Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk Henna



16-09-2010, 21:48
Hallo lieve meiden,

Ik heb een vraag aan degene die verstand hebben van henna want sommige dingen zijn nogal onduidelijk voor mij.
Ik wil voor het eerst henna gaan proberen, maar ik wil wel dat het donkerbruin wordt, ik heb zelf donkerbruin haar en nog nooit mijn haar geverfd.

Maar ik heb ook gehoord van een neutrale henna, die is kleurloos..
Maar geeft het dan wel een gloed of zie je er echt niks van en is het alleen goed voor je haar?

En welke henna adviseren jullie mij om te kopen, en hoeveel daarvan geeft het beste resultaat?
Ik heb er wel wat over gelezen op internet maar overal staat wat anders, ik heb haar tot ongeveer midden van mijn rug.

Ik hoop echt dat jullie mij verder kunnen helpen inshallah

liefs Nadia

16-09-2010, 22:09


ik zou gewoone henna gebruiken geen plonde henna ofso want daar zitten gemische stoffen in en henna geeft meestal een roode gloed in je haren naar mate je het vaker gebruikt wordt het een hele mooie kleur en het is inderdaad heel erg gezond voor je haren. ik heb er zelf ook weinig ervaring mee want ik vind henna vies ruiken ik kan daar niet tegen maar vroeger heeft me moeder vaak henna in me haren gedaan.

16-09-2010, 23:13
Oke dankjewel voor je reactie meid,
ja voor mij is het ook onbekend gebied, en ik wil niet mijn haar verpesten en achteraf spijt krijgen.

Daarom denk ik dat ik mischien het beste kleurloze kan kiezen..
Maar je kunt henna met bepaalde andere natuurlijke producten toch wel meer bruinig laten lijken? Ik heb het ooit gelezen maar ik weet het niet zeker.

16-09-2010, 23:50
Salaam meid,

Hierbij een hennakleurlijst die hier al jarenlang op marokko.nl rondzwerft. Heb er verder geen ervaring mee, dus kan ook niet zeggen of het daadwerkelijk helpt of hoe de kleur zou uitpakken.

Het is in ieder geval goed voor het haar en geeft het als het ware een boost.

Bruine kleur
-10 grote lepels henna
-sap van 1 citroen
-3 lepels van appel cider
-3 lepels van aubergine schil
-nodige hoeveelheid warm water
-meng alles bij elkaar behalve de citroensap en laat het 3 uurtjes wachten en daarna voeg je de citroensap toe en doe je het in je haar, laat het van 1 tot 3 uurtjes in je haar zitten. Afhankelijk van de gewenste kleur.

Bruine/rode kleur
-10 grote lepels henna
-sap van 1 citroen
-3 lepels van appel cider
-2 lepels van arabische koffie
-nodige hoeveelheid warm water
-meng alles bij elkaar behalve de citroensap en laat het 3 uurtjes wachten en daarna voeg je de citroensap toe en doe je het in je haar, laat het van 1 tot 3 uurtjes in je haar zitten. Afhankelijk van de gewenste kleur.

Chocolade kleur
-10 grote lepels henna.
-sap van 1 citroen
-3 lepels van appel cider
-5 lepels cacao poeder
-nodige hoeveelheid warm water
-meng alles bij elkaar behalve de citroensap en laat het 3 uurtjes wachten en daarna voeg je de citroensap toe en doe je het in je haar, laat het van 1 tot 3 uurtjes in je haar zitten. Afhankelijk van de gewenste kleur.

Kastanje kleur
-10 grote lepels henna.
-sap van 1 citroen
-3 lepels van appel cider
-1 glas gekookte water + camile ( alleen het water is nodig)
-nodige hoeveelheid warm water
-meng alles bij elkaar behalve de citroensap en laat het 3 uurtjes wachten en daarna voeg je de citroensap toe en doe je het in je haar, laat het van 1 tot 3 uurtjes in je haar zitten. Afhankelijk van de gewenste kleur.

Rode kleur
-10 grote lepels henna.
-sap van 1 citroen
-3 lepels van appel cider
-1 glas met gekookte water + hibiscus (alleen het water is nodig)
-3 lepels gedrooge granaatappel schillen
-nodige hoeveelheid warm water
-meng alles bij elkaar behalve de citroensap en laat het 3 uurtjes wachten en daarna voeg je de citroensap toe en doe je het in je haar, laat het van 1 tot 3 uurtjes in je haar zitten. Afhankelijk van de gewenste kleur.

Blondekleur
-10 grote lepels henna.
-sap van 2 citroenen
-3 lepels van appel cider
-3 lepels curcuma
-nodige hoeveelheid warm water
-meng alles bij elkaar behalve de citroensap en laat het 3 uurtjes wachten en daarna voeg je de citroensap toe en doe je het in je haar, laat het van 1 tot 3 uurtjes in je haar zitten. Afhankelijk van de gewenste kleur

==============================================

LET OP!!!

xxHoeveelheid water, als nodig is.. Niet te veel en niet te weinig.
xxIn geval van droog haar, wordt de hoeveelheid van de appel cider verminderd naar een lepel en er worden 3 lepels van mais olie toegevoed
xxGebruik 30 a 60 minuten stoom en daarna het haar drogen.
xxBij het wassen van het haar gebruik je slechts water en haarbalsem, de volgende dag kan je je haar wassen met shampoo.
xxVoor het langer behouden van je kleur, kan je in het water dat je gaat gebruiken om alles te mengen, schillen van sinasappelen en citroen doen tot dat het water gekookt is.

Liefs,

Selma