! vooral omdat het met kleine kinderen is!! je ziet echt met de dag vooruitgang bij de kleintjes en dat is leuk.

haha dat zou je inderdaad denken ja, dat het alleen in films kan! Mensen staan er versteld van als ze het zien.

21-09-2010, 19:33

Citaat door Tiekeshbila:
1. Ik geef inderdaad gemixt les! Er is weinig tot geen vraag naar vrouwen met vrouwen en mannen met mannen. Bij taekwondo is de kleding die we dragen ook gewoon wijd en goed bedekt!



Snap daarom ook niet waarom het persee met alleen vrouwen moet gebeuren?

Het bevalt me heel erg goed, ik heb hiervoor zelf les genomen, 10 jaar lang en gevochten op hoogste klasse die je maar kan halen met Taekwondo en dat is A klasse. Ik zat een x aantal jaar in het Nederlandse selectie team.

Zelf les geven is wel leuk! vooral omdat het met kleine kinderen is!! je ziet echt met de dag vooruitgang bij de kleintjes en dat is leuk.

haha dat zou je inderdaad denken ja, dat het alleen in films kan! Mensen staan er versteld van als ze het zien.


Bij taekwondo moet je bijvoorbeeld meestal tegen een man vechten. Diegene raakt je dan aan, wat ik mij kan voorstellen. Dat vind ik dus niet zo prettig.

Wat goed zeg! Ja inderdaad, het is leuk om te zien hoe de kleine kinderen vechten.

Ik vind dat filmpje echt goed. Taekwondo is een leuke vechtsport.

08-10-2010, 00:12
taekrosa!
is echt een goeie vereniging

gewoon erop gaan
ik doe er al 11 jaar aan heb geen spijt!

08-10-2010, 11:48


heb teakwondo 6 jaar gedaan.
nu voetballen al 6 jaar ong.

08-10-2010, 11:49
wat heb je gedaan wtf style met hoofdbescherming


of itf?