Bekijk volle/desktop versie : Het Dieetdagboek-Tips & Tricks van de Marokkaanse Vrouw



15-09-2010, 19:00

Laten we elkaar Tips en Tricks verklappen om gezond af te vallen of om opgewicht te blijven.

Dit is voor elk vrouw (DIK EN DUN).

Handig voor ontbijt
Meng 1 1/2 dl magere yoghurt met 40 gram muesli en 150 gram vers fruit (ca. 165 kcal)
Meng 1 1/2 dl magere kwark met 30 gram muesli en 100 gram mango in stukjes (ca. 210 kcal)
Meng 2 dl magere melk met 40 gram muesli en 2 kiwi's in stukjes (ca. 200 kcal)

Neem gerust wat chipjes of nootjes, maar neem nooit meer dan 10 stuks per dag. Hou het bij lichte chips zoals kaasknabbels op maximaal 20.


15-09-2010, 19:02


Gezonde tussendoortjes
[B]Kant-en-klaar:
1 appel, peer of sinaasappel - 55 kcal
200 gram aardbeien - 46 kcal
100 gram meloen - 32 kcal
1 kiwi - 30 kcal
1 tomaat - 11 kcal
100 gram wortel - 11 kcal
halve komkommer - 12 kcal[/B]

15-09-2010, 19:06
Studies hebben aangetoond dat yoghurt je kan helpen afslanken!

Je ziet ze regelmatig op televisie langskomen: Reclames waarin superslanke modellen met een verzaligd gezicht een bekertje yoghurt soldaat maken. Verrassend genoeg is de boodschap die wordt overgebracht niet helemaal onwaar. Je kunt echt door het eten van yoghurt afvallen.

Wat kan yoghurt voor je doen?
Yoghurt zou deel uit moeten maken van elk gezond, uitgebalanceerd dieet. Het heeft het lichaam heel veel te bieden; door het eten van yoghurt voel je je beter en val je af.

Allereerst zit yoghurt boordevol gezonde voedingsstoffen. Onderzoek heeft aangetoond dat je minder trek hebt in ongezonde tussendoortjes, wanneer je er voor zorgt dat je alle noodzakelijke voedingsstoffen binnenkrijgt.
De proteïnen en gezonde vetzuren in yoghurt helpen je je eetlust te controleren doordat het zorgt voor een evenwichtige bloedsuikerspiegel. Dit betekent dat je minder snel trek hebt.
Magere proteïnen zijn ook goed voor het opbouwen van de spieren. Wanneer je af wilt vallen is het goed spieren op te bouwen. Spieren verbranden nog calorieën als je zelf al aan het uitrusten bent.
Studies hebben ook aangetoond dat yoghurt je kan helpen je buikje kwijt te raken. En dat is goed nieuws: bij veel mensen is het vet op de buik het hardnekkigste. Het vet blijft soms zelfs zitten wanneer het streefgewicht al bereikt is


bron: saraslank 3 maart 2010

15-09-2010, 19:20


Ik ben zelf bezig met afvallen....alleen liet ik me vandaag gaan en heb gesnackt.

15-09-2010, 19:22


Ik probeer al een tijdje af te vallen maar op een of ander manier wilt het maar niet lukken. Ik eet echt gezond en sport regelmatig.

15-09-2010, 19:36
Ik wil ook beginnen, maar zodra ik wat gegeten heb voel ik mezelf zo vol. Het lijkt dus niet te helpen, tenzij ik alleen water op heb. Ik weet niet, maar mijn lichaam moet denk ik geen eten hebben om te merken dat ik afval.