Bekijk volle/desktop versie : Het tijdperk van 'de linkse elite' loopt ten einde (Thomas von der Dunk)



16-09-2010, 23:02
BRON

Er bestaat reden te over voor linkse oproerkraaierij
Mijnlaatste onschuldige stukje schijnt onder u voor enige opwinding gezorgd te hebben, als ik het goed begrijp.

Zij verschafte mijzelf het onmetelijke genoegen om maan dag aan sluitend op het PVV-advocaatje Hidde ma - die ik er altijd van verdenk door de AIVD voor een persiflage van het groupie-dom rond Geert te zijn inge huurd - in welge teld tien seconden bij de nieuwe omroep van het rechtse esta blish ment, Pow Ned, mijn opinie op het halfslach tige kamikaze-karakter van de Grote Martelaar geven. Nog geen uur nadat mijn stukje online verschenen was, hing een der redacteu ren al aan de lijn. Feind hört mit!

In de nieuwsuitzen ding werd ik door de mij verder onbekende presentator van dit dus duidelijk wat gezapige gezelschap als "linkse oproer kraaier" aangekondigd. Kijk: zo wil ik het hebben. Ik voel mij hogelijk vereerd. Om met Heer Bommel te spreken: "Ik wist niet dat ik het in mij had".

Geuzennaam
Ik overweeg sterk om voor mijn columns deze geuzennaam als pseudo niem aan te nemen, zoals mijn uitgever op de achter flap van al mijn nieuwe publicaties jarenlang de voor weldenkend Nederland niet te overtref fen aanbeveling van de inmiddels van de Volkskrant naar Elsevier afge­voerde VVD-i deol oog Gerry van der List heeft geplaatst: "Koop nooit een boek van Thomas von der Dunk".

Rechts laat thans zijn vertrouwde rookgordijn verwaaien: alle onzin over de 'linkse elite' is voorbij. Links heet weer wat het altijd in de ogen van het rechtse establishment is ge weest: een stel brute oproer kraaiers, dat de keurige cliëntèle van de Hidde ma's dezer wereld schaamte loos belaagt.

De machtsdronkenheid waarmee de coalitie-in-wording nu met de kleinst mogelijke meerderheid de grootst mogelijke minderheid schoffeert - 'rechts likt zijn vingers af' - mist ook op de geestverwante pers zijn uitwerking niet. Amper een week op de buis, is PowNed-verslaggever Rutger Castri cum al kleffe maatjes met onze beoogde premier.

Inlikken
Zelf schijnt hij dit inlikken bij de macht als een erg vernieu wende vorm van verslaggeving te zien. Ingevolge een niet verder dan de eigen puberja ren terugreikend historisch geheugen, wordt hier het wiel van de professio nele onderdanigheid opnieuw uitgevonden. Ik moet hem teleur stellen: wat hij doet is niet nieuw, maar juist zeer oud - het is de oudste vorm van verslaggeving die er bestaat. Er is ook al heel lang een duur woord voor, dat hij vast niet kent, en daarom maar eens googlen moet: byzanti nis me.

Het is een bekend verschijnsel, waarop ik hier al eerder gewezen heb: als gevaarlijke halvegaren meer macht krijgen, worden zij en hun opvattingen ook norma ler gevonden. Waar Wilders in New York alleen maar serieus wordt genomen door de lunatic fringe rondom de paranoïde complotdenk ster Pamela Geller en de analfabete exvi cepresidentskandidate Sarah Palin, geldt hij voor Rutte en Verhagen inmiddels als een achtenswaardig man, met wie men alleen een beetje van inzicht verschilt.

Ook PowNed, immers zélf prat gaand op z'n grote tijdgeestgevoeligheid, voegt zich dus naar NieuwRechts.

Tegen die tijd geest ingaan vergt namelijk het vermogen tot zelfstandige menings vor ming. De meeste mensen missen dat. Zeker ter rechterzijde, waar de eerbied voor autori teiten altijd wat groter is omdat de bestaande orde als onaantast baar geldt. Wie die ter discussie stelt is immers .... een linkse oproerkraaier.

Knetterrechts I
Nu kan het in de hoek van die laatsten straks nog wel best eens gezellig druk worden, als de burger de sociale afbraak die Knetterrechts I voor ons in petto heeft aan den lijve bespeuren gaat. Even achttien miljard bezuinigen met een praatje over 'lastenverlichting' en 'meer macht terug naar de burger' klinkt stoer, maar je maakt er wel de samenleving mee kapot.

Nu het niet bij stoere taal alleen blijven kan, begint men zelfs in het eigen rechtse kamp te sputte­ren. Zoals de NRC dinsdag berichtte: CDA-Kamerleden worstelen al met de te verwachten concrete maat schappelij ke gevolgen van abstracte bezuinigin gen die men zelf even eerder heeft bedacht. En de Haagse VVD-wethouder Sander Dekker, die op 9 juni nog vast bij Ruttes zege zijn rechtse vingers stond af te likken, waarschuwt inmiddels voor het grote snijden dat de coalitie in petto heeft: "Dan kan het onderwijs niet meer worden ontzien en komen er minder tramconducteurs".

Dat komt ervan, als je één grote vorm van geldver spilling, waarvan miljonairs het meeste profiteren, heilig hebt verklaard - U weet welke.

Buikriemen
We zullen de komende maanden veel stichtelijke verhalen horen over de noodzaak om streng te zijn, over de noodzaak van aangehaalde buikrie men voor rond en beneden modaal: weg met de halfzachte verwennerij!

Intussen is zojuist een boek over de DSB-zwendelbank verschenen. Een opmerkelijk detail wil ik u niet onthouden. Zalm zou eerst voor zijn tweedaagse werkweek een ton gaan verdie nen. Een dag nadat dat was overeenge komen, belde hij op met de medede ling dat hij zichzelf "te goed koop" had verkocht, waarna Scheringa Zalms salaris meteen verdubbelde. Zo gaat dat in de rechtse achterkamertjes: daar verwent men elkaar.

Het is dat u het weet, als straks weer de vuilnisophalers staken omdat de nieuwe coalitie twee kwartjes méér uurloon onbetaalbaar acht, Zalms partijgenoot Elias de postbode te duur vindt, u zelf voortaan honderden guldens eigen bijdrage bij de dokter moet dokken, dan wel uw moeder in het verzor gingstehuis voortaan maar één keer per week de douche betalen kan. Daarvoor is geen geld. Maar een ton extra voor Zalm is in een hand omdraai geregeld, waarna een kleine extra belas ting heffing daarover uiteraard als een ondraaglijke vorm van lasten verzwaring geldt.

Dàt is de VVD.
Er bestaat dus reden te over voor linkse oproerkraaierij. Veel meer dan voor de huidige huichelachtige rechtse. Wees gerust: ik ken mijn morele plicht.

16-09-2010, 23:43


Maffiapraktijken..

16-09-2010, 23:58

Citaat door shotgun:
Maffiapraktijken..




Knap dat je het hele stuk in één woord weet samen te vatten!

Laten we ons troosten met de gedachte dat ze nog niet op de stoep bij Trix staan...

17-09-2010, 00:08
wie het laatst lacht lacht het beste!die vuile rechtsen zullen de poten van hun katten gaan op eten ooit!!! geloof me maaR

17-09-2010, 00:09


Niets over Israel deze keer?

De wanhoop stijgt v/d Dunk Junior naar het hoofd...

Een heerlijk stuk derhalve...

17-09-2010, 00:18

Citaat door Bardamu:
Niets over Israel deze keer?

De wanhoop stijgt v/d Dunk Junior naar het hoofd...

Een heerlijk stuk derhalve...


Ik zag hem laatst nog in de Argos in de Warmoesstraat...

Via de facebook vond ik dit, ben benieuwd of ze een vergunning hebben:
http://www.libertiesalliance.org/2010/09/05/european-freedom-initiative-press-release-%E2%80%93-demonstration-in-support-of-freedom-of-speech-planned-for-30-october-at-museumplein-amsterdam-holland/

Ik ga zeker kijken, voor de sensaaasie!

17-09-2010, 00:44

Citaat door Thomas van der dunk:


het halfslach tige kamikaze-karakter van de Grote Martelaar geven.
links een stel brute oproer kraaiers,
De machtsdronkenheid waarmee de coalitie-in-wording nu met de kleinst mogelijke meerderheid de grootst mogelijke minderheid schoffeert - 'rechts likt zijn vingers af' - inlikken bij de macht
als gevaarlijke halvegaren meer macht krijgen, worden zij en hun opvattingen ook norma ler gevonden. Wie die ter discussie stelt is immers .... een linkse oproerkraaier.
Knetterrechts I de sociale afbraak die Knetterrechts I voor ons in petto heeft aan den lijve bespeuren gaat
Intussen is zojuist een boek over de DSB-zwendelbank verschenen. Een opmerkelijk detail wil ik u niet onthouden. Zalm zou eerst voor zijn tweedaagse werkweek een ton gaan verdie nen. Een dag nadat dat was overeenge komen, belde hij op met de medede ling dat hij zichzelf "te goed koop" had verkocht, waarna Scheringa Zalms salaris meteen verdubbelde. Zo gaat dat in de rechtse achterkamertjes: daar verwent men elkaar.

Wees gerust: ik ken mijn morele plicht.


ik ook....Wouter Bos smeet ONNODIG 1 miljard uit de staatskas weg in het Icesave drama, ten gunste van mensen die daar uit winstbejag meer dan 40.000 euros hadden geparkeerd.Voorlopig zit ie ook w.s in 1 of andere riante uitkering huisvader te spelen

Maar voorlopig verdien jij je centjes met mee te lullen in de hypocriete linkse nederlaag-hype met taal die de ware aard verraad. Looserstaal. Modderspuiterij.

Dan wérkte Zalm tenminste nog 2 dagen!!!Voor z'n eigen geld!

Guess dat de jonge Thomas nog nóóit z'n handjes heeft vuilgemaakt! Zo slim is ie ook wel weer
Zolang het plebs maar de subsidie betaalt, waaruit hij z'n centjes casht, dan wil hij wel op hun armzalig lot wijzen.

Type..."profiterende populistiese ophitser".
Werkzaam bij, hoe kán het anders...de VOLKSKRANT.
Probleem; "Vraagt zich nooit af, waarom vuilnismannen de Telegraaf lezen, en nooit de Volkskrant!"
Intelligentie ; Blijkbaar te stom. Preekt voor eigen parochie, en is ijdeltuit genoeg om zich tevreden te stellen, met door gelijkgestemden te worden toegejuicht; uiteraard tegen vergoeding.