Bekijk volle/desktop versie : welke moeder kan mij helpen



Pagina's : [1] 2

15-09-2010, 18:17
Me dochter is bijna 1 maand oud en heeft best vaak last van buikkramp.
ik heb net venkel thee gehaald voor haar, maar hoeveel mag ik daarvan geven?

en moet ik dan een voeding overslaan?

alvast bedankt!

15-09-2010, 18:20


Ik zou niet weten hoeveel ze mag. Maar ik weet wel dat je bij baby's absoluut niet een voeding mag vervangen door thee. Het beste geef je de thee Tussen 2 voedingen door.

15-09-2010, 18:25

Citaat door Kortjakje:
Ik zou niet weten hoeveel ze mag. Maar ik weet wel dat je bij baby's absoluut niet een voeding mag vervangen door thee. Het beste geef je de thee Tussen 2 voedingen door.




Borstvoeding, thee, borstvoeding.

15-09-2010, 18:26

Citaat door Kortjakje:
Ik zou niet weten hoeveel ze mag. Maar ik weet wel dat je bij baby's absoluut niet een voeding mag vervangen door thee. Het beste geef je de thee Tussen 2 voedingen door.


oke, doe ik thnx

15-09-2010, 18:27


mijn dochtertje had daar ook last van , na het voeden kreeg ze buikkrampjes, ik heb toen infacol gekocht bij de kruidvat en nog geen week later was ze af van de buik krampjes, de darmpjes van die kleintjes moeten nog heel erg wennen, en die infacol moet je na elke voeding een pipetje geven.



En mabrouk met je kleine meid!!

15-09-2010, 18:27
Als je flesvoeding geeft dan zou ik het aanmaken met venkelthee. Daarnaast kan je ook ABC dophilus gebruiken tegen de krampjes! Heeft wel even een weekje nodig om te werken maar daarna! Ondertussen kan je ook infacol of cinnababy gebruiken...! Je moet proberen wat het beste past bij je kindje...

15-09-2010, 18:28
Ik ben nog geen moeder, maar weet wel dat Cinebaby of infacol goed voor babies is als ze buikkrampjes hebben.

15-09-2010, 18:33

Citaat door Benisaidgirl:
mijn dochtertje had daar ook last van , na het voeden kreeg ze buikkrampjes, ik heb toen infacol gekocht bij de kruidvat en nog geen week later was ze af van de buik krampjes, de darmpjes van die kleintjes moeten nog heel erg wennen, en die infacol moet je na elke voeding een pipetje geven.



En mabrouk met je kleine meid!!

oke dus dan moet ik stoppen met wenkel thee?

ik probeer deze week venkel thee, als dat niet helpt dat probeer ik infacol.

bedankt

15-09-2010, 18:34

Citaat door elboubsi:
Als je flesvoeding geeft dan zou ik het aanmaken met venkelthee. Daarnaast kan je ook ABC dophilus gebruiken tegen de krampjes! Heeft wel even een weekje nodig om te werken maar daarna! Ondertussen kan je ook infacol of cinnababy gebruiken...! Je moet proberen wat het beste past bij je kindje...


Citaat door Mc-Sniper:
Ik ben nog geen moeder, maar weet wel dat Cinebaby of infacol goed voor babies is als ze buikkrampjes hebben.


bedankt dames

15-09-2010, 18:36

Citaat door fatimaxx:
oke dus dan moet ik stoppen met wenkel thee?

ik probeer deze week venkel thee, als dat niet helpt dat probeer ik infacol.

bedankt



Bij mijn dochter hielp venkel thee niet, dus na een week afzien ben ik op aanraden van iemand infacol gaan proberen, en subhanallah na 3dagen had ze al geen last van krampjes, ik heb ongeveer 1week die infacol gebruikt. kijk het even aan deze week, en anders kun je alsnog halen bij de kruidvat.

15-09-2010, 18:52

Citaat door Haraba:
Al de kuidenthee is toch niet goed voor zo'n kleine???
Dat is althans wat ik ergens heb gelezen en zelfs op het nieuws kwam een tijdje geleden niet?

Infacol dat helpt wel!Dat heb ik ook aan m'n kleine gegeven,een pipetje VOOR de voeding niet NA.



ja klopt helemaal vergeten is allemaal zo lang geleden

15-09-2010, 18:55
Wat ook goed is beetje olijfolie opwarmen en daarmee haar buikje goed insmeren en daarna wel goed warm houden.Dat heb ik bij alltwee mijn kinderen gedaan en het hielp gelijk.

15-09-2010, 18:57


Venkelthee raden ze tegenwoordig af:

http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-veiligheid/schadelijke-stoffen/natuurlijke-gifstoffen/in-kruiden/allylalkoxybenzenen.aspx

In cinababy zit alcohol!!!!

Infacol is de beste optie

15-09-2010, 18:58

Citaat door riffia19:
Wat ook goed is beetje olijfolie opwarmen en daarmee haar buikje goed insmeren en daarna wel goed warm houden.Dat heb ik bij alltwee mijn kinderen gedaan en het hielp gelijk.



Daar heb je gelijk in tenminste mijn buurvrouw deed het bij mijn neefje, want hij had ook veel last van krampjes en dat hielp ook

15-09-2010, 19:05

Citaat door Zonnetje_78:
Venkelthee raden ze tegenwoordig af:

http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-veiligheid/schadelijke-stoffen/natuurlijke-gifstoffen/in-kruiden/allylalkoxybenzenen.aspx

In cinababy zit alcohol!!!!

Infacol is de beste optie

inderdaad het schijnt niet eens zo goed te zijn en mn kind werd er alleen maar overstuur van.

En als je borstvoeding geeft moet de moeder het gewoon drinken om het zo via de borst te geven 1 maand is nog veelste jong.

Pagina's : [1] 2