Bekijk volle/desktop versie : 'Met dank aan God heb ik mijn eerste wedstrijd voor PSV weer gespeeld'



17-09-2010, 15:37
Jonathan Reis vierde donderdagavond zijn definitieve terugkeer bij PSV. De aanvaller, die deze zomer werd teruggehaald en al enkele oefenwedstrijden speelde, maakte als invaller in de wedstrijd tegen Sampdoria zijn officiële rentree in het vlaggenschip van de Eindhovenaren. “Met dank aan God heb ik mijn eerste wedstrijd voor PSV weer gespeeld”, zei Reis na afloop van de 1-1 remise tegen NUSport.

De aanvaller kwam diep in de tweede helft in het veld als vervanger voor Ola Toivonen. “Het waren maar vijf minuutjes, maar ik ben terug. Dit is een overwinning op mezelf”, zei Reis. De aanvaller werd in januari ontslagen door PSV, nadat hij weigerde om zich laten te helpen aan zijn drugsverslaving. Uiteindelijk ging Reis toch aan het werk en in de zomer mocht de Braziliaan, inmiddels weer clean, terugkeren bij PSV.

“De club heeft een project met mij. Ik heb veel getraind en krijg mentale begeleiding. Ik voel me lekker nu, daar ben ik de club dankbaar voor”, legt Reis uit. De spits kreeg bij zijn invalbeurt een staande ovatie van het publiek. “Daar ben ik de aanhang heel dankbaar voor, het was een emotioneel moment.”

Reis weet wat hem nu te doen staat. “Hard werken en veel doelpunten maken. Over twee weken komen mijn vrouw en zoontje definitief over naar Eindhoven. Als zij er zijn, wordt het allemaal nog makkelijker”, zei de aanvaller, die het logisch vond dat zijn rentree even op zich liet wachten: “Ik heb natuurlijk een half jaar niet gespeeld. Het was beter om eerst ritme bij Jong PSV op te doen.”