Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren


Bekijk volle/desktop versie : hypotheek aflsuiten om een huis te kopen



LatifaMaroc
15-09-2010, 19:50


vele moslims (marokkanen), ook de marokkanen die zich goed bezig houden met het geloof kopen een huis met het aflsuiten van een hypotheek. wie kan mij hierover een duidelijke antwoord opgeven hoe de Islaam er naar kijkt? of er uitzonderingen zijn? gewoon alles over deze zaak wa shokran

CocoLouis
15-09-2010, 20:15
Heej meid ! Ik heb gehoord dat het haram is, omdat je bij die hypotheek, rente moet betalen. Ik weet niet hoe de anderen hierover denken, dus wacht af. ;)

denkhaag
16-09-2010, 10:55
[QUOTE=LatifaMaroc;87769787]vele moslims (marokkanen), ook de marokkanen die zich goed bezig houden met het geloof kopen een huis met het aflsuiten van een hypotheek. jij geeft an dat vele marokkanen die zich goed bezig houden met het geloof koop een hum met hypotheek. ik wil zeggen dat zich niet goed met zich geloof bezighouden als dat zo was hadden ze nooit een hypotheek genomen, is duidelijk dat rente haram is en een van de grootste zonde is aleikoum a salaam

Ik-ram-je
16-09-2010, 11:33
Dat is toch zo algemeen bekend als dat varkensvlees eten haram is. Ik snap niet dat het nog een discussiepunt is. Gewoon vermijden en klaar.

Twentynine
16-09-2010, 11:45


First: Riba is forbidden in Islam, and it makes no difference to the ruling whether it is among Muslims or between Muslims and others. Loans which stipulate that payments must be made with something extra (i.e., interest) are riba-based loans and there is no doubt that they are haraam. Dealing in them, taking riba or giving it all expose a person to punishment in this world and in the Hereafter. Secondly: Allaah says (interpretation of the meaning): “Those who consume Ribaa will not stand (on the Day of Resurrection) except like the standing of a person beaten by Shaytaan (Satan) leading him to insanity. That is because they say: ‘Trading is only like Ribaa,’ whereas Allaah has permitted trading and forbidden Ribaa. So whosoever receives an admonition from his Lord and stops consuming Ribaa, shall not be punished for the past; his case is for Allaah (to judge); but whoever returns (to Ribaa), such are the dwellers of the Fire — they will abide therein” [al-Baqarah 2:275]

pure_
16-09-2010, 11:52
Je betaalt Riba = Rente = Haram.

cleopatrix
16-09-2010, 13:26
vele moslims (marokkanen), ook de marokkanen die zich goed bezig houden met het geloof kopen een huis met het aflsuiten van een hypotheek. wie kan mij hierover een duidelijke antwoord opgeven hoe de Islaam er naar kijkt? of er uitzonderingen zijn? gewoon alles over deze zaak wa shokran In antwoord op jouw vraag de bijgevoegde info: Ruling on buying a house with riba in a kaafir country: Vraag: I am a married woman. A while ago my husband work circumstances have improved a lot, Alhamdulillah. Instead of thanking Allah for this favour, may Allah correct him, he insists on buying a house by an interest-based mortgage. He says that many scholars have permitted this for who lives in a non-Muslim country. Shall I ask for divorce, or stay with him while the whole sin in on him? Will I be sinful if I intentionally choose an expensive house so that he feels unable to pay big installments and changes his mind? Please do not neglect this question as it is very important. Shall I ask for divorce or what? Please advise me I am very confused as we have a son. Praise be to Allaah. Antwoord: Firstly: It is not permissible to buy a house or anything else by means of riba, whether that is in a Muslim country or non-Muslim country, because of the general meaning of the evidence which forbids riba and curses the one who consumes it and the one who pays it. This is the view of the majority of scholars. The Hanafis are of the view that it is permissible to take riba from non-Muslims in dar al-harb, and that every contract or transaction that benefits a Muslim is valid so long as it is based on mutual consent and does not involve any kind of deceit or treachery. Al-Kasaani said in Badaa’i’ al-Sanaa’i’ (7/132): Based on this, if a Muslim or a dhimmi enters dar al-harb peacefully, and enters into a contract with a non-Muslim or any contract that is invalid according to Islamic rulings, that is permissible according to Abu Haneefah and Muhammad (may Allaah have mercy on them). The same applies if he is a prisoner being held by them or he became Muslim in dar al-harb and did not migrate to join us, and he entered into a contract with a non-Muslim. The basis for their view is that taking riba comes under the heading of consuming wealth, and consuming the wealth of a harbi non-Muslim is permissible. That is because there is no protection for the property of a harbi non-Muslim. So the Muslim may take it provided there is no treachery or betrayal; and if the other party gives his consent there is no betrayal. End quote. Ibn al-Hammaam said in Fath al-Qadeer (7/39): It seems that it is permissible for the Muslim to deal with riba-based transactions provided that it is the Muslim who is going to gain. End quote. See: Tabyeen al-Haqaa’iq (4/97); al-‘Inaayah Sharh al-Hidaayah (7/38); Haashiyat Ibn ‘Aabideen (5/186). It is clear from this that the Hanafis regard it as permissible to take riba from a kaafir who is a harbi – in dar al-harb – because his wealth is basically permissible, so it is permissible to take it with his consent by means of riba. But as for a Muslim paying riba to a kaafir, that is not permissible. Thus it is clear that those who issue fatwas saying that it is permissible for Muslims to pay riba in kaafir lands, based on the Hanafi view, are mistaken. In fact all riba is haraam, and it makes no difference whether it is between two Muslims or between a Muslim and a kaafir. The one who consumes riba and the one who pays it are both issued a stern warning. Allaah says (interpretation of the meaning): “O you who believe! Fear Allaah and give up what remains (due to you) from Ribaa (from now onward) if you are (really) believers. 279. And if you do not do it, then take a notice of war from Allaah and His Messenger but if you repent, you shall have your capital sums. Deal not unjustly (by asking more than your capital sums), and you shall not be dealt with unjustly (by receiving less than your capital sums)” [al-Baqarah 2:278-279] And Muslim (1598) narrated that Jaabir (may Allaah be pleased with him ) said: The Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) cursed the one who consumes riba and the one who pays it, the one who writes it down and the two who witness it, and he said: they are all the same. Ibn Qudaamah (may Allaah have mercy on him) said in al-Mughni (4/47): The prohibition on riba in dar al-harb is the same as the prohibition on riba in dar al-Islam. This is the view of Maalik, al-Awzaa’i, Abu Yoosuf, al-Shaafa’i and Ishaaq. … because Allaah says (interpretation of the meaning): “[Allaah has] forbidden Riba” [al-Baqarah 2:275] “Those who consume Riba will not stand (on the Day of Resurrection) except like the standing of a person beaten by Shaytaan (Satan) leading him to insanity” [al-Baqarah 2:275] “O you who believe! Fear Allaah and give up what remains (due to you) from Ribaa” [al-Baqarah 2:278] And the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “Whoever pays something extra or asks for something extra has engaged in riba.” And there are other ahaadeeth. What is forbidden in dar al-Islam is also forbidden in dar al-harb, such as riba between two Muslims. End quote. Secondly: If your husband insists on dealing in riba, then the sin is on him and that will not harm you so long as you hate his action. Hence you should not ask for a divorce, but you should carry on advising him and warning him against falling into this grave major sin. Remind him that that which is with Allaah is better and more lasting, and that living in rented accommodation, even if the rent is high, is better than owning a house by means of riba. There is nothing wrong with using the trick that you mentioned, of appearing keen to buy an expensive house that he cannot afford to pay the instalments for, so as to divert him from riba. We ask Allaah to help and guide you both, and to enable you to be content, and to divert you from riba, its burden of sin, its worry and its evil consequences. And Allaah knows best. Islam Q&A Wa alaikum assalam

DawaaLive
16-09-2010, 14:13
Het kopen van een huis met rente in een niet-moslimland Vraag: Na lange tijd heeft mijn man eindelijk een goed betaalde baan gekregen. In plaats van Allah hiervoor dankbaar te zijn, heeft hij besloten een huis te kopen met rente. Mijn man is namelijk van mening dat er vele geleerden zijn die het kopen van een huis met rente toestaan wanneer dit gebeurt in een niet-moslimland. Wat is het Islamitische oordeel hierover? Antwoord: Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper, diens familie en metgezellen. Het is niet toegestaan een huis of iets anders te kopen met een rentedragende lening. Het maakt niet uit of dit gebeurt in een moslimland of in een niet-moslimland, vanwege de algemeenheid van de bewijzen welke dit verbieden. Dit verbod geldt zowel voor degene die het ontvangt als degene die het betaalt. Djaabir overlevert dat de Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) degene die rente nuttigt, degene die het geeft, degene die het (schriftelijk) vastlegt en de twee personen die als getuigen optreden vervloekte. Hij voegde daaraan toe: ,,Allen zijn zij gelijk (in de zonde).” (Moeslim) De enige wetschool die als uitzondering hierop geldt is de Hanafi-wetschool. Deze wetschool is de mening toegedaan dat het toegestaan is om een rentelening aan te gaan met niet-moslims in Dar ul-Harb (een land waar oorlog woedt tussen moslims en niet-moslims). Wel stelden zij als voorwaarde dat een moslim slechts rente mag ontvangen en niet geven. Deze uitspraak van de Hanafi-wetschool houdt echter geen stand tegen de algemeenheid van de verzen en de overleveringen die rente in alle gevallen en onder alle omstandigheden verbieden. Allah zegt (interpretatie van de betekenis): “O jullie die geloven, vreest Allah en geeft op wat er rest van (de door jullie gevraagde) rente, indien jullie gelovigen zijn. En wanneer jullie (dit) niet doen: wees dan op de hoogte van (de verklaring van) een oorlog van Allah en Zijn Boodschapper (aan jullie). Maar als jullie berouwvol zijn: dan rest jullie je oorspronkelijke bezit.” (Soerat al-Baqarah: 278-279) Ook zegt Ibnoe Qoedaamah in zijn boek al-Moeghni: “Het verbod op rente geldt zowel in Dar ul-Harb als in Dar ul-Islam (Islamitisch land). Deze mening wordt aangehangen door Imam Maalik, al-Awzaacie, Aboe Yoesoef, Imam ash-Shaaficie en Ishaaq… zich baserend op de volgende Uitspraak van Allah (interpretatie van de betekenis): ,,Hij (Allah) heeft de rente verboden.” (Soerat al-Baqarah: 275) ,,Degenen die van rente eten zullen in geen andere hoedanigheid opstaan dan die van degene die door de satan tot bezetenheid is geslagen.” (Soerat al-Baqarah: 275) ,,O jullie die geloven, vreest Allah en geeft op wat er rest van (de door jullie gevraagde) rente.” (Soerat al-Baqarah: 278) Ook heeft de Profeet (vrede zij met hem) gezegd: ,,Wie meer geeft of meer ontvangt, heeft zich (daarmee) schuldig gemaakt aan rente.” (Moeslim) Dus hetgeen verboden is in een Islamitisch land is tevens verboden in een niet-islamitische land.” (Al-Moeghni: 4/47) En vrede en zegeningen zij met de Boodschapper van Allah. Team al-Yaqeen http://www.al-yaqeen.com/nieuw/va/vraag.php?id=675